Vraag

Beperkt terugkijken BBC First

  • 10 June 2019
  • 33 reacties
  • 4140 keer bekeken

Reputatie 1
Sinds zaterdagochtend zijn er nog maar weinig programma’s van BBC First terug te kijken, er staan geen groene pijlen bij. Soms kan je wel deel 1 van bv Midsomer Murder kijken maar niet deel twee dat er direkt achteraan komt en andersom dus het lijkt mij geen rechtenquestie. . Software vernieuwen heeft niets opgeleverd. Wat is er aan de hand?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

33 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Welkom@IngeT

Je kunt er alles over lezen in dit topic,zie https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/begin-gemist-terugkijken-bbc-1-en-2-474036
Reputatie 1
Hoi Tycha,
Dat gaat over BBC 1 en 2, er staat specifiek dat voor BBC First het terugkijken blijft.
Reputatie 7
Badge +11
Klopt,was in de war met dit
Er is sinds 1 juni geen Begin Gemist en Live Pauzeren meer beschikbaar bij BBC One en Two. Dat komt door een nieuwe overeenkomst.
Dit hoort niet zo. Dus storing. Een KPN moderator zal dit doorgeven zodra ie dit leest.
Sinds zaterdagochtend zijn er nog maar weinig programma’s van BBC First terug te kijken, er staan geen groene pijlen bij.
Dit hoort niet zo. Dus storing. Een KPN moderator zal dit doorgeven zodra ie dit leest.

Sinds zaterdagochtend zijn er nog maar weinig programma’s van BBC First terug te kijken, er staan geen groene pijlen bij.

Laten we daar dan maar vanuit gaan. Ik zie op dit moment 10 juni 20:30 wel het icoontje terugkijken/begin gemist bij het lopende Midsommer murders aflevering niet bij die ervoor die om 18:55 is gestart. Terug gaand in tijd is het eerste programma Death in paradise gestart om 12:55 die is terug te kijken.

Noot dat ik via een Telfort ontvanger kijk lijkt mij daar verder los van te staan.
Reputatie 1
Kan iemand van KPN hier antwoord op geven?
Vanavond configureerde de tv ontvanger ineens zonder aankondiging. Vanaf dat moment kan ik (bijna) geen programma’s meer terugkijken op BBC First. Hoe irritant!! Ik zie graag deze functionaliteit terug zoals deze was! Inderdaad graag een reactie van KPN én de oplossing.
Reputatie 7
Badge +11
Lees hier de reactie van moderator Paul https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/terugkijken-bbc-first-474649
Reputatie 7
Badge +25
Lees hier de reactie van moderator Paul https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/terugkijken-bbc-first-474649
Scherp ben jij weer zeg. Je ziet ook alles. 😉

Hoi allemaal. Ik heb net mensen binnen de organisatie gemaild hierover. Even kijken of het een storing is, of wellicht wat anders. Zodra ik meer weet zal ik het hier melden.
Reputatie 7
Badge +25
Voorlopig het volgende: de BBC bepaalt zelf welke (eigen!) content beschikbaar is voor 'Terugkijken via gids'. Omdat de programmering per dag/week nogal kan verschillen is het zo dat de beleving (het missen van de groene pijl) best wel eens voor kan komen. Het kan/mag niet zo zijn dat er 1 programma is wat de ene keer wel terug te kijken is, waar hetzelfde programma ene andere keer niet terug te kijken is. Ze hebben dit nu bij de huidige content in de gids gecontroleerd van BBC First en dat ziet er "goed" uit. Dat wil zeggen: geen tegenstrijdigheden qua wel of geen beschikbaarheid voor series.

Mijn vervolgvraag is natuurlijk: zijn er wijzigingen geweest met de beschikbare 'Terugkijken' content van BBC First zoals Midsummer murders. Zodra ik die vraag kan beantwoorden horen jullie het.
Tot 4 dagen terug zag het groen van de Terugkijken pijltjes van de afgelopen week in de epg van BBC FIRST. Is dit onder het nieuwe contact dan ook zo dramatisch verminderd?

@Paul_ Kijk maar eens bij woensdag 5, donderdag 6, vrijdag 7 juni. Vol met Terugkijken pijltjes.
Vanmiddag 45 min aan de lijn met klantenservice levert geen oplossing. Tv ontvanger resetten duurde mega lang. En zelfde resultaat: geen terugkijken op BBC First. Hier hetzelfde: gistermiddag nog alles terug te kijken. En sinds de update alleen twee series. Midsummer en Dead in Paradise. Laten dat nou net niet degene zijn die ik volg. Kreeg te horen dat dit het was en ik het er maar mee moest doen. Hele slechte actie dit. Extra aanbod is prima, en zou een keuze moeten zijn. Maar zomaar features weghalen is NoGo.
Ik hoop echt dat de programma manager of licence officer tot een beter contract komt met BBC
Het zou ook van de zotte zijn dat we dan maar het opname pakket moeten afnemen.
Reputatie 7
Badge +25
Ik heb zelf de gids ook nog eens nagelopen en zie nu ook sowieso al dat in sommige gevallen Midsummer murders en Dead in Paradise wel terug te kijken is, en andere afleveringen niet. Ik heb foto's gemaakt en mail ze door.

We geven niet zomaar op.. Ik neem aan dat dit niets met contracten te maken heeft trouwens. Lijkt mij meer een configuratiefout of iets dergelijks. Maar dat gaan m'n collega's uitzoeken. To be continued...

Vanmiddag 45 min aan de lijn met klantenservice levert geen oplossing. Tv ontvanger resetten duurde mega lang. En zelfde resultaat: geen terugkijken op BBC First.

Resetten heeft geen zin inderdaad... Het zit namelijk niet in de software of iets dergelijks.
Kijk altijd BBC first en dan midsomer murders. Kijk altijd via programma terugkijken (zit ook in mijn pakket). Tot mijn verbazing kan ik sinds vorige week deel 1 niet terugkijken en andere programma's van BBC frist. Wat is er aan de hand


*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +25
Een (kleine) update:

M'n collega's zijn ermee bezig. Info wordt opgevraagd bij BBC en de EPG leverancier (extern bedrijf), en alle gegevens worden dan vergeleken etc. etc. Daar zullen waarschijnlijk dus verschillen in zitten en dan zal dit natuurlijk hersteld worden. De herstelactie zal bij de EPG leverancier moeten gebeuren vermoed ik (weet ik dus niet helemaal zeker).

Zodra ik een nieuwe update heb zal ik het hier melden!

Edit: @kaarin: ik heb jouw topic even samengevoegd met het reeds lopende topic hierover. Zodra ik meer weet lees je het hier.
Badge
Sinds zaterdag 3 aug 20:00uur vrijwel niets meer terug te kijken op BBC First, alleen Catastrophe nog.
Ja hoe staat het er nu voor? Gisteren was men er mee bezig. Maar terugkijken kan nog steeds niet!
Word er een beetje moe van...
Er loopt nog een topic er wordt weer aangewerkt.
Ik word een beetje moedeloos van de KPN wat betreft uitzending gemist van BBC first. Nu kan je helemaal niets meer terugkijken. Ik vind het toch wel heel frappant dat dit alleen bij deze zender gebeurd en niet bij andere zenders. En het heeft niets te maken met BBC first, op Ziggo kun je nl wel terugkijken. Hoop dat er snel een oplossing komt KPN!!
Reputatie 7
Badge +30
Goed nieuws, vanaf vandaag wordt dit weer hersteld. Het kan even tot morgen duren dit voor dit bij alle programma's weer hersteld is. Wel zullen er een aantal programma's blijven zijn die niet terug te kijken zijn (specifieke titels heb ik daar op dit moment niet van). Dat is een kwestie van rechten. Maar dan zou in ieder geval niet meer moeten voorkomen dat je van een serie de ene aflevering wel en de andere niet kan terugkijken.

@Erik_ waarom kan ik van memorable midsomer murders alleen het eerste deel opnemen?  

Reputatie 1

Hoi Nelle, ik ben er gisteren per ongeluk achtergekomen dat als je eerst deel 2 opneemt, deel 1 automatisch ook ingesteld wordt. De eerste die ik zo heb ingesteld wordt vanmiddag uitgezonden dan kan ik kijken of het goed gaat maar het ziet er in de gids uit alsof ze op de normale manier zijn ingesteld

Reputatie 1

Nee, helaas het werkt niet. De gids geeft aan dat beide delen zijn opgenomen maar dat zijn ze niet.

Reputatie 1

Als je opnames instelt via de KPNiTV app lukt het wel 😃👍🏻