Sinds eergisteren overgestapt van Solcon glasvezel naar KPN itv glasvezel. De kwaliteit van het beeld is minder dan bij Solcon. Het lijkt wel of bv CNN niet in Hd wordt uitgezonden.
Ook vreemd is dat de speedtest download van 117 Mbps geeft en upload 37 Mbps. Ook dit was bij Solcon in beide gevallen 100Mbps.
( pakket is Hussel 100 Mbps)
Is hier een oplossing voor cq hebben anderen ook deze ervaring
Gr. René
icon
Beste antwoord door Erik_ 8 maart 2021, 11:17
Ik moet overigens zeggen nadat ik de TV van automatisch naar 1080p heb gezet is de kwaliteit beter. Hierdoor is wat mij betreft het beeldkwaliteits probleem uit de wereld.
Fijn dat het tv deel al verder besproken is :)
Ik heb nog een keer naar de lijn gekeken, @renebennie. In het technisch systeem staat het profiel goed, netjes op 128/128. Maar, omdat je dat qua upload dus duidelijk niet haalt ben ik er verder ingedoken. En in het administratieve systeem ben ik wél een foutje tegengekomen. Daar mist inderdaad het glasvezel vinkje. Dat heb ik zojuist hersteld. Dat wordt dan verwerkt als een wijziging, dus je krijgt een bevestiging per e-mail daarvan. Het verandert verder niets aan je abonnement qua kosten en inhoud, het past alleen het glasvezel vinkje aan. Je zou dan ook binnen een half uur al verbetering moeten merken. Dit omdat het technisch gezien al goed zit, maar dat werd onderdrukt door het administratieve vinkje.
Bekijk origineel