Beantwoord

Bekabeling naar slaapkamers

  • 14 January 2019
  • 4 reacties
  • 774 keer bekeken

Beste,

het gaat om het volgende. We gaan bijna verhuizen en er zijn in het nieuwe huis nog geen kabels (coax of ethernet) vanaf de meterkast op de begane grond naar de slaapkamers op de 1e verdieping getrokken.

Er zit een loze leiding in één van de slaapkamers, maar de bekabeling moet naar een tweede slaapkamer. In deze tweede slaapkamer willen een tv aansluiten. Over twee dagen gaat er een nieuwe laminaatvloer in huis en ik wilde zo mogelijk de bekabeling wegwerken onder de plinten.

Is dit een fatsoenlijke oplossing?
  • vanaf meterkast een ethernetkabel trekken naar de slaapkamer op 1e verdieping
  • vanaf daar met ethernet naar MOCA kastje en wifi versterker op dezelfde slaapkamer (voor mogelijk toekomstig internet/tv
  • vanaf de WIFI versterker een ethernetkabel doortrekken naar de tweede slaapkamer zodat daar aansluiting op de mediabox plaatsvindt en we daar tv kunnen kijken
Of zouden jullie een ander aansluitschema of bekabeling doen (bv coax vanaf meterkast naar slaapkamer)?

Alvast mijn dank voor de reacties!

Groet,
Dennis
icon

Beste antwoord door DennisW77 14 January 2019, 18:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Rectificatie: in de slaapkamer hoeft dan geen MOCA kastje meer te komen...
Hoi Dennis. Goed dat je je al helemaal aan het voorbereiden bent.
Ik zou zoveel mogelijk met kabels werken. UTP of COAX? Als je denkt dat KPN je vaste provider wordt zou UTP volstaan. Wij doen niks met COAX.
Mocht je met de kabelaar in zee gaan is coax wellicht nog het overwegen waard hoewel je daar ook een eind komt met UTP.
Mijn eigen overtuiging is overal wáár het kan bedraad aansluiten. Bij ons itv signaal is dat sowieso érg wenselijk. Begrijp me goed, het kan goed werken met een DVS maar garanties heb je niet.
Beste Erwin, bedankt voor je reactie. Dus als ik het goed begrijp: vanaf de meterkast eigenlijk zoveel mogelijk vanaf daar doortrekken met ethernetkabels.
In ons huidige huis coax-kabels doorgetrokken vanaf de meterkast en daardoor heeft elke verdieping een MOCA kastje. Dus ik vroeg me af of ik dat in het nieuwe huis ook zo moet doen, of dus ipv coax de ethernetkabels moet doortrekken. Maar het wordt dus ethernet.
Dat lijkt me een prima keuze, Dennis. Zo is je nieuwe woning voorbereid op de huidige techniek en de techniek die nog gaat komen.
Ik heb nog een interessante discussie op tweakers gevonden waarin van alles wordt uitgelegd over de verschillende netwerkkabels:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1685917 Misschien ook interessant voor jou!