Beantwoord

Beeldinstelling 4K-ontvanger

  • 24 January 2020
  • 6 reacties
  • 691 keer bekeken

Problemen zijn al een paar jaar oud zie ik.

Sinds deze week heb ik het nieuwste 4k kastje van KPN. En als ik naar een van de drie 4k zenders ga zet de tv de optie deep colour automatisch aan. Als die optie aanstaat kan ik gewoon kijken. Maar als de tv s'ochtends weer aan gaat begint het hele verhaal weer opnieuw en moet ik deep colour weer uitzetten. Kan ik de beeldinstellingen niet beter op automatisch zetten? Heb een lg Oled55E6V

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 31 January 2020, 17:19

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Mike69 en welkom op het forum! Leuk dat je ons hebt gevonden. :smile:  Deep colour schakelt dus automatisch in bij de 4K kanalen, maar gaat niet automatisch uit bij de reguliere SD/HD kanalen begrijp ik. Geeft deep colour geen goed beeld op deze kanalen, dat je hem hier liever aangepast ziet? Ik heb zelf een Sony TV, maar heb dit filmpje op de LG hulppagina gevonden. Daar is te zien dat je elke instelling helemaal naar je eigen voorkeur aan kunt passen en dat ze dan ook in je keuzemenu snel te selecteren zijn. Misschien is er op die manier een beeldinstelling te vinden die voor beide kanalen werkt? Ook heb ik dit topic gevonden waarin een klant hetzelfde probleem lijkt te hebben als jij. Wellicht staat voor jou daar de oplossing ook tussen? 

Hallo Sanne,

De info op het filmpje is niks nieuws voor mij.

En de topic had ik ook al gezien

 Maar heb ik niks aan.

Toch gek dat ik nu een 4k kastje heb en dat ik nu helemaal geen 4k kan kijken via het kastje. Geen zenders en kan ik geen Netflix. Plus dat ik ook nog eens 10 eur ook meer ben gaan betalen als trouwe klant.

 

Reputatie 7
Badge +17

 

En als ik naar een van de drie 4k zenders ga zet de tv de optie deep colour automatisch aan. Als die optie aanstaat kan ik gewoon kijken. 

Hieruit maak ik juist op dat het wel werkt, maar alleen met de instelling deep colour. Je geeft nu echter aan dat je helemaal geen 4K kunt kijken, kun je dit toelichten? 

Geeft deep colour geen goed beeld op deze kanalen, dat je hem hier liever aangepast ziet? 

Zou je ook deze vraag nog willen beantwoorden? Bij is nog niet duidelijk of de SD/HD kanalen niet goed werken met de deep colour instelling, dus ik ben benieuwd wat er precies gebeurt. 

Hallo Sanne,

Ik kan alles kijken maar niet in 4k. Helemaal niks in 4k. Als ik op een  van de drie 4k zenders kom dan gaat het beeld op zwart en gaat het af en toe flikkeren naar groen. 

Dan moet ik de deep blue uitzetten en alles opnieuw opstarten dan doet alles (behalve 4k zender en Netflix via het kastje). Als ik via de app rechtstreeks via de tv kijk kan ik wel 4k kijken.

 

Ik heb een nieuwe HDMI kabel 2.1 besteld. Maar helaas dat helpt ook niet.

Dus sd en hd kan ik wel kijken

Reputatie 7
Badge +17

Helder. Heb je de instellingen van de ontvanger zelf ook doorgenomen? Als je naar Beeldscherm & Kwaliteit instellingen gaat dan kun je daar de beeldschermresolutie aanpassen. Zou je de instellingen hierin willen wijzigen? Ik ben benieuwd of het dan beter samenwerkt met je TV! Mocht dit niet werken, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je adresgegevens? Ik hoor het graag! 

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb helaas niets meer van je vernomen, dus ik hoop dat je de oplossing hebt kunnen vinden! Mocht ik toch nog iets voor je kunnen doen dan hoor ik het graag. 

Reageer