Bestelling gedaan en optijd van een paar uur begint de elende al!

• 18 juli 2013
  • 2 reacties
  • 4154 keer bekeken

Vandaag heb ik een bestelling geplaatst van Interactieve TV en Internet voor thuis.
Via de website kreeg ik de mogelijkheid een eerste datum te selecteren waarop een monteur de initiele installatie kon uitvoeren. Dit was 15-8-13.

Aan de hand van die informatie heb ik mijn huidige contracten opgezegd.(Succesvol)

Vervolgens krijg ik nog geen paar uur erna een mail met een overeenkomst bevestiging.

Deze geeft echter aan dat ik op 26-8-13 pas mijn internet en TV krijg!

Dat slaat toch helemaal nergens op!

Waarom bestaat er een mogelijkheid om de 15de te selecteren als dat bij lange na schijnbaar niet mogelijk is?

Dan bel je vervolgens op, moet je tot 3 maal toe de zelfde informatie aan een persoon geven die je dan ook nog eens verteld dat er niets in het systeem staat.

Dan wordt er na wachten eindelijk verteld dat ze niet kunnen zeggen waarom precies die datum is gewijzigd, maar dat de reden zou zijn dat het niet anders gaat?? Nou KPN, de website zegt anders!

Ik heb notabene een bevestigingsmail zwart op wit gekregen voor de 15de.

En daarbij is de levertijd 3-4 weken standaard. Terwijl dit gewoon 5 weken in totaal duurt.

Hier ga ik als nieuwe klant dus ECHT NIET mee akkoord.

Wanneer het internet niet op de 15de geleverd kan worden wil ik per direct het abonnement opzeggen!
Dan zoek ik wel een service provider die wel nieuwe klanten wil.

Ik weet dat een overstap altijd problemen geeft maar dat het binnen een paar uur van bestellen al begint dat kan toch niet!

2 reacties

Reputatie 1
Badge
He Michael,

Wist je dat je 7 dagen na internetbestellingen recht van retour hebt?

je hebt er wel vertrouwen in als je meteen je huidig aanbieder opzegt. Ik zou dat zomaar niet durven bij een overstap zou ik eerst de nieuwe geleverd willen zien. Je weet hoe het gaat bij grote bedrijven in het algemeen en internetproviders, energiemaatschappijen en verzekeraars in het bijzonder :@

kon je trouwens exact op de nieuwe dag van levering je oude abonnement bij aanbieder X opzeggen?

Grtz, J.

Reputatie 6
Badge +9
Niet leuk dat er vertraging in zit, echter waarom heb je niet gekozen om aan de hand van je huidige aanbieder en contract nr alles te laten opzeggen door KPN? Dat heb ik destijds gedaan, KPN regelde het opzeggen bij Tele2.

Bij mij kwam er doordat de centrale waarop ik zit nog geen vdsl had 2 weken vertraging, echter bleef tot die tijd mij Tele2 verbinding actief. Toen mijn Tele2 verbinding de ochtend van oplevering wegviel en ik de kabel omplugde naar mijn KPN modem had ik direct verbinding met KPN. Prima geregeld zo.

Als je van kabel overstapt naar xdsl/fiber word geadviseerd een overlap te hanteren ivm eventuele vertragingen.

Reageer