Bekende problemen

• 24 januari 2014
  • 9 reacties
  • 4004 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1
Bij veel fora staat er bovenaan een sticky post met daarin een lijstje met bekende problemen, en de status daarvan. Aangezien dat hier niet het geval wilde ik voorstellen dat toe te voegen, en ben ik zo vrij hieronder alvast een voorzetje te geven.

Het zou helemaal fijn zijn als er concrete informatie bij zou komen te staan zodat we iets meer horen dan "Is bekend, kijken we naar" - bijvoorbeeld iets als dit:

Probleem

Korte beschrijving van het probleem

Update 1-1-2014: Het ligt echt aan de decoder

Oplossing: Reset de decoder/Geen

Status: wordt onderzocht

Verwachte oplossing: medio 2014

Mijn lijstje:

- serie-opnames worden niet altijd opgenomen
- serie-opnames zijn niet direct in 'Mijn opnames' te zien
- 'Geplande opnames' komt zelden overeen met de werkelijkheid
- in 'Opname gemist' ontbreken regelmatig programma's
- het is soms onmogelijk een opname te plannen
- na pauzeren is het beeld vaak hakkelig. Even op 'Pauze' drukken en weer starten lost het tijdelijk op.
- na pauzeren Loopt het geluid soms niet synchroon met het beeld. Even op 'Pauze' drukken en weer starten lost het tijdelijk op.
- na pauzeren levert vooruit- en terugspoelen soms alleen bij 2x nog bewegend beeld. Zodra je snelheid 4x of meer kiest is het gokken wanneer je weer op 'Play' moet drukken
- na pauzeren op 'Stop' drukken om weer naar de live uitzending te gaan werkt soms niet, maar pauzeert in plaats daarvan het afspelen
- de decoders reageren (soms erg) traag op input van de afstandbediening

9 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Jammer. Had een hoop onnodige vragen en frustratie kunnen schelen, denk ik... :(

Reputatie 7
Badge +12
Beste Zaph,

Dank voor je goede idee, we zullen dit meenemen in het aankomende forum overleg. We komen hier op terug. 

Groet,

Allart

"na pauzeren Loopt het geluid soms niet synchroon met het beeld. Even op 'Pauze' drukken en weer starten lost het tijdelijk op."

Heb nog een toevoeging voor het lijstje:

Bij Startover TV, (het groene pijltje gebruiken) heb ik erg vaak dat het geluid niet synchroon loopt met het beeld. Ook pauzeren helpt dan niet.

Opnames van de series van maandag (27/1) zijn allemaal mislukt, ze staan niet eens in het mijn opnames lijstje.

Vanavond maar weer kijken of het wel goed gegaan is.

Reputatie 7
Heb je je ontvanger al gereset? Bij mij staan ze er dan allemaal weer tussen.

Dank voor de tip. Ik zal m straks resetten. Wel vreemd dat dan weer nodig is.

Reputatie 7
Probleem

Doorspoelen of tijdsprong bij afspelen serieopnames lukt niet in update 2.0.10_13

Update 1-4-2014: Dit is een geconstateerd probleem met update 2.0.10_13

Oplossing: reset de decoder/ wacht op update 2.0.10_15

Status: wordt door KPN getest 

Verwachte oplossing: op "korte" termijn.

Ik heb vandaag ook deze probleem geconstateerd. Meeste afleveringen kan ik niet doorspoelen of pauzeren. Ik hoop dat snel een software update komt.
Reputatie 4
Badge +3
Tegen die problemen loop ik ook aan. Onderste ontvanger loopt meestal vast bij het bekijken van opgenomen series. Na de stekker eruit te doen kan ik voor een paar dagen weer fatsoenlijk mn opnames bekijken.

Heb hierover een klacht ingediend, en deze is naar tevredenheid opgelost.

Morgen ( Vrijdag, 4 April 2014 ) krijg ik de nieuwste Acardyan..
Nu nog hopen 🙂!

Reputatie 7
Welke is dat dan? De 2260? Die moet ik ook om de twee dagen uit- en weer inschakelen voor (het doorspoelen van) serieopnames. Er kom daarvoor binnenkort een update (2.0.10_15) uit die specifiek dit probleem moet verhelpen.

Reageer