Beantwoord

Beeld valt weg met DVS 200

• 25 juni 2016
  • 3 reacties
  • 361 keer bekeken

Sinds kort ondervind ik in huis problemen met de stabiliteit van de powerline adapters. De setup is als volgt:
- Router -> Powerline 1
- Powerline 2 -> Televisie 1
- Powerline 3 -> Televisie 2
- Powerline 4 -> Repeater -> Televisie 3
Alle powerline adapters zijn voorzien van de nieuwste firmware 4.4.0.5.

Al maanden/jaren gebruiken we de vier powerline adapters op deze manier zonder problemen, maar recentelijk werkt het dus niet helemaal soepel. Na onderzoek naar de oorzaak lijkt ik deze inmiddels gevonden te hebben. Wanneer er een apparaat verbindt met de repeater, dan blijft op alle televisies het beeld hangen. Een keer zappen lost het probleem op, maar dat is (vooral nu tijdens het voetbal) natuurlijk steeds vervelend en eigenlijk ook onnodig. Om het probleem duidelijker te maken:
- 1. Televisie 1 staat aan (televisie 2 en 3 staan niet aan)
- 2. Iemand komt thuis, telefoon verbindt met repeater
- 3. Televisie 1 valt uit, zappen herstelt het beeld

Het lijkt erop alsof de powerline adapters niet in staat zijn om een nieuw apparaat toe te voegen zonder de bestaande verbindingen te verbreken. Wanneer er zich een apparaat aanmeldt via “powerline adapter 4”, dan wordt de verbinding tussen de overige powerline adapters verbroken. Is dit probleem te wijten aan een foutieve instelling of hebben we hier te maken met een defect?
icon

Beste antwoord door Justin_ 28 juni 2016, 09:54

Hoi japperrrr, je hebt niet meer gereageerd in dit topic. Betekent dit dat je het probleem inmiddels zelf al hebt opgelost? Als ik je nog ergens mee kan helpen, laat het me dan vooral weten!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Wanneer er zich een apparaat aanmeldt via “powerline adapter 4”, dan wordt de verbinding tussen de overige powerline adapters verbroken.

Test dit ook even door de repeater totaal los te halen, en dan een apparaat via powerline 4 gebruiken.

Verder, wat versta je onder "repeater" wat is het model/fabrikant hiervan?

Robin
Reputatie 7
Badge +22
Hoi japperrrr, welkom op het forum. Ik kan me goed voorstellen dat vastlopend beeld, zeker bij voetbal, vervelend is! Ik ben, net als Robin, erg benieuwd wat voor merk/type je repeater is. Ook ben ik benieuwd of het haperende beeld ook optreedt als je de repeater er helemaal tussenuit haalt. Laat je me dat weten?
Reputatie 7
Badge +22
Hoi japperrrr, je hebt niet meer gereageerd in dit topic. Betekent dit dat je het probleem inmiddels zelf al hebt opgelost? Als ik je nog ergens mee kan helpen, laat het me dan vooral weten!

Reageer