Beantwoord

Begin Gemist / Terugkijken BBC 1 en 2

  • 30 May 2019
  • 119 reacties
  • 10192 keer bekeken

Sinds gisteren werkt op BBC 1 en 2 Begin gemist niet meer. Hopelijk is dat wel een storing, want ik maakte er vele malen per week gebruik van.
Hopelijk is dat een tijdelijke storing? Ik heb niets gelezen over nieuwe beperkingen bij BBC programma's.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 1 June 2019, 18:33

Bekijk origineel

119 reacties

Reputatie 7
Badge +22

With all respect Dennis, “what you think” is hopefully just your private view on this lengthy dispute.

I expect KPN/XS4ALL to take action on behalf of their customers / consumers to reinstate this simple but very useful feature. 
 

Who do you mean by “hogere hand”? Who authorised the change without notifying customers? 

@kitm waarom doe jij het nou in het Engels? :thinking::wink:

Ik heb het even getest met het nieuwe TV menu @wjb, en ik kan BBC niet op Live pauzeren zetten.

Ik heb het idee dat er iets is veranderd. Ik was blij met een andere opmerking van wjb hieromtrent in de psst sfeer. Maar dat kan ik ook niet meer. 

Reputatie 7
Badge +22

 

En via de iTV app is live pauzeren van de BBC zenders ook gewoon mogelijk.

Ik geef het door. Laatst was de wijziging nog niet overal doorgevoerd waardoor Peter nog wel kon pauzeren en ik bijv. niet. Maar bedankt voor het signaal in ieder geval.

Ik heb het bij mij ook even gecheckt @Paul_ bij mij werkt live pauzeren op de ITV-app. Dus dan ligt het niet alleen bij wjb.

Reputatie 2

Sorry Denis, was haastig (op reis). Nu weer normaal.

Reputatie 7

@wjb ssstt! 🤫 Nou gaan ze het straks ook bij de ITV app blokkeren:stuck_out_tongue_winking_eye:

Als ik straks thuis ben zal ik eens kijken of je met het nieuwe menu BBC One, Two en World kunt pauzeren. Ik ben er nog niet van overtuigd dat het echt de intentie is van BBC om dit niet meer toe te staan.

Ik heb zojuist even BBC One live gepauzeerd op onze HMB2260 en dat is geen enkel probleem. Op de ZTE ZXV8001 is het daarentegen niet mogelijk dezelfde zender te pauzeren.

Ik ga eigenlijk uit van een bug. Dat "begin gemist" ofwel "terugkijken" door BBC geblokkeerd wordt daar kan ik nog inkomen, maar "live pauzeren"... nee, daar kan ik me het commercieel voordeel niet van voor de geest halen. @Paul_, zou jij jouw bronnen nog eens aan een kruisverhoor kunnen onderwerpen want ik ben er zo ongeveer van overtuigd dat hier "spraakverwarring" is opgetreden. Ik heb toch echt een zeer sterk vermoeden dat het "live pauzeren" van de BBC zenders gewoon mogelijk zou moeten zijn.

 

Reputatie 2

Dank je wel @wjb , ja eerder was spraakverwaring tussen de BBC “Interactive TV” (red button functions) en de lokale provider varianten. Ik zie ook niet de motivatie van BBC Studios de Live Pause te blokkeren. Op het ogenblik heb ik veel BBC nieuws en actualiteits programma’s op automatische opname zodat ik kan altijd stoppen en weer starten. Normaal zou ik dat soort programma’s nooit opnenen.

Reputatie 7
Badge +25

@wjb ssstt! 🤫 Nou gaan ze het straks ook bij de ITV app blokkeren:stuck_out_tongue_winking_eye:

Als ik straks thuis ben zal ik eens kijken of je met het nieuwe menu BBC One, Two en World kunt pauzeren. Ik ben er nog niet van overtuigd dat het echt de intentie is van BBC om dit niet meer toe te staan.

Ik heb zojuist even BBC One live gepauzeerd op onze HMB2260 en dat is geen enkel probleem. Op de ZTE ZXV8001 is het daarentegen niet mogelijk dezelfde zender te pauzeren.

Ik ga eigenlijk uit van een bug. Dat "begin gemist" ofwel "terugkijken" door BBC geblokkeerd wordt daar kan ik nog inkomen, maar "live pauzeren"... nee, daar kan ik me het commercieel voordeel niet van voor de geest halen. @Paul_, zou jij jouw bronnen nog eens aan een kruisverhoor kunnen onderwerpen want ik ben er zo ongeveer van overtuigd dat hier "spraakverwarring" is opgetreden. Ik heb toch echt een zeer sterk vermoeden dat het "live pauzeren" van de BBC zenders gewoon mogelijk zou moeten zijn.

 

Ik begrijp de scepsis helemaal, maar dat “kruisverhoor” heeft reeds plaatsgevonden. Er bestaat geen twijfel bij de tv mensen over het uitzetten van deze optie. Die afbeelding is gewoon dezelfde als de vorige keer, toch? Dus nee, geen bug in dit geval. En ook geen “spraakverwarring” deze keer. Zou wel heel apart zijn als dat nogmaals op exact dezelfde wijze zou gebeuren trouwens.

Over de motivatie van BBC om deze mogelijkheid niet meer aan te bieden durf ik niet te gissen, maar ik zie het ook niet. Maakt me wel nieuwsgierig naar hun reactie.

Reputatie 7

Toch is het niet correct @Paul_, BBC heeft volgens mij helemaal geen beperking voor het live pauzeren, alleen "begin gemist" en terugkijken" worden buiten de UK niet toegestaan door de BBC.

Ja, die afbeelding is dezelfde als eerder maar er is naar mijn weten sindsdien ook niets veranderd in de voorwaarden. De vorige keer was het ook al het "verkeerd" lezen van de kleine lettertjes en dit keer zal dat waarschijnlijk niet anders zijn.

Kan je me overigens ook vertellen waarom live pauzeren van BBC One, Two en World op een HMB2260 wel nog gewoon mogelijk is?

Reputatie 7
Badge +25

Toch is het niet correct @Paul_, BBC heeft volgens mij helemaal geen beperking voor het live pauzeren, alleen "begin gemist" en terugkijken" worden buiten de UK niet toegestaan door de BBC.

Jij denkt dat het niet correct is @wjb. En volgens ons (KPN) dus wel… Persoonlijk heb ik hier geen mening over.

Ja, die afbeelding is dezelfde als eerder maar er is naar mijn weten sindsdien ook niets veranderd in de voorwaarden. De vorige keer was het ook al het "verkeerd" lezen van de kleine lettertjes en dit keer zal dat waarschijnlijk niet anders zijn.

Zou toch raar zijn als nu ineens wederom zou gebeuren. De eerste keer was al apart, maar een tweede keer zou helemaal vreemd zijn. Ze zijn zeker van hun zaak, en ik heb gedubbelcheckt wat dat betreft. Kan er niets anders van maken, dus kan ik niets anders dan zeggen wat ik nu zeg.

Kan je me overigens ook vertellen waarom live pauzeren van BBC One, Two en World op een HMB2260 wel nog gewoon mogelijk is?

Technische reden is mij verteld. Ik weet niet exact hoe zoiets werkt in de achterliggende systemen, maar het komt doordat de wijziging nog niet in alle systemen is doorgevoerd.

Reputatie 7

Dan hoop ik dat @kitm opnieuw een mail aan BBC Studios zal sturen met de vraag of live pauzeren buiten de UK toegestaan is.

Ik denk dat opnieuw het antwoord terug zal komen dat dit toegestaan is en dat is waarom bij andere providers in Europa live pauzeren van die BBC zenders dan ook gewoon mogelijk is.

Je kunt me veel vertellen @Paul_, maar de enige manier om mijn twijfel weg te nemen is door inzage te geven de onderliggende afspraak met BBC.

Reputatie 7
Badge +25

Dan hoop ik dat @kitm opnieuw een mail aan BBC Studios zal sturen met de vraag of live pauzeren buiten de UK toegestaan is.

Ik denk dat opnieuw het antwoord terug zal komen dat dit toegestaan is en dat is waarom bij andere providers in Europa live pauzeren van die BBC zenders dan ook gewoon mogelijk is.

Je kunt me veel vertellen @Paul_, maar ik de enige manier om mijn twijfel weg te nemen is door inzage te geven de onderliggende afspraak met BBC.

Ik ben heel benieuwd naar de reactie in ieder geval.

Ik vertel uiteindelijk alleen wat mij is verteld.. En inzage in onderliggende afspraken zul je nooit krijgen (ik ook niet trouwens).

Reputatie 2

Mijn dank aan jullie @Paul_  en @wjb.

ik zal de reactie van BBC Studios hier plaatsen.

 

Reputatie 7
Badge +22

Mijn dank aan jullie @Paul_  en @wjb.

ik zal de reactie van BBC Studios hier plaatsen.

 

Ik ben ook heel benieuwd wat het zou worden. 😉

Reputatie 7

@kitm, Ik heb zojuist het onderstaande antwoord mogen ontvangen van BBC Studios.

Ze geven aan dat afspraken gebaseerd zijn op een al langer geldende licentie overeenkomst t.a.v. lineaire uitzending met de lokale providers. (Let op het meervoud.)

Vervolgens geven ze aan dat begin gemist (catch-up), terugkijken (re-watch) en opnemen (record) hier buiten vallen. Er wordt hierbij dus met geen woord gerept over het pauzeren van live uitzendingen.

Dit staaft eigenlijk mijn gedachte dat het pauzeren van live uitzendingen gewoon onderdeel is van die licentie overeenkomst die niet alleen geldig is voor KPN, maar ook voor Ziggo. Vraag is dan ook waarom je bij Ziggo wel live uitzendingen zou mogen pauzeren terwijl dit bij KPN niet meer mag?

@Paul_, Ik hoop echt dat je dit opnieuw intern gaat voorleggen want, zoals eerder gezegd, ik heb zo mijn twijfels.

@kitm, Ik heb zojuist het onderstaande antwoord mogen ontvangen van BBC Studios.

 

wjb, 

Netjes gedaan mijn dank bij deze. Overigens wat een correct antwoord en gewoon als officieel bericht van de organisatie en niet een antwoord van een moderator die zich blijkbaar in alle bochten moet draaien omdat hij ook geen officieel iets zeggend antwoord kan krijgen. 

Reputatie 7
Badge +25

Hoi, dat is een snel antwoord, netjes. Ik heb het doorgestuurd. Er wordt inderdaad met geen woord gerept over live pauzeren, waardoor de respons niet echt voor verheldering zorgt naar mijn idee. Verder probeer ik me juist niet in bochten te wringen verder, maar juist duidelijk aan te geven dat we live pauzeren niet meer mogen aanbieden… Niks meer en niks minder. Zij zeggen verder ook dat ze niet in kunnen gaan op specifieke afspraken tussen hen en KPN, en dat als wij de optie hebben geblokkeerd, dat het waarschijnlijk wel zal kloppen. Maar aangezien dit eerder een keer fout is gegaan snap ik wel de onzekerheid.  Ik lees dat ze de melding verder de organisatie “in gaan circuleren”, dus ik hoop dat dat nog wat bewerkstelligt. 

Reputatie 7

Hoi, dat is een snel antwoord, netjes. Ik heb het doorgestuurd. Er wordt inderdaad met geen woord gerept over live pauzeren, waardoor de respons niet echt voor verheldering zorgt naar mijn idee. 

Klopt, maar toch heb ik het gevoel dat er niets veranderd is sinds de uitspraak op 4 december 2019 van @Nadia en dat we hier opnieuw te maken hebben met een te strikte interpretatie van de "regeltjes".

Voor de goede orde, in de iTV app en op de HMB2260 (en waarschijnlijk ook de VIP2952) is het pauzeren van BBC One, Two en World News gewoon nog mogelijk.

Alleen de ZXV8001 en de VIP5202 lijken getroffen.

Reputatie 2

@wjb  cc @Paul_ 

Dank je wel wjb voor je update. Ik ben op reis en beperkte internet verbinding. Dus mijn eigen schrijven aan BBC Studios is parallel gestuurd.

Wat viel op in het antwoord is “arrangement …... with local content providers”.  Dus met NOS, RTL enz. - afhankelijk van de tijdperk. KPN en Ziggo zijn operators, denk ik. In andere woorden het lijkt dat de contractuele verplichtingen voor operators zijn niet helemaal “in sync” met de huidige manier van TV content distributie (digitale streaming, interactief, app based viewing….). Mijn vermoeden. Ik kan nu iets begrijpen van de mogelijke verwarring. Vanavond hopelijk laptop online en beter communicatie mogelijk. 
Cheers

Het is alweer 3 maanden geleden dit bericht van kitm. Hoe staat het er nu voor? Ik word door XS4ALL ook nog steeds voor live pauzeren afgewimpeld. 

Reageer