Beantwoord

Begin Gemist / Terugkijken BBC 1 en 2

  • 30 May 2019
  • 119 reacties
  • 10184 keer bekeken

Sinds gisteren werkt op BBC 1 en 2 Begin gemist niet meer. Hopelijk is dat wel een storing, want ik maakte er vele malen per week gebruik van.
Hopelijk is dat een tijdelijke storing? Ik heb niets gelezen over nieuwe beperkingen bij BBC programma's.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 1 June 2019, 18:33

Bekijk origineel

119 reacties

De optie Begin Gemist (groene knop) blijkt niet meer beschikbaar te zijn voor BBC1 en 2. Klopt dat?

Admin: titel aangevuld ter verduidelijking, aantal berichten samengevoegd
Dat lijkt te kloppen. Een aantal Telfort klanten mist dit ook sind kort.
Reputatie 7
Badge +22
Dat lijkt te kloppen. Een aantal Telfort klanten mist dit ook sind kort.
Dan ben ik bang dat BBC dit niet meer wilt dat KPN dit aanbied? 🤔 Is dat bij alle programma’s?
Zojuist op mijn ontvanger gecheckt ik zie het terugkijk icoon enkel bij BBC First bij BBC 1 en 2 nergens te zien bij geen enkel programma. Het lijkt er inderdaad op dat er geen toestemming meer is anders gaat het toch echt op het tv platform fout.
Sinds een paar dagen hebben BBC programma's geen groene pijl meer, waarmee terugkijken aangeduid wordt.
De groene knop op de afstandbediening doet helaas dus niets. Komt dit door een storing, of is terugkijken nu helemaal niet meer mogelijk?
Ik heb KPN glasvezel.
Reputatie 7
Badge +21
Je bent niet de eerste, die dat hier meldt:
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/begin-gemist-bbc-1-en-2-474036

Kennelijk heeft KPN de rechten niet (meer) om dit te mogen leveren.
Toevallig enige weken geleden wilde ik iets terugkijken op bbc. Dan kon toen ook niet.

Begin gemist (tijdens uitzending) werkt wel. Als je dat eventjes hebt gebruikt heb je de 'rechten' om dat ook nog tot 6 uur later te kijken.

Zie uitleg KPN (Vikash) op 24 december 2018 (toen was het dus al niet mogelijk).
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/terugkijken-van-bepaalde-zenders-t-w-bbc-1-bbc2-ketnet-canvas-en-een-is-niet-mogelijk-465138
Reputatie 1
Ook ik heb problemen met Begin gemist op BBC1 en BBC2. Dit werkte gisteren inderdaad nog. Heeft iemand anders hier ook problemen mee? Wordt dit opgelost of is Begin gemist niet meer mogelijk? Ik hoop van niet!

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Dat lijkt te kloppen. Een aantal Telfort klanten mist dit ook sind kort.Dan ben ik bang dat BBC dit niet meer wilt dat KPN dit aanbied? 🤔 Is dat bij alle programma’s?

Zo te zien wel. Best vervelend.
Volgens mij heeft BBC zelfs nooit Terugkijken gehad. Begin gemist (lopende uitzending) is er wel.

Zie uitleg KPN (Vikash) op 24 december 2018 (toen was het dus al niet mogelijk).
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/terugkijken-van-bepaalde-zenders-t-w-bbc-1-bbc2-ketnet-canvas-en-een-is-niet-mogelijk-465138

Verder heb ik even m'n eigen berichten (site) teruggekeken. De functie Terugkijken is nooit geweest op de BBC zenders. Dus hoe men dat nu ineens kan missen....
27 jan. 2017:
https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/2017/01/27/terugkijken-via-de-gids-nu-live-bij-kpn/
Volgens mij heeft BBC zelfs nooit Terugkijken gehad. Begin gemist (lopende uitzending) is er wel.

Zie uitleg KPN (Vikash) op 24 december 2018 (toen was het dus al niet mogelijk).https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/terugkijken-van-bepaalde-zenders-t-w-bbc-1-bbc2-ketnet-canvas-en-een-is-niet-mogelijk-465138
Verder heb ik even m'n eigen berichten (site) teruggekeken. De functie Terugkijken is nooit geweest op de BBC zenders. Dus hoe men dat nu ineens kan missen....
27 jan. 2017:
https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/2017/01/27/terugkijken-via-de-gids-nu-live-bij-kpn/

Het gaat inderdaad over Begin Gemist, zoals ik in mijn eerste bericht al zei.
Okee. Begin gemist heb ik nog geen week geleden gebruikt op BBC One. Dat is er op One en Two nu inderdaad niet meer. Storing @ KPN moderators?
Is dat soms hetzelfde icoon begin gemist en terugkijken dan zal dat mijn vergissing in de benaming zijn.
Klopt. Is zelfde icoon. Groen pijltje tegen de richting van de klok in.

Bij een lopend programma noemen we het Begin Gemist. Ligt het iets meer in het verleden en heeft het zo'n pijltje dan is het Terugkijken (via de gids).
Hoi, Ik gebruik duidelijk de verkeerde term 🙂 Begin gemist doet het dus ook niet momenteel op BBC1 en BBC2. Heb je daar toevallig iets over gehoord? Opnieuw opstarten van de box heeft geen effect.
Je bent niet de eerste, die dat hier meldt:
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/begin-gemist-bbc-1-en-2-474036

Kennelijk heeft KPN de rechten niet (meer) om dit te mogen leveren.


kpn zelf heeft nog niet gereageerd, dus is dit niet een aanname? Meestal ontvang je een bericht over dit soort wijzigingen.
KPN Website:
"Vanaf het moment dat je een programma pauzeert wordt dit opgenomen. Live tv pauzeren krijg je gratis bij elk pakket met Interactieve TV."
Dit klopt dus niet meer, en ik betaal nu teveel per maand voor mijn TV!

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +30
Hallo allen! Ik heb de beide topics die ik hierover zag even samengevoegd voor 't gemak.

Het klopt dat we per vandaag géén Terugkijken / Begin Gemist / live pauzeren meer hebben voor BBC 1 en 2. Dit is het gevolg van een nieuwe overeenkomst met de BBC die per vandaag is ingegaan. Je kunt nog wel programma's opnemen.

Terugkijken / Begin Gemist / live pauzeren is nog wél beschikbaar voor BBC First.

Edit: iets aangevuld ter verduidelijking
Eerlijk is eerlijk: @RBxx had het bij het juiste eind. 😃
Kennelijk heeft KPN de rechten niet (meer) om dit te mogen leveren.

@Erik_ Waarom is dit niet gewoon, netjes, ook gemeld bij de zenderwijzigingen? 🤔
@Erik_ Het is wel jammer dat pauzeren ook meteen verdwenen schijnt te zijn voor BBC1 en 2. Komt dat nog wel terug?
Die zenders zijn hier gewoon te pauzeren. (just tried)

Een zender dient ca. 20 sec. aan te staan voordat pauzeren überhaupt kan.
Zojuist telefonisch door KPN bevestigd: sinds 1 juni 2019 is en blijft het NIET meer mogelijk om BBC 1 en BBC 2 live te pauzeren, terug te spoelen of op te nemen.
Dit is volgens mij voor het eerst in de geschiedenis van KPN Interactieve TV, dat het juist ietsje minder interactief wordt.
Ze waren het helaas wel even vergeten te communiceren... Aldus de medewerker.

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic

Sorry. Correctie.

Alleen Begin gemist is niet meer mogelijk.

Live pauzeren, live terugspoelen en opnemen zijn nog mogelijk. Vanavond (2 juni) nog gewoon gebruikt op BBC One en Two!

Het opgenomen programma (World cup's lionesses) staat gewoon tussen m'n opnames en is afspeelbaar.

*Admin: Reactie samengevoegd met verzameltopic

Reputatie 7
Badge +30
Opnemen en live pauzeren kan inderdaad nog wel. De rest helaas niet meer.


@Erik_ Waarom is dit niet gewoon, netjes, ook gemeld bij de zenderwijzigingen? 🤔

Omdat dit verder op het beschikbaar zijn van de zender an sich geen invloed heeft. Daardoor is het niet noodzakelijk, zoals bij het in z'n geheel verwijderen van zenders, om dit minimaal 1 maand voor ingangsdatum te melden. Blijft wel dat het natuurlijk netjes was geweest als we dit wel even ergens hadden genoemd.
Reputatie 7
Badge +22
Opnemen en live pauzeren kan inderdaad nog wel. De rest helaas niet meer.
Best raar dat opnemen wel kan, maar Begin Gemist kan niet gebruikt worden.
Opnemen of via begin gemist kijken, ik zie daar geen verschil in. Alleen bij Begin Gemist kun je het tot 7 dagen terugkijken. En met de opname 365 dagen terugkijken! 😛

Reageer