Vraag

Beeld staat regelmatig stil en geluid valt weg

  • 7 March 2021
  • 45 reacties
  • 786 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo,

AL enige tijd staat af en toe het beeld stil en valt het geluid weg.

Soms komen er blokken te voorschijn en word het beeld zwart.

Hierna direct een fout code op de tv dat er geen signaal meer is.

Ook de WiFi valt uit.

Ik heb de experia box v10 gereset en zo ook de box bij de tv.

De box Arris bij de tv heb ik al eens terug gebracht naar de fabriek instellingen.

De box bij te tv is bekabeld direct vanuit de experia box.

Het aparte is dat dit vaak rond 20:00 tot 23:00 gebeurd.

Zou het kunnen zijn dat er te veel gebruikers op 1 kabel zitten die bv live streamen? 

Heel vervelend.

Ik ben speciaal weg gegaan bij Ziggo, omdat dat het grootste probleem was.

Tot nu toe geen problemen gehad tot een week 4 terug.


Word echt vervelend. Thuis zijn er geen aanpassingen geweest qua apparatuur en of installatie.

Misschien een nieuwe experia box opsturen?

 

Ik hoop snel iets te horen

Mvg Robin


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

45 reacties

Badge +19

Heb je een switch ergens zitten?

Reputatie 1

Hoi joep, ik heb idd een linksys er tussen als netwerk brug. Deze zit er al in sinds Kpn is aangesloten. Nu ongeveer 3 jaar. 

Ook deze heb ik tijdelijk afgekoppeld gehad maar probleem bleef. 

Bedankt voor het meedenken

Gr Robin 

Heb je een koper of glasvezel verbinding

Reputatie 1

Gewoon koper. Glasvezel is nog niet mogelijk. 

👍

Badge +19

En wat gebeurt er als je alle randapparatuur los haalt en alleen de tv ontvanger direct aan sluit? Blijft internet gewoon werken als je uitval hebt? Kan het niet een igmp snooping dingetje zijn??

Log eens in op je V10 modem en wat is de status van je verbinding 

 

Via http://192.168.2.254 

Reputatie 1

Hoi joep, 

Heb idd de linksys al eens losgekoppeld maar bracht geen verbetering. 

Wat bedoel je met igmp?

Gr Robin 

Reputatie 1

Hoi Jimmy, 

Bedoel je zodra de storing er is?

Gr Robin 

Ik bedoel nu wat er op je modem binnenkomt op dit moment en nog een vraagje hoelang is het verbindingskabeltje vanaf het Aansluitpunt naar het modem

Reputatie 1

hoi Jimmy,

 

kabel is de standaard meegeleverde lengte van de experia box.

maar moet even achter het paswoord aan. :thinking:

gr Robin

Omdat je het modem al eens een reset gegeven hebt  hoef je m.i. geen ww in te vullen gebruikersnaam is admin en vraagt men toch om een ww dan staat dat op de sticker achterop/onderop het modem.

Heb je nog een nieuw aansluitkabeltje liggen van max 150 cm dan kun je die w.m.b vervangen dat wil nog wel eens werken

Hoi joep, 

Heb idd de linksys al eens losgekoppeld maar bracht geen verbetering. 

Wat bedoel je met igmp?

Gr Robin 

@RobM1970 zie deze link betreffende igmp 

 

 

Reputatie 1

hoi Jimmy,

 

dat zou ik moeten nakijken in mijn Linksys.

alvast bedankt.

Reputatie 1

hoi Jimmy,

 

Link status Up 

Showtime 17 h 26 min 45 s 

Modulation type VDSL 

Actual rate (Up/Down) 31098/101158 kbps 

Attainable rate (Up/Down) 31098/102620 kbps 

Noise margin (Up/Down) 5/5.6 dB 

Line attenuation (Up/Down) 4/10.7 dB 

Output power (Up/Down) 7.1/14.2 dBm 

Data path (Up/Down) Interleaved/Interleaved 

Interleave depth (Up/Down) 4/8 

Interleave delay (Up/Down) 0/0 ms 

INP (Up/Down) 77/81 Symbolen 

Profile 17a 

CRC errors (Up/Down) 0/29618 

FEC errors (Up/Down) 215/26239565

info Experia

Reputatie 1

ik heb als test voorlopig alle telefoons mobiel en laptops niet via de Linksys Wifi staan maar via de KPN experia Box.

linksys is nml sterker qua wifi maar kan natuurlijk ook veel weg trekken van data.

kijken of dat minderstoring geeft.

 

jullie horen nog van me 

gr Robin

@RobM1970 de download is ongeveer 100 Mb en daar ligt het dus niet aan en het  V10 modem sluit ik ook uit dat het beeld wegvalt, dan blijft over de switch.

 

Overigens kan het ook te maken hebben met statische ip nummers op de tv ontvangers en daar kan wellicht @Babylonia je goed mee helpen

Reputatie 1

iedereen alvast bedankt voor het mee denken.

Reputatie 7
Badge +10

Zelf heb ik wel een vast IP-adres ingesteld in de router voor de TV-ontvanger,
maar denk niet dat daar het probleem zit.

Ondanks de goede snelheid voor VDSL, komt het mij over dat bij slechts 17 uur uptime de CRC en FEC errors toch wel hoge waarden hebben. Zou beslist dan ook het ISRA punt na (laten) kijken op schone contacten en een ander kabeltje tussen ISRA-punt en modem inzetten.
Mogelijk ook eens de LAN-kabels uitwisselen.

Voor meer informatie, kijk eens in het volgende onderwerp (oud Telfort forum) en vervolgreacties.

Reputatie 1

Hallo Babylonia, 

Kabeltje ga ik ook zeker proberen. 

Stappen plan. 

1. Linksys verwijdert staat ergens anders in huis. 

2.alle mobieltjes en laptops via andere wifi punt en niet via de linksys. Zelf denk ik niet dat dat het probleem is. 

3. Kabelbreuk gevonden in hoofd netwerk kabel aansluiting naar box Arris van de tv. 

4.nieuw kabeltje van hoofdpunten naar experia box. 

Dus genoeg gewijzigd

Bedankt voor je bericht

@RobM1970 Als je alles gerepareerd hebt en veranderd hebt kun je dan nog een keer inloggen op je modem en dan de status hier weer even posten

Reputatie 1

@jimny 

dit is na alle wijzigingen.

errors zijn natuurlijk op "0” gezet.

zodra er vanavond wederom storing ontstaat ga ik gelijk weer online kijken.

 

DSL link informatie

Link status Up 

Showtime 0 h 2 min 13 s 

Modulation type VDSL 

Actual rate (Up/Down) 31117/104542 kbps 

Attainable rate (Up/Down) 31117/106247 kbps 

Noise margin (Up/Down) 5/5.6 dB 

Line attenuation (Up/Down) 4/10.7 dB 

Output power (Up/Down) 7.1/14.3 dBm 

Data path (Up/Down) Interleaved/Interleaved 

Interleave depth (Up/Down) 4/8 

Interleave delay (Up/Down) 0/0 ms 

INP (Up/Down) 77/77 Symbolen 

Profile 17a 

CRC errors (Up/Down) 0/17 

FEC errors (Up/Down) 2/19357 

 

alle bedankt tot zover.

gr Robin

Reputatie 1

even een update,

 

na alle wijzigingen toch nog storing in het beeld en geluid.

volgende actie test is een separate kabel van de experia box direct naar de Arris box van de telvisie.

om mijn kabel in het huis te testen.

 

morgen dus weer verder.

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @RobM1970, ik zie dat je al aardig op weg bent geholpen door @Joep1965, @jimny en @Babylonia. Wat fijn! Ik lees dat je als laatste ging testen met een nieuwe directe kabel tussen de tv-ontvanger en het modem. Heeft dit nog tot verbetering geleid?

Reputatie 1

@Denise_ 

Hallo de kabel ligt nu aangesloten.

Maar de tijd dat het meestal fout gaat moet nog komen.

Vreemde is dat ik van het weekend dus 2 maal zelfs de WiFi zag instorten. En dat kan niet aan mijn kabels liggen in mijn huis.

Dat komt of van buitenaf. Hoofdkabel of de experia box.

Dus later vanavond kom ik terug voor uitkomst.

Maar goed 1 dag zonder is geen gegeven. Een week testen is mij niet voorstel.

Hierna moet er een besluit worden genomen.

Mvg Robin