Beeldschermverhouding TV met de a.b. instellen

Sinds ruim een maand heb ik interactieve TV van KPN.

Intussen heb ik de afstandsbediening (ab) afgestemd op het merk TV (Sony), zodat bijna alles met deze ab geregeld kan worden.

Maar hoe verander ik nu met de witte ab de beeldschermverhouding van mijn TV?

Ik doe dat nu nog met de "oude" ab van de Sony.

NB: Als ik de TV aanzet, is het beeld eerst 3:4. Dat verander ik dus met de oude ab in 9:16 en daarna in breedbeeld. Alleen is het gebruik van teletext dan weer niks, want veel valt weg....

6 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Beste KlaasZ,

Met de afstandsbediening van Interactieve TV kan je de volgende functies bedienen:

- Televisie op stand-by zetten of van stand-by afhalen

- Volume bedienen (het geluid van de televisie harder of zachter zetten) 

- Geluid uitzetten (stil of mute)

- Input kanaal veranderen (HDMI 1, HDMI 2, AV1 etc..)

De beeldschermverhouding van je televisie kan je niet wijzigen via de afstandsbediening. Ik voeg een instructievideo toe hoe je de instellingen van het beeldscherm kan wijzigen. Als het goed is hoef je dit maar eenmalig te doorlopen en blijft het dan goed staan.

Met vriendelijke groet,

Liesbeth

Dank voor de snelle reactie!

De filmpjes heb ik al bekeken; erg duidelijk vind ik ze niet. Je moet pauzeren en later stoppen enz. Erg verwarrend!

Ik heb de schermverhouding van mijn tv met de oude a.b. gewijzigd in `zoom`maar met de witte ab van KPN kon ik niets veranderen. De verhouding bleef 4 op 3, wat ik ook probeerde. Dat moet toch goed te krijgen zijn.

PS, ik heb een gewone scart aansluiting, want de TV is niet HD of HD/ready. 

Reputatie 2
Geen idee welke software release ik heb. Zou niet weten waar ik dat kan vinden. Heb ITV pas sinds half november. Kan me wel redden met de oude a.b. van mijn 32"Sony, waarmee ik de schermverhouding kan wijzigen. Maar dat moet dan wel elke keer als ik de TV aan zet.

KPN: dat is toch geen goede reclame? Er moet toch een oplossing zijn?

Reputatie 2
Sorry voor de late reactie. En ja hoor: ook bij mij wordt de software-versie 1.0.3.8 gebruikt.

KPN: Ik wil liever niet van provider veranderen, maar als het niet anders kan.....

Het moet toch mogelijk zijn om met de 'witte' a.b. een beeldverhouding te kiezen en vast te zetten?

Zouden UPC of Ziggo dezelfde problemen hebben? Ik denk het niet.

Voor een ieder die dit vandaag leest: prettige Kerstdagen!

K. Zijp

Reageer