Beantwoord

Beeldkwaliteit iTV op Philips 43PUS6754 slecht

  • 13 June 2019
  • 5 reacties
  • 414 keer bekeken

Sinds een week heb ik een Philips 43PUS6754 4K TV. Helaas is de kwaliteit van het beeld via mijn beide KPN TV kastjes niet goed. Ik heb al een goede andere kabel geprobeerd, maar helaas geen resultaat. Het beeld via bv. de DVD-speler is wel goed.
Het beeld heeft een groene waas en gezichten zijn erg bleek. Ook sport, bv. voetbal, lijkt schokkerig. Heeft iemand suggesties?
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 14 June 2019, 20:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi Alexander, welkom hier.

Hoe heb je dit ingesteld onder Instellingen > Beeldinstellingen? Neem aan HDMI. Probeer daar de verschillende opties om te kijken of het dan beter wordt. Ik hoor graag van je.
Reputatie 7
Badge +28
Hallo Alexander1972,

Wat kan je er meteen aan doen?:
  • Beeldkwaliteit van je TV zo zetten dat alle instellingen neutraal of kaal zijn zonder beeldverbeteraars
  • de ZTE terugzetten naar 1080P (ZTE is het kastje om je TV mee te bedienen)
Wat kan ook helpen? (tips geleend uit een post van een andere forumgebruiker):
  1. Alle relevant UTP/FTP ethernet kabels (die niet in de muren zitten) die ik van KPN heb gehad vervangen door cat 6 S/FTP kabels waar een betere isolatie in zit
  2. Alle kabels in de meterkast geïsoleerd met aluminium folie
  3. Alle kabels in de meterkast gescheiden tussen stroom en data (Ik weet dat met S/FTP en FTP stroom best naast elkaar mag hangen, maar voor de zekerheid toch gedaan)
  4. Stroom zoveel mogelijk weg-geplaatst van data
  5. Achter de TV ook zo veel mogelijk scheiding tussen data en stroom (dus geen stroom kabels vastgemaakt aan data en geen data kabels in de buurt van stopcontact
  6. De RJ45 Ethernet plaat in de muur (waar je je kabel in stopt) vervangen door een geïsoleerde RJ45 ethernet aansluiting aan de muur
  7. De DECT huis telefoon binnen verplaatst en stroom adapter van de DECT telefoon in een ander stopcontact gedaan
De punten 1 t/m 6 zijn wat lastiger om meteen te realiseren. Maar bij die forum-gebruiker bleek dit te werken.
Reputatie 7
Badge +24
Alexander, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.
Beste Alex, dank voorbije uitgebreide antwoord. Ik heb al een redelijke goede scheiding tussen stroom en data. De ethernetaansluiting in de muur is aangelegd door KPN, ik neem dus aan dat die goed is.

Inmiddels heb ik goed beeld. De reden: ik heb een nieuw (standaard niet-4K) TV kastje bij KPN besteld. Het vreemde is dat mijn TV alleen slecht beeld geeft bij mijn beide 4K kastjes. Met het standaard kastje zijn de kleuren goed en is het beeld vloeiend. Heel vreemd vind ik.
Al met al werkt het nu, alleen helaas geen 4K - jammer van de investering.
Reputatie 7
Badge +24
Ik kan het niet echt verklaren waarom dit niet lukte met de 4K ontvanger. Om de pijn te verzachten, het 4K aanbod dat door de omroepen en productiemaatschappijen wordt aangeboden is nog niet echt groot. Wel fijn om te lezen dat het nu goed werkt. 🙂