Benieuwd naar jullie reactie

• 5 augustus 2013
  • 5 reacties
  • 4334 keer bekeken

Reputatie 3
Badge
Nav onderstaande mail:

"Wat betreft je vragen, ik adviseer je die te posten op het Forum en ik zal ervoor zorgen dat het beantwoord gaat worden.

Je kunt het posten onder Glasvezel TV op het Forum:D

Het gaat dus om deze vragen:

* waarom betaal ik voor glasvezel TV meer, maar krijg ik dezelfde kwaliteit en kwantiteit (streams, zenders) als over koper?

* waarom is HD niet de standaard op FTTH? Maar suggereren jullie dit wel in jullie verkooppraatjes en op de site?

* beide punten gecombineerd: als ik het duurste  koper abo neem met HD aanvulling ben ik even duur uit qua TV en zelfs goedkoper qua totaalpakket, met ongeveer dezelfde internet snelheid, en dus dezelfde TV streams maar dan MET HD...???!! Dit is toch vreemd?

* kan ik in januari daarom weer zonder problemen terug naar koper? (mocht ik bij KPN blijven (dit heeft mijn voorkeur maar anderen zitten niet stil en bieden inmiddels meer voor minder dan jullie!)

Met groet,

Cornelis"

Dus KPN, graag jullie reactie!

Of nog beter: actie..! Inmiddels zijn we op de FTTH weer een HD zender armer (ESPN), weten jullie nog steeds niet of FOX in HD beschikbaar komt en is bij menig aanbieder de HD kwaliteit en kwantiteit hoger dan bij KPN (Ziggo gaat HD uitbreiden, UPC/Vodafone HD zenders 20+)

Kortom: wanneer maakt KPN haar praatjes mbt glasvezel waar en wordt de hoogste (HD) kwaliteit die jullie verkopen daadwerkelijk waarheid (waarom niet de kwaliteit aanbieden die mogelijk is?)

Begrijp me niet verkeerd, ik ben al jaren klant en wil niet weg, maar qua prijs/kwaliteit worden jullie voorbij gestreefd en het steekt me dat jullie je eigen klant niet bieden die (elders) wél mogelijk is. Maar nog erger: 0,0 reactie op mijn vragen. Daarom wacht ik jullie reactie met smart af ;)

5 reacties

Reputatie 3
Badge
Hallo Pepe,

Ik stel het op prijs dat je zo gehecht bent aan KPN. Ik zal dan ook mijn best doen je vragen zo volledig mogelijk te beantwoorden waar mogelijk.

Wat betreft je één op één vergelijking tussen het koper- en glasvezel aanbod; daar zit een groter contrast tussen dan wat je momenteel schetst. 

- Zo biedt koper respectievelijk 8/40/80 MBit en glasvezel 50/100/500 MBit
- Glasvezel biedt daarnaast een even snelle uploadsnelheid
- Glasvezel laat maximaal zes TV-ontvangers toe, koper maximaal twee

Voor met name de eerste twee punten betaal je dan ook iets meer voor glasvezel dan koper. De pakketprijzen zijn, wanneer je appels met appels vergelijkt, niet hetzelfde.

Dan stip ik graag aan op je vraag of je hypothetisch terug kan schakelen naar koper. Dat kan zeer zeker, zo lang de koperlijn er fysiek ligt. En ik verwacht niet dat die binnen de kortste keren wordt verwijderd.

Wat betreft je vragen m.b.t. het zenderaanbod en het volume aan HD-zenders; dit zijn deels beleid-gerelateerde vragen en voor het overige deel vragen waarop op dit moment simpelweg nog geen antwoord kan worden gegeven.

Ik begrijp je punt rondom HD, die is dan ook terecht. Echter concreter dan 'Dit is bekend en men heeft daar plannen voor' kan ik op dit moment niet zijn. Het verdwijnen van ESPN was overigens een eenzijdige beslissing van ESPN. Ze zenden niet meer uit in heel Europa. Dit heeft dus betrekking op alle providers. Over de introductie van andere/nieuwe zenders kan ik helaas op dit moment niets mede delen. Daar is nog niets over bekend.

Ik kan me voorstellen dat ik met deze post niet al je vragen beantwoord. Weet echter dat de vragen die je oppert bekend zijn en dat men ermee bezig is. Zodra er concreet meer bekend is mag je er dan ook van op aan dat KPN dit helder communiceert naar zijn klanten. Tot die tijd zal ik me niet wagen aan beloftes of toezeggingen die ik mogelijk niet waar kan maken. Ik hoop daarbij op je begrip.

Met vriendelijke groet,

Jorn

Reputatie 7
Jorn,

Ik denk dat bedoeld wordt waarom (in de meeste gevallen) de kwaliteit van (met name, maar niet alleen) het HD-signaal bij glasvezel niet (veel) beter is dan bij DSL.

Ik heb zelf helaas geen glasvezel (kwam dat hier maar) maar ik begrijp dat voor zowel glasvezel als voor DSL dezelfde 7-8 Mb/s-stream gebruikt wordt voor HD-zenders terwijl andere providers vaak streams van 14 Mb/s gebruiken. Ook bij SD-zenders gebruikt KPN een lagere stream dan de conculega's. Bij DSL begrijp ik dat (mijn VDSL-snelheid is vaak niet veel meer dan 14 Mb/s), maar bij glasvezel is er voldoende capaciteit (100 Mb/s, ook als je maar een 50 Mb/s abo hebt begrijp ik) en soms zelfs 500 Mb/s.

Dat de hogere prijs voor een glasvezel abo alleen maar gerechtvaardigd wordt uit de hogere internetsnelheid is iets wat niet vodoende duidelijk is denk ik; en wellicht wekt de reclame ook andere verwachtingen op dit gebied.

Reputatie 3
Badge
Jorn, bedankt voor je reactie.

Eindelijk een reactie, professioneel en in ieder geval hoopgevend ;)

Wel een paar kanttekeningen:

* Mbt de internetsnelheden: correct, maar wanneer gebruik je nu werkelijk de upload snelheden en door jullie 'super' glasvezel modem met zijn belabberde wififunctie haal ik nu draadloos 50 op 100MB en was dit op koper 38 op 40 MB...

*Die TV ontvangers: bij koper kon je na 2 ontvangers gebruik maken van gratis digitenne voor de overige kamers, bij glasvezel niet en kosten de extra ontvangers 4 euro p.m. Dit argument raakt dus kant noch wal!

*En iets meer is 10 euro per maand, oftwel E 120,- per jaar, dat noem ik niet 'iets', maar heb hierbij het gevoel een melkkoe te zijn voor KPN (de extra voordelen wegen niet op tegen de hogere prijs). Daarom mijn vraag: wat is nu wérkelijk de meerwaarde van de glasvezelpakketten zoals KPN die nu aanbiedt tov de koperabo's?

*In dat kader blijft het vreemd dat ik dus net zo goed terug kan naar koper, merk ik in de praktijk niets van, maar heb ik voor hetzelfde geld wel meer HD zenders. Dit blijft krom, jammer dat daar nog steeds geen reactie op komt wat de gedachte hier achter is.

*Als je het punt rondom HD begrijpt en dit intern bekend is, waarom verkopen jullie Glasvezel TV dan nog steeds als de hoogste kwaliteit terwijl deze niet geboden wordt (maar dezelfde adsl streams als over koper)? Dan wordt hier dus bewust misleidt??

*Ik weet dat ESPN zelf is verdwenen, maar feit blijft dat glasvezel -waar alles mogelijk is qua kwantiteit en kwaliteit- weer een stap terug doet. Blijft staan dat ik E 7,50 vragen voor 9 extra HD zenders een belachelijke prijs vind te meer omdat jullie FTTH iTV als HD verkopen maar dit dus niet bieden..

Kortom, ik waardeer je inzet en reactie, en ik lees tussen de regels iets hoopgevends (dat jullie er wel degelijk mee bezig zijn), maar feitelijk vertel je nog niets...

Ik hoop dat er voor december wel meer duidelijk wordt, zodat ik mij abonnement grondig kan afwegen. Nogmaals in ben al jaren trouw aan KPN, maar momenteel zijn andere aanbieders qua TV en prijs/kwaliteitverhouding interessant(er) geworden...

Weet je wel of jullie FOX in HD gaan aanbieden?

Vriendelijke groet,

Pepe

Reputatie 3
Badge
Jorn,

Is er al meer duidelijk omtrent mijn laatste vraag, FOX in HD?

BTW: wederom een dik minpunt moeten noteren voor KPN: Fox Sports Internationaal pas 2/9 beschikbaar bij KPN??? waardoor ik het begin van de Premier League (en de Serie A) moet missen. Wie bedenkt zoiets?

Dikke faal wat mij betreft, jullie nemen jullie klanten echt niet serieus he? :@

Reputatie 7
Badge +16
Ongetwijveld onderhandelingen met FOX, Jorn. Net als dat KPN de zender FOX NL op 14 zet terwijl anderen de door FOX gewenste 11 innemen.

Reageer