Beantwoord

Beeld valt weg

  • 26 October 2019
  • 31 reacties
  • 4466 keer bekeken

Wij hebben al enkele jaren het probleem dat het beeld zo nu en dan uitvalt. Het tv menu of logo is ook niet te zien. Het geluid en het Ambilight van Philips gaan dan wel door. Soms komt het beeld na een paar seconden terug, maar soms blijft het wel eens een half uur weg. 

Het begon in ons vorige huis met een Samsung tv. Verhuizen bleek niet de oplossing, want in het nieuwe huis hebben we hetzelfde probleem. Ook het vervangen van de modem, de tv ontvanger en alle kabels heeft niet geholpen. Zelfs het vervangen van de Samsung tv door een Philips tv mocht niet baten, want die nieuwe tv begon na een tijdje dezelfde kuren te vertonen.

Vervolgens hebben we nog de modem van onder de tv naar de meterkast verplaatst, maar dit heeft ook niet geholpen. Wisselen van de HDMI poort van de tv heeft soms een tijdelijk positief effect, maar is geen permanente oplossing. Hetzelfde geldt voor het resetten van de tv ontvanger. Verder is de meest recente software op de tv geinstalleerd, dus daar kan het niet aan liggen.

In de eerste helft van dit jaar ging het bijzonder goed, het beeld is slechts een enkele keer uitgevallen, maar de laatste twee maanden is het weer dramatisch. Soms hebben we vaker geen beeld dan wel beeld, dus we zijn er helemaal klaar mee.

Ik heb al veel gezocht op internet en dit forum, maar dat heeft nog geen oplossing opgeleverd. Dus daarom de vraag: heeft iemand een idee wat de oorzaak van dit probleem zou kunnen zijn? We zouden heel blij zijn met een oplossing!

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 14 November 2019, 10:48

Bekijk origineel

31 reacties

Reputatie 7
Badge +21

@Marin0 Is het beeld nog weggevallen? Als het probleem nog niet is verholpen, dan horen we dat graag van je!

@Terrestrial De Fidelio stond inderdaad niet in mijn openingspost vermeld, maar wel in een van mijn reacties. Maar ook het weghalen van de Fidelio, wat we lang geleden al eens hadden geprobeerd, loste het probleem niet op helaas.

 

Met de Scart kabel ging het ongeveer anderhalve week goed, maar sinds vrijdag valt het beeld weer regelmatig uit. De HDMI kabels of aansluitingen zijn dus niet het probleem.

 

Maakt het nog uit dat alle genoemde apparaten via 1 stekkerdoos op 1 ongeaarde wandcontactdoos zijn aangesloten?

Kan het überhaupt met aarding te maken hebben?

@Marin0,   Je geeft nu aan dat het beeld na meer dan 1 week goed werken ineens via de scart ook soms wegvalt op de TV. 

 

Nu is mijn vraag , hoe ziet dat wegvallen er dan uit,  Kun je omschrijven wat er dan gebeurd of misschien kun je een filmpje maken?

Je zei in de openingspost dat het menu van de ontvanger of de zenderbalk dan ook wegvalt, is dit nog steeds het geval en kun je dat evt. testen op zo'n moment?

 

Een HDMI of handshake probleem is in ieder geval uitgesloten gezien je het probleem ook via scart aansluiting ervaart  (je hebt de HDMI kabel toch wel losgekoppeld ten tijde van het testen?)   Nu blijft over een defecte KPN TV ontvanger of je TV zelf heeft kuren. Aarding heeft geen invloed.

Reputatie 7
Badge +21

@Marin0 Heb je nog andere apparaten aangesloten op jouw televisie en valt daarop het beeld ook weg? Verder ben ik benieuwd of je al hebt geprobeerd om de tv-ontvanger op een andere HDMI poort aan te sluiten. 

Zou het het KPN Forum profiel willen aanvullen met je naam, postcode, huisnummer en klantnummer? Als een andere HDMI poort het probleem niet verhelpt verstuur ik een nieuwe tv-ontvanger naar een servicepunt bij jou in de buurt.

Opnieuw dank voor de reacties.

We zijn weer overgeschakeld naar HDMI en nu gaat het weer redelijk goed. Maar als het probleem weer terugkomt, zal ik proberen een filmpje te maken.

Ook de laatste keren met de scart kabel was er helemaal geen beeld als het probleem zich voordeed. Het menu van de tv en het menu van KPN waren dan dus ook niet zichtbaar. Het beeld was volledig zwart.

Ik heb geen andere apparaten aangesloten op de televisie, dus het is alleen de tv ontvanger, de soundbar en de tv. Onze dvd-speler is inmiddels al heel lang (een jaar?) niet meer aangesloten.

Verder heb ik verschillende HDMI poorten van de tv geprobeerd. Soms helpt het even om van HDMI poort te wisselen, maar na een tijdje komt het probleem weer net zo hard terug.

Ik heb mijn KPN Forum profiel aangevuld met de gevraagde gegevens. Bij voorbaat dank voor de nieuwe tv ontvanger. Zou u er ook een aansluitdoosje bij kunnen doen? Dan vervang ik voor de zekerheid de flexibele kabel tussen ISRA en router door een kabel met vaste kern.

 

Reputatie 7
Badge +21

Opnieuw dank voor de reacties.

We zijn weer overgeschakeld naar HDMI en nu gaat het weer redelijk goed. Maar als het probleem weer terugkomt, zal ik proberen een filmpje te maken.

Ook de laatste keren met de scart kabel was er helemaal geen beeld als het probleem zich voordeed. Het menu van de tv en het menu van KPN waren dan dus ook niet zichtbaar. Het beeld was volledig zwart.

Ik heb geen andere apparaten aangesloten op de televisie, dus het is alleen de tv ontvanger, de soundbar en de tv. Onze dvd-speler is inmiddels al heel lang (een jaar?) niet meer aangesloten.

Verder heb ik verschillende HDMI poorten van de tv geprobeerd. Soms helpt het even om van HDMI poort te wisselen, maar na een tijdje komt het probleem weer net zo hard terug.

Ik heb mijn KPN Forum profiel aangevuld met de gevraagde gegevens. Bij voorbaat dank voor de nieuwe tv ontvanger. Zou u er ook een aansluitdoosje bij kunnen doen? Dan vervang ik voor de zekerheid de flexibele kabel tussen ISRA en router door een kabel met vaste kern.

 

Als het nu goed werkt dan lijkt mij het voor nu niet nodig om de tv-ontvanger om te ruilen. Als het beeld opnieuw wegvalt, dan zien we graag een filmpje en zal ik alsnog een nieuwe toesturen wanneer dat nodig is. Laat je mij weten wanneer het probleem weer terug komt?

Reageer