Beantwoord

Begin Gemist / Terugkijken BBC 1 en 2

  • 30 May 2019
  • 119 reacties
  • 10192 keer bekeken

Sinds gisteren werkt op BBC 1 en 2 Begin gemist niet meer. Hopelijk is dat wel een storing, want ik maakte er vele malen per week gebruik van.
Hopelijk is dat een tijdelijke storing? Ik heb niets gelezen over nieuwe beperkingen bij BBC programma's.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 1 June 2019, 18:33

Bekijk origineel

119 reacties

VOOR HET EERST, is live pauzeren van alle zenders niet meer mogelijk bij KPN.

Dat is het belangrijkste verkoop slogan van KPN TV. Live Pauzeren is dus NIET MEER mogelijk bij ALLE zenders.

Ziggo zegt dat het bij hen nog wel voor ALLE zenders mogelijk is.

Er ontstaat nu een zeer belangrijk verschil tussen de aanbieders.
Zojuist nogmaals telefonisch bevestigd gekregen van KPN:
KPN STOPT NA 15 JAAR MET LIVE PAUZEREN VOOR ALLE ZENDERS.

Me dunkt dit is een beweging naar naar het begin van het einde van gratis live pauzeren.

KPN marketing weet precies waar ze mee bezig zijn.
Dat zou zomaar eens kunnen betekenen dat ze een 10-jaar klant verliezen.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi @saintnick, welkom op het forum! Ik kan je verzekeren dat we niet stoppen met live pauzeren. Het enige dat er per 1 juni is veranderd is dat we voor BBC 1 en 2 geen Terugkijken, geen Begin Gemist en geen live pauzeren meer hebben. Opnemen kan nog wel. En op andere zenders kun je nog wel live pauzeren.

Voor iedereen: ik heb het extra gecontroleerd en live pauzeren is dus ook niet meer mogelijk voor BBC 1 & 2. Ik heb dit net zelf ook nog getest. Het kan alleen zijn dat we dit net ietsje later hebben uitgezet waardoor het eergisteren nog wel even kon.
Reputatie 7
Badge +22
Hoi @saintnick, welkom op het forum! Ik kan je verzekeren dat we niet stoppen met live pauzeren. Het enige dat er per 1 juni is veranderd is dat we voor BBC 1 en 2 geen Terugkijken, geen Begin Gemist en geen live pauzeren meer hebben. Opnemen kan nog wel. En op andere zenders kun je nog wel live pauzeren.

Voor iedereen: ik heb het extra gecontroleerd en live pauzeren is dus ook niet meer mogelijk voor BBC 1 & 2. Ik heb dit net zelf ook nog getest. Het kan alleen zijn dat we dit net ietsje later hebben uitgezet waardoor het eergisteren nog wel even kon.

Bedankt voor de duidelijkheid! 😉
@Erik_
Hier klopt geen bal van. Ik kan hier op beide Engelse zenders gewoon live pauzeren. (gecheckt 11:11 uur)
Om het te testen moet je alleen een zender (welke dan ook) even 15 sec. aan laten. De eerste 15 sec. werkt het namelijk op geen enkele zender. Maar dan ook wel op BBC One en Two!

Erik_ schreef:
Voor iedereen: ik heb het extra gecontroleerd en live pauzeren is dus ook niet meer mogelijk voor BBC 1 & 2. Ik heb dit net zelf ook nog getest.
Reputatie 7
Badge +30
Vreemd, Peter. Ik had het op meerdere zenders getest, om goed te kunnen vergelijken, en in alle gevallen op ongeveer 5 seconden. Ik ga hier even verder achteraan om permanente duidelijkheid te krijgen.
Reputatie 7
Badge +16
Laat dit een "leuke" fout zijn en verder niemand zeggen🤐

Opnemen en live pauzeren kan inderdaad nog wel. De rest helaas niet meer.Best raar dat opnemen wel kan, maar Begin Gemist kan niet gebruikt worden.
Opnemen of via begin gemist kijken, ik zie daar geen verschil in. Alleen bij Begin Gemist kun je het tot 7 dagen terugkijken. En met de opname 365 dagen terugkijken! :P

Opnemen is een betaalde service a 5,00 p/m terugkijken of begin gemist kost je niks extra ik zie wel verschil.
Ik kan je verzekeren dat we niet stoppen met live pauzeren. Het enige dat er per 1 juni is veranderd is dat we voor BBC 1 en 2 geen Terugkijken, geen Begin Gemist en geen live pauzeren meer hebben.

Oeps! Whoa! Jullie stoppen er wel degelijk mee!
Dit is een kantelmoment voor KPN TV diensten. VOOR HET EERST in de geschiedenis van KPN Interactieve TV is het NIET meer mogelijk ALLE zenders live te PAUZEREN. Ik verwacht nu dat er met de tijd meer zullen volgen. Het was en is nog steeds een van de grootste verkoopleuzen van KPN, het live pauzeren van TV. Er staat op de website nog steeds niet "voor sommige kanalen" of "behalve sommige kanalen". Dat is dus nu misleiding en kan gemeld worden aan de autoriteiten.

Dit is echt GEEN klein dingetje zoals jij het probeert af te doen. Bij concurrent Ziggo is en blijft het nog wel mogelijk ALLE zenders live te pauzeren. Dat heb ik nagevraagd.

Ik neem het KPN vooral kwalijk dat ze willens en wetens wilden proberen dit te doen zonder netjes de klanten te communiceren. WILLENS EN WETENS.

Wat mij betreft is er met deze misstap tussen KPN en mij als 10+ jaar klant een vertrouwensbreuk ontstaan. Ik twijfel, voor het eerst, of ik het nog zie zitten met KPN.
Hoi, Saintnick. Rustig ademhalen.

Het live pauzeren is met BBC One en Two gewoon mogelijk.
Hier kan het i.i.g. wél. Nu (11:38 u.) geprobeerd op deze beide zenders.

Ook opnemen van BBC One en Two kan nog gewoon. Dien je wel opnemen in je pakket te hebben.

Alleen herstarten van een uitzending waar je in valt (Begin Gemist) is op de BBC vervallen. Overigens ook bij Ziggo en andere providers. Da's niet alleen KPN.
Hoi PeterG,

  1. Het is een kwestie van tijd/update/herstart dat ook jij niet meer ALLE kanalen kunt pauzeren. Dit heb ik van twee verschillende KPN medewerkers bevestigd gekregen. Vraag er zelf maar naar.
  2. Het is ontegenzeggelijk een grote (begin)beweging voor KPN, en hun klanten. Daar ik ook Brit ben (ja, dubbele nationaliteit), en met de aankomende Brexit (of niet) is het niet kunnen pauzeren van BBC One en Two zeer vervelend. En met mij voor vele tienduizenden andere kijkers.
  3. Ik heb persoonlijk van Ziggo dat dit bij hen niet het geval is. Bij Ziggo blijven ALLE kanalen te pauzeren. Waarop baseer jij jouw bewering dat het niet alleen KPN betreft?
  4. Ik ben ZEER RUSTIG op adem. Mijn bovenkastletter is mijn keuze voor nadruk leggen.
https://www.kpn.com/televisie/extra-diensten/live-tv-pauzeren.htm
Waarop baseer jij jouw bewering dat het niet alleen KPN betreft?

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-en-kpn-versoberen-noodgedwongen-aanvullende-tvdiensten/

https://www.kpn.com/televisie/extra-diensten/live-tv-pauzeren.htm hier staat niet dat het met sommige zenders niet kan. (hoewel die er wel zijn: de lokale zenders kunnen niet gepauzeerd worden)

P.S. als je wilt (kunnen) pauzeren neem je het op**. REC indrukken en bevestigen. Dan kun je vrijwel direct via de opname gaan kijken (zie blauwe knop) en dan kun je wél pauzeren. Kleine omweg, maar wel met resultaat.
** opnemenpakket nodig
Helaas heb je gelijk, saintnick.

Ook Live Pauzeren is / wordt stopgezet op BBC One en Two. Zojuist bevestiging v.u. KPN.

Jammer dat BBC dit in de nieuwe overeenkomst zo wil. Ik kan me niet voorstellen dat KPN hiervoor kiest. Geen Begin Gemist en geen Live Pauzeren. Bij mij werkt het overigens nog ... eventjes.

Dat wordt dus dit omweggetje (sowieso wat je wilt zien opnemen)

P.S. als je wilt (kunnen) pauzeren neem je het op**. REC indrukken en bevestigen. Dan kun je vrijwel direct via de opname gaan kijken (zie blauwe knop) en dan kun je wél pauzeren. Kleine omweg, maar wel met resultaat.
** opnemenpakket nodig
Reputatie 7
Badge +30
Het is inderdaad nu helemaal bevestigd dat voor BBC 1 en 2 live pauzeren ook niet meer mogelijk is. Blijkbaar was het technisch nog niet overal goed doorgekomen waardoor sommigen van jullie nog wel even konden pauzeren.

Voor BBC First, en de andere zenders, blijft het wel gewoon mogelijk. Opnemen kan nog en blijft ook mogelijk. Ik pas dit ook nog even weer aan in het gemarkeerde antwoord.
Wel apart, na een herstart (20 sec. uit schak. achterkant) kan ik nog steeds deze zenders pauzeren.
Waarom heeft KPN hiervoor gekozen, in de onderhandelingen met de BBC? Dat KPN na 15 jaar afstapt van haar belofte dat alle iTV kanalen Live te Pauzeren zijn? Welke (enorme?) kost heeft dat gerechtvaardigd? Juist nu met de aankomende Brexit (of niet)?
Ik zal erachter komen. Ik ben al in contact met mensen bij de de BBC.
Vrees mij KPN, ik kom overal achter en ben niet tegen te houden.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @saintnick, Ik lees dat je vastberaden bent om alles boven tafel te krijgen. Uiteraard helpen we je graag bij het beantwoorden van vragen, maar helaas wordt niet alles met ons gedeeld. Alles wat wij weten is al gedeeld in dit topic.
Reputatie 7
Ik ben al in contact met mensen bij de de BBC.
Dan zal je vast al wel te horen hebben gekregen dat het de BBC zelf is die dit onmogelijk maakt en niet alleen voor KPN maar ook voor Ziggo en anderen. (Bron)
Via een omweggetje met het opnemenpakket kan je pauzeren.
Mijn advies: sowieso de programma's die je wilt zien opnemen.
Reputatie 7
Badge +21
Live pauzeren werkt nu echt niet meer op de BBC, het werkt (nog) wel op de satelliet.
Via een omweggetje met het opnemenpakket kan je pauzeren.
Mijn advies: sowieso de programma's die je wilt zien opnemen.

60 Euro p/m extra duur grapje. Als het alleen om pauzeren gaat.
Reputatie 7
Badge +25
Vrees mij KPN, ik kom overal achter en ben niet tegen te houden.
Ik zie dat je de "😉" vergeten was.
het werkt (nog) wel op de satelliet.
Hoe moet ik me dat voorstellen, kun jij de satelliet op pauze zetten :-)
Dan hebben de andere kijkers ook even pauze.

Overigens lijkt het er sterk op dat het vanuit de BBC opgelegd wordt, ik zie het bij een andere aanbieder ook(niet meer mogelijk zijn).
Ik kan, ook na herstart, hier nog steeds pauzeren op BBC One, Two en World.

Psst, opnemen is natuurlijk € 60 per jaar, @Galdor68 😉
Ik kan, ook na herstart, hier nog steeds pauzeren op BBC One, Two en World.

Psst, opnemen is natuurlijk € 60 per jaar, @Galdor68 😉

Klopt maar even goed zonde geld voor enkel pauzeren. Even hardop denken is er in jouw geval een verband met je opname pakket @PeterG ik kan hier niks pauzeren op zowel BBC 1 als 2 hier is dan ook geen opname pakket actief.

Ps World is nu toch First?

Reageer