Beantwoord

Beeldkwaliteit van Interactieve TV via PC is slecht

• 10 juni 2018
  • 9 reacties
  • 868 keer bekeken

Onlangs overgestapt van Ziggo naar KPN, vanwege een verhuizing.
De beeldkwaliteit van TV kijken via de PC (https://interactievetv.nl/) valt mij erg tegen. Het kleine schermpje is nog enigszins te volgen maar full screen is niet om aan te zien. het selecteren van een HD zender lijkt geen verschil te maken. Ik kijk via IE11 en/of via Edge.

Het beeld van via de Ziggo app is vele malen beter, zelfs in full screen. Ik heb 500 mb glasvezel van KPN dus de snelheid zou voldoende moeten zijn.
Klopt het dat het beeld via interactievetv.nl matig is of zijn er nog verbeteringen mogelijk?

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Erik_ 14 juni 2018, 22:06

Welkom, Jrvd, goede vraag! Het antwoord van wjb, hoewel leuk beredeneerd, is onzin. Het is ons doel om voor al onze producten en diensten een zo goed mogelijke kwaliteit neer te zetten. Echter, de iTV Online website is verouderd, en van daaruit de beeldkwaliteit ook. We werken aan een volledige nieuwe website, waar ook goede kwaliteit HD-streams op te zien zullen zijn. Omdat we daar mee bezig zijn, gaan we niet meer lopen pielen met de huidige site om daar de kwaliteit te verhogen met het risico dat andere dingen dan niet meer goed gaan. De nieuwe site verwachten we later dit jaar.

En mocht de nieuwe site ervoor zorgen dat mensen ontvangers op gaan zeggen, so be it :)

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Ik ben bang dat KPN dit met opzet doet.
In tegenstelling tot Ziggo betaal je bij KPN per TV ontvanger €5,- per maand.
Als de kwaliteit van de site ook full-HD zou zijn, dan zou je vast en zeker zien dat er minder tweede en derde TV ontvangers gecontracteerd worden omdat daar dan een PC via HDMI op aangesloten wordt.
Commercieel is dat natuurlijk dan niet echt aantrekkelijk voor KPN.
bedankt voor je reactie. het klinkt heel aannemelijk idd. Beste wel jammer want het is op deze manier niet om aan te zien en dat is dan ook de bedoeling blijkbaar 🙂
Reputatie 7
Badge +28
Welkom, Jrvd, goede vraag! Het antwoord van wjb, hoewel leuk beredeneerd, is onzin. Het is ons doel om voor al onze producten en diensten een zo goed mogelijke kwaliteit neer te zetten. Echter, de iTV Online website is verouderd, en van daaruit de beeldkwaliteit ook. We werken aan een volledige nieuwe website, waar ook goede kwaliteit HD-streams op te zien zullen zijn. Omdat we daar mee bezig zijn, gaan we niet meer lopen pielen met de huidige site om daar de kwaliteit te verhogen met het risico dat andere dingen dan niet meer goed gaan. De nieuwe site verwachten we later dit jaar.

En mocht de nieuwe site ervoor zorgen dat mensen ontvangers op gaan zeggen, so be it :)

Reputatie 4
Ik ben het zeker niet altijd eens met wjb, maar hier slaat hij de spijker op de kop. En het politiek correcte antwoord van Erik, dat is natuurlijk te verwachten, maar wat verdedigd hij eigenlijk? Die iTV online site is al jaren bagger, er wordt beloofd dat er wat nieuws komt (wanneer eigenlijk, zie ook de beloftes omtrent HD op 1) waar je dan maar van moet afwachten of dat wel werkt en niet weer bepaalde chipsets of browsers de zaak in de war sturen, want ook daar loopt KPN in voorop!
Reputatie 7
Badge +10
@beosound100, volgens mij kondigt @Erik_ aan dat de kwaliteit later dit jaar met de nieuwe iTV Online Website aanmerkelijk wordt verbeterd. Laten we ons oordeel uitstellen tot (uiterlijk) 31 december.
Reputatie 4
Dag joss1965. Dat is nu precies wat ik bedoel. Jij (en Erik) hebben het nu al over eind van het jaar! Eerst zou het per mei zijn (geoblokking), toen in juli en nu al (misschien) later/eind van het jaar. Ik heb weinig hoop dat dit dan wel goed gaat, zie ook de ellende (met bijbehorende politiek correcte antwoorden) van de app.
Reputatie 7
Badge +10
Ja, wat het uitstelgedrag betreft heb je gelijk. Ik doelde meer op de kwaliteit van het toekomstige ITV Online. We zullen zien.
De beeldkwaliteit van ITV Online op een Mac met Safari is beter dan als je Chrome of Firefox gebruikt. Op de Safari is de nieuwe website nog niet beschikbaar. Je ziet echt verschil in de beeldkwaliteit. De beeldkwaliteit op de Safari is goed en scherp, gewoon zoals het hoort. Bij Chrome en Firefox wordt de nieuwe website gebruikt en hier is de beeldkwaliteit ronduit slecht (slechte SD kwaliteit). Ik snap niet dat dit in de huidige tijd nog mogelijk is...
Reputatie 7
Badge +19
Ik weet niet @oberie maar bij mij op een 27 inch iMac is de beeldkwaliteit goed met Chrome.
Wil je graag safari gebruiken dan moet je nog even geduld hebben, daar wordt aan gewerkt.

Reageer