Beantwoord

Beeld streamen via Apple tv niet mogelijk

• 20 februari 2016
  • 33 reacties
  • 4947 keer bekeken

Graag wil ik 3 televisies in 1 huis kunnen gebruiken. Nu kunnen wij slechts 2 interactieve kastjes krijgen, omdat wij hier nog geen glasvezel hebben. Daarom hebben wij Apple tv aangeschaft om ook op de derde tv de interactieve televisie te kunnen gebruiken. Nu blijkt dat niet te werken. We kunnen via de iTV app wel televisie kijken op de IPad en IPhone, maar zodra we dit beeld willen streamen via Apple tv naar de televisie krijgen we een fout melding, dat de dienst tijdelijk buiten gebruik is, probeer het later nog eens. Het kan toch niet zo zijn dat anno 2016! je geen interactieve televisie op 3 verschillende televisies in huis kunt kijken. Ik begrijp dat Apple tv via ziggo wel werkt. Kan knp dit probleem oplossen? Digitenne werkt hier ook al niet!

Graag een oplossing voor dit probleem, anders zal een overstap naar ziggo noodzakelijk zijn.

* Admin: titel aangepast zodat je bericht beter is te vinden

icon

Beste antwoord door Erik_ 24 februari 2016, 10:37

Hoi Boxmeer, welkom op het forum! Ik heb het topic doorgelezen en ik kan me voorstellen dat je de iTV Online graag wilt streamen. Ik heb hier het een en ander nagevraagd daarover om goed op een rijtje te krijgen wat wel en niet kan. Vooral ook omdat we daar al vrij lang geleden voor het laatst wat over gezegd hebben.

Hoofdpunt

Het is op dit moment niet mogelijk om vanuit de iTV Online app te streamen naar een ander apparaat. 

Alternatief

Wat wel kan is kijken in Chrome en dan casten naar een Chromecast. Dit kan alleen niet via een iPad. Chrome is als browser wel beschikbaar op een iPad. Alleen de chromecast extensie die het streamen doet werkt alleen in Chrome op computers.

Bekijk origineel

33 reacties

Reputatie 7
 Vervelend dat het met Apple niet werkt. Ik weet dat het wel kan via Chromecast want dat gebruikt vaak. Ik zelf doe gewoon een hdmi kabel van de laptop naar de tv. Maar dan moeten die dus beide hdmi hebben.

Verder kun je natuurlijk direct kijken op de laptop. Daar is geen televisietoestel voor nodig.

Boxmeer schreef op 20 feb '16 om 16:44u

Graag een oplossing voor dit probleem, anders zal een overstap naar ziggo noodzakelijk zijn.

Of je dáár nou blij van wordt...

Je krijgt max 1 Horizon, waarmee meerdere opnamen tegelijk mogelijk zijn (4). Die kun je alleen op dié box afspelen want je neemt op op de Harddisc van de box zelf. Verder krijg je mediaboxen, waar je alleen kunt opnemen met een zelf aangeschafte losse usb harddisc en alleen de zender waar die box op staat. Want maar 1 tuner. Via CI+ heb je geen opnamemogelijkheid.

Op alle boxen is via netwerkkabels wel Programma gemist en videotheek mogelijk. Je hebt dus twee kabelsystemen nodig in huis. Coax en netwerk.

Onze kinderen hebben een televisie en een IPad. Mijn zoon kan zijn televisie gebruiken door een tweede interactieve kast. Volgens een KPN medewerker kunnen wij op ons adres geen derde interactieve kast aansluiten. Op proef hebben wij digitenne geprobeerd, maar helaas ook zonder succes. Speciaal voor de televisie van mijn dochtertje hebben we toen apple tv aangeschaft. Alles van de IPad kan zo weergegeven worden op de televisie, maar alleen de app van iTV van KPN werkt hierbij niet en het is voor mij een raadsel waarom dit niet werkt. Hebben we die Apple tv dus voor niets aangeschaft.

Het is leuk dat je televisie via je laptop kunt kijken en via een hdmi kabel je laptop met je televisie kan vebinden, maar mijn kinderen hebben geen laptop. En het moet toch niet zo zijn, dat je een laptop moet aanschaffen om je televisie te kunnen gebruiken! Natuurlijk kunnen ze televisie op de IPad kijken, maar ze willen ook hun televisie kunnen gebruiken, want die heeft natuurlijk een groter beeldscherm!

Bestaat er echt geen goede oplossing voor dit probleem?

Reputatie 7
Ik gebruik helemaal geen Chromecast om met de iTV Online app TV te kunnen kijken via een televisie.

Wat ik wel gebruik is Miracast en dat is feitelijk niets anders dan de standaard voor draadloos screen mirroring in de Windows en Android omgeving en wordt vandaag de dag ook al vaak standaard in smart tv's ingebouwd..

Natuurlijk doet Apple daar dan dus niet aan mee en komt met een eigen "Airplay mirror".

Dit is dan ook de enige manier om iTV Online via jouw Apple TV op een TV zichtbaar te maken.

Zie ook dit artikel en zo zijn er vele meer te vinden als je even googled.

wjb schreef op 20 feb '16 om 18:48u
Ik gebruik helemaal geen Chromecast om met de iTV Online app TV te kunnen kijken via een televisie.

Wat ik wel gebruik is Miracast en dat is feitelijk niets anders dan de standaard voor draadloos screen mirroring in de Windows en Android omgeving en wordt vandaag de dag ook al vaak standaard in smart tv's ingebouwd..

Natuurlijk doet Apple daar dan dus niet aan mee en komt met een eigen "Airplay mirror".

Dit is dan ook de enige manier om iTV Online via jouw Apple TV op een TV zichtbaar te maken.

Zie ook dit artikel en zo zijn er vele meer te vinden als je even googled.

Maar dat is nu net hetgeen niet werkt (airplay mirror). Zodra je bij de iTV app de Apple TV inclusief synchronisatie aanzet hapert de app en krijg je de foutmelding: deze dienst is tijdelijk niet beschikbaar, probeer het later nog eens.

Reputatie 7
Tja, daar kan ik helaas niets aan doen.

Blijkbaar vergt Airplay mirror zo veel van jouw beschikbare wifi bandbreedte dat er geen ruimte meer overblijft voor een goede en tijdige transmissie van de TV stream.

Meet met die iPad eens de snelheid naar Internet (Speedtest app.) en meet dat ook eens terwijl je het scherm via Airplay mirrored. Welke snelheden meet je?

Maar waarom werken alle andere apps en bijvoorbeeld YouTube filmpjes dan wel, alleen de iTV KPN app geeft een storing.

En als jullie geen oplossing hebben voor het televisie kijken middels Apple TV, hebben jullie dan wel een andere oplossing voor het kijken van interactieve televisie op een derde t.v., zonder dat ik daar een laptop voor aan moet schaffen?

Boxmeer schreef op 20 feb '16 om 19:18u
Maar waarom werken alle andere apps en bijvoorbeeld YouTube filmpjes dan wel, alleen de iTV KPN app geeft een storing.

En als jullie geen oplossing hebben voor het televisie kijken middels Apple TV, hebben jullie dan wel een andere oplossing voor het kijken van interactieve televisie op een derde t.v., zonder dat ik daar een laptop voor aan moet schaffen?

Weten jullie of het wel mogelijk is als je de IPad middels een hdmi kabel koppelt aan de televisie om de iTV kpn app op de televisie te bekijken?

Reputatie 7
Ik heb geen Apple apparatuur, maar dat zou gewoon moeten werken.

Berichten in juni 2014 op dit forum geven aan dat het toen niet meer ging om beelden van iTV KPN van de IPad middels een HDMI kabel op de teLevisie weer te geven vanwege een restrictie die KPN had ingebouwd.

Ik heb al voor niets Apple tv aangeschaft, voordat ik nu weer een AV adapter en hdmi kabel aanschaf, wil ik wel 100 procent zeker weten dat het werkt. Wie heeft hier ervaring mee?

Reputatie 7
Zou jij eens een link naar dat bericht kunnen posten.

Ik zou dan namelijk verwachten dat KPN hetzelfde gedaan zou hebben in de Android omgeving, maar dat is niet het geval.

Heb je die snelheden ondertussen al eens gemeten en wat is de uitkomst dan?

Reputatie 7
Sorry . Ik houd al die dingen niet goed uit elkaar. Miracast dus.

Reputatie 7
Geeft niet , ik houd ook niet altijd alles goed uit elkaar en al helemaal niet wat later op de zaterdagavond. ;)

Reputatie 7

Boxmeer schreef op 20 feb '16 om 20:15u

Berichten in juni 2014 op dit forum geven aan dat het toen niet meer ging om beelden van iTV KPN van de IPad middels een HDMI kabel op de teLevisie weer te geven vanwege een restrictie die KPN had ingebouwd.

Ik heb al voor niets Apple tv aangeschaft, voordat ik nu weer een AV adapter en hdmi kabel aanschaf, wil ik wel 100 procent zeker weten dat het werkt. Wie heeft hier ervaring mee?

Ristrictie? Dan zou itvonline via hdmi van laptop naar tv ook niet moeten werken. Ik zie geen reden waarom het dus v.a. de iPad niet zou moeten werken. Wist niet dat die een hdmi heeft.

En een AV adapter? Waar wil je die voor gebruiken? iPad hdmi naar tv hdmi. Daar hoeft toch niks tussen?

Reputatie 7
Badge +27
Hoi Boxmeer, welkom op het forum! Ik heb het topic doorgelezen en ik kan me voorstellen dat je de iTV Online graag wilt streamen. Ik heb hier het een en ander nagevraagd daarover om goed op een rijtje te krijgen wat wel en niet kan. Vooral ook omdat we daar al vrij lang geleden voor het laatst wat over gezegd hebben.

Hoofdpunt

Het is op dit moment niet mogelijk om vanuit de iTV Online app te streamen naar een ander apparaat. 

Alternatief

Wat wel kan is kijken in Chrome en dan casten naar een Chromecast. Dit kan alleen niet via een iPad. Chrome is als browser wel beschikbaar op een iPad. Alleen de chromecast extensie die het streamen doet werkt alleen in Chrome op computers.

Reputatie 7
Wat natuurlijk wel blijft kunnen, ook met de iTVOnline app, is het mirroren van jouw scherm met de Apple TV.

Dit is onafhankelijk van de app die actief is.

In de "Apple wereld" heet dit "Airplay mirror", in de "Android- en Windows wereld" heet dit "Miracast". Van die laatste maak ik veelvuldig gebruik om het scherm van mijn Samsung Galaxy Tab PRO 8.4 te mirroren naar een televisie. Dit werkt prima, ook met de iTVOnline app.

Juist dat mirroren van het scherm van de IPad middels Apple TV naar de televisie lukt niet, zodra je de app opent krijgt je de melding: deze dienst is tijdelijk niet beschikbaar, probeer het later nog eens. Kijken in Chrome is voor mij geen optie, omdat ik alleen een IPad en geen laptop heb. Is er iemand die weet of het wel lukt om de iTV via de IPad middels een HDMI kabel op de televisie weer te geven? Of heb je hierbij hetzelfde probleem als met streamen?

Erik_ schreef op 24 feb '16 om 10:37u

Hoofdpunt

Alternatief

Bedankt voor je reactie. Dit is duidelijk. Weet je toevallig of het ook mogelijk om de iTV op de IPad middels een HDMI kabel weer te geven op de televisie. Ik heb helaas geen laptop, dus kijken in Chrome is voor mij geen optie.

Reputatie 7
Badge +27
Ik denk dat dit dan ook niet gaat werken. Zeker weten doe ik het echter niet. Daarom heb ik dit ook even nagevraagd. Zodra ik daar antwoord op heb laat ik het weten. Dat zal morgen zijn verwacht ik.

Erik_ schreef op 25 feb '16 om 18:52u
Ik denk dat dit dan ook niet gaat werken. Zeker weten doe ik het echter niet. Daarom heb ik dit ook even nagevraagd. Zodra ik daar antwoord op heb laat ik het weten. Dat zal morgen zijn verwacht ik.

Bedankt voor de moeite, ik wacht je reactie af. Mocht dat niet lukken, dan kan ik dus las ik het goed begrijp op onze derde televisie alleen tv kijken middels een laptop?

Erik_ schreef op 25 feb '16 om 18:52u

Heb je al een antwoord gekregen, ik ben erg benieuwd!

Reputatie 7
Badge +27
De collega wist helaas ook niet zeker of het met een HDMI kabel wel kan. Ik stel voor dat ik je een HDMI kabel opstuur, dan kun je het uitproberen :) Je krijgt een privébericht van me, reageer daar op dan maak ik het in orde.

Hallo. Ik ben nieuw hier. Ook ik heb een Apple tv gekocht maar De KPN tv app wordt daarop kennelijk geblokkeerd. Heb op het forum gezocht naar Apple Tv en ben benieuwd naar het antwoord. Kun je KPN iTV beelden via hdmi van je iPad op je tv te zien krijgen?

Reputatie 7
Beste Reynder. Het antwoord op je vraag staat in het topic. Heb je het wel doorgelezen? Antwoord staat n.b. op elke pagina bovenaan.

Ik verbind daarvoor mijn laptop met een hdmi kabel met m'n tv. Als je device een hdmi out poort heeft is een simpele hdmi-kabel voldoende. Chromecast wordt ondersteund (alleen niet via een iPad) en voor Apple TV is er geen ondersteuning. Staat ook niet in de planning, want KPN gaat ervan uit dat je op je TV kijkt met de ontvanger. Die heeft ook meer mogelijkheden (zoals HD bijvoorbeeld).

Er is wel een andere mogelijkheid met de itvonline app op Android en iOS: Miracast. (zie ook hier). Dit staat in een eerder, hieraan gerelateerd, onderwerp: ITV online met Chromecast ondersteuning.

PeterG schreef op 12 jun '16 om 18:30u
Beste Reynder. Het antwoord op je vraag staat in het topic. Heb je het wel doorgelezen? Antwoord staat n.b. op elke pagina bovenaan.

Ik verbind daarvoor mijn laptop met een hdmi kabel met m'n tv. Als je device een hdmi out poort heeft is een simpele hdmi-kabel voldoende. Chromecast wordt ondersteund (alleen niet via een iPad) en voor Apple TV is er geen ondersteuning. Staat ook niet in de planning, want KPN gaat ervan uit dat je op je TV kijkt met de ontvanger. Die heeft ook meer mogelijkheden (zoals HD bijvoorbeeld).

Er is wel een andere mogelijkheid met de itvonline app op Android en iOS: Miracast. (zie ook hier). Dit staat in een eerder, hieraan gerelateerd, onderwerp: ITV online met Chromecast ondersteuning.

Hallo Peter G. 

Je leest mijn vraag kennelijk verkeerd. Ik vraag niets over Apple tv. Is wel duidelijk dat KPN dat blokkeert. 

Het topic eindigt met het opsturen van een HDMI kabel. Ik wil weten of de KPN tv app, bij je een -HDMI- verbinding tussen iPad en tv, op de tv beeld geeft.  Als je het topic goed leest lees je ook dat mirroring ook geblokkeerd is door KPN 

Reageer