Beantwoord

Beeld televisie hapert 1, 2 seconden

• 24 juli 2016
  • 18 reacties
  • 474 keer bekeken

Ik heb vandaag het V10 Experia modem ongeveer 5 meter verplaatst ivm geen wifi bereik op de zolder.
Nu heb ik wel wifi bereik op de zolder maar hapert het beeld van de televisiekanalen op de 1e verdieping weer.
Het lijkt er op dat het of of is bij kpn en niet en en
Dacht eindelijk van de Ziggo hel af te zijn, it start all over again.......

Admin: titel van je bericht aangevuld
icon

Beste antwoord door Erik_ 25 juli 2016, 15:35

Hey zuidholland, wat naar dat de (hopelijke) oplossing ook tegelijk een nieuw probleem creëert. Hoe is de tv-ontvanger op de verdieping aangesloten op die Experia Box? Met een kabel of met een draadloze verbindingsset?

In geval van draadloze verbindingsset, heb je die adapter beneden ook verplaatst toen je de Experia Box verplaatste? Dan kan het zijn dat de verbinding tussen de beide adapters niet meer helemaal goed is. Wat je dan sowieso even kunt doen is de adapter beneden even nog een keer uit het stopcontact halen, en na een seconde of tien opnieuw er in steken. De adapters maken dan opnieuw verbinding met elkaar.
Bekijk origineel

18 reacties

Box resetten, uit aan uit, geen resultaat.
Reputatie 7
Badge +28
Hey zuidholland, wat naar dat de (hopelijke) oplossing ook tegelijk een nieuw probleem creëert. Hoe is de tv-ontvanger op de verdieping aangesloten op die Experia Box? Met een kabel of met een draadloze verbindingsset?

In geval van draadloze verbindingsset, heb je die adapter beneden ook verplaatst toen je de Experia Box verplaatste? Dan kan het zijn dat de verbinding tussen de beide adapters niet meer helemaal goed is. Wat je dan sowieso even kunt doen is de adapter beneden even nog een keer uit het stopcontact halen, en na een seconde of tien opnieuw er in steken. De adapters maken dan opnieuw verbinding met elkaar.
Reputatie 7
Badge +20
Goedemiddag Zuidholland100,

Ik wil alleen even een menig geven over die draadloze verbindingssets, ik ben er zelf geen voorstander van. Maar begrijp uit uw verhaal dat u de modem op de begane grond heeft staan. En op zolder ook internet heeft. Om dit probleem op te lossen zou de goede oplossing zijn, om een kabel te trekken. Maar ik begrijp al dat dit wel veel werk met zich mee zal nemen. Daar zit u ook niet op te wachten. Maar het is wel een oplossing van dit probleem. Zelf heb ik dit ook gedaan. Veel werk, maar zoveel profijt van! 😉
Reputatie 7
Bij "draadloze" verbindingssets is het heel belangrijk de adapter die met de Experia Box verbonden wordt zo dicht mogelijk bij de de stoppenkast te plaatsen. Het liefst in de meterkast en bovenop de stoppenkast. De afstand tussen de adapters wordt anders al snel te groot voor een stabiele verbinding.
allemaal gedaan
Reputatie 7
Badge +28
En het heeft niet geholpen? Heb je mogelijkheid om de tv-ontvanger bekabeld aan te sluiten en te testen of de haperingen dan ook voorkomen? Zo niet, zou ik toch aanraden om te kijken of je de ontvanger niet permanent bekabeld kunt laten. Als het bekabeld ook hapert is er wellicht iets anders aan de hand.
Erik
Alles is bekabeld.
Vandaag nieuwe uitdaging, al uren bezig om tv te kinnen kijken.
TV ontvangers blijven op 8- staan.
Echt alles geprobeerd, stekkers, de V8 is zelfs gereset door kpn, standby knop op ontvanger en software verwijderen , niks doet ie.
Hij blijft hangen op 2 streepjes.
Nu morgen een andere ontvanger, echt slecht dit.
Reputatie 7
Dus je gebruikt geen "draadloze" verbindingsset?
Reputatie 7
Badge +20
Erik
Alles is bekabeld.
Echt alles geprobeerd, stekkers, de V8 is zelfs gereset door kpn, standby knop op ontvanger en software verwijderen , niks doet ie.
Dan zou ik denken dat die zich niet aanmeld op het netwerk van KPN. Omdat die op 8- blijft staan. Zou u eens een printscreen willen plaatsen wat u op tv ziet? 15 van die kleine vakjes, en daaronder weer 4 grote vakjes?
Reputatie 7
Badge +20
Erik
Alles is bekabeld.
Dan zou ik denken dat die zich niet aanmeldt op het netwerk van KPN. Omdat die op 8- blijft staan. Zou u eens een printscreen willen plaatsen wat u op tv ziet? 15 van die kleine vakjes, en daaronder weer 4 grote vakjes?
Ja dat klopt Dennis.
15 vakjes met daaronder 5 grotere.
Hij blijft hangen op de 2e.
Ik heb alle kabels gecontroleerd, stekker in en uit gehad, experia is op afstand gereset door KPN, tijdens aanzetten tv ontvanger de standby knop ingedrukt gehouden enz enz ... geen TV !!!
Wat belangrijk is te vermelden, is dat ik vanaf het begin gewoon tv had, op af en toe een seconde hapering na, sinds vanochtend niks meer.
Reputatie 7
Badge +20
Zuidholland100 heeft u inmiddels weer tv?
Reputatie 7
Gebruik je nu wel of niet een "draadloze" verbindingsset?
Reputatie 7
Badge +20
Erik
Alles is bekabeld.
Alles is bekabeld bij Zuidholland100 wjb en Erik...
Reputatie 7
Gebruik je nu wel of niet een "draadloze" verbindingsset?
Reputatie 7
Badge +28
Er lopen nu 2 topics door elkaar geloof ik. De TV-ontvanger wordt inmiddels omgeruild: TV Ontvanger start niet op

Reageer