Betalen voor kapotte afstandbediening?

• 27 juli 2015
  • 13 reacties
  • 1866 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +9
https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132209/afstandsbediening-voor-alle-tv-ontvangers-van-interactieve-tv/

Dit kom ik tegen in de webshop, kapotte remotes worden toch gratis opgestuurd? Of is dit de voorbode voor een verandering?

13 reacties

Ik denk persoonlijk dat deze afstandsbediening als extra afstandsbediening bedoelt is of voor mensen die hun afstandsbediening kwijtgeraakt zijn.

Ik neem aan dat KPN best wil betalen voor een defecte afstandsbediening en deze waarschijnlijk geheel kostenloos zal vervangen, maar wanneer iemand meermaals zijn afstandsbediening kwijtraakt kan ik me voorstellen dat KPN op het gegeven moment zegt dat mensen hem zelf moeten betalen.

Ik denk ook dat dit er verder vrijwel los van staat. KPN biedt deze afstandsbediening aan in hun webshop zodat mensen hem kunnen kopen, of zij dit doen moeten ze natuurlijk zelf weten.

Reputatie 7
In de webshop kun je alleen een afstandsbediening kopen. Is zoals voorgaande schrijver al zegt als extra bedoelt.

Een defecte kun je omruilen in een kpn-winkel. Ook daar kun je een extra ab kopen.

Je kunt ook via Webcare een nieuwe ter vervanging opgestuurd krijgen, wacht dan even tot ze zich melden op dit topic. Je kunt ook de klantenservice bellen:

Koperklanten: 0800-0402

Glasklanten: 0800-0404

Reputatie 6
Badge +9
Ik ben nog steeds voorzien van 2 werkende afstandsbedieningen, dat is het punt niet. ;-)

In feite betaal je huur voor je STB's, dat defecte remotes dan gratis vervangen worden is is dan opzich niet heel gek.

Het zou KPN dus sieren dit in de webshop of in ieder geval bij zoekresultaten te vermelden dat een remote die kapot is gratis vervangen kan worden.

Ik zou niet inzien waarom men meer dan 1 remote per STB zou willen, maar dat terzijde 😉 Ik blijf het een vreemde manier vinden, want ik gok dat er toch best veel mensen zijn die een kapotte remote vervangen door een betaalde...

Reputatie 7
Badge +18
sveld84 schreef:
Ik ben nog steeds voorzien van 2 werkende afstandsbedieningen, dat is het punt niet. ;-)

In feite betaal je huur voor je STB's, dat defecte remotes dan gratis vervangen worden is is dan opzich niet heel gek.

Het zou KPN dus sieren dit in de webshop of in ieder geval bij zoekresultaten te vermelden dat een remote die kapot is gratis vervangen kan worden.

Ik zou niet inzien waarom men meer dan 1 remote per STB zou willen, maar dat terzijde 😉 Ik blijf het een vreemde manier vinden, want ik gok dat er toch best veel mensen zijn die een kapotte remote vervangen door een betaalde...

Het is toch het beste om te bellen als er iets defect is, ik bel liever dan dat ik het op de site moet regelen. ;)

Reputatie 7
. Er zijn via bv Marktplaats ook oude(re) ontvangers te koop. Daarvoor moet men toch een ab kunnen kopen.

En het lijkt MIJ logisch als je naar een webSHOP gaat dat het niet gratis is. Net als wat Dennis zegt, als er wat kapot is bel je toch de klantenservice  of neem je contact op met webcare? Dan ga je toch niet rondneuzen op een website?

Reputatie 6
Badge +9
Zoveel mensen zoveel manieren, ik weet waar ik moet zijn en geef juist de voorkeur aan webcare ipv de vaak redelijk onkundige KS aan de telefoon.

Waar het mij in essentie om gaat is dat op deze manier de mensen die via een andere denkwijze deze remote zien staan en hem kopen als vervanging van hun kapotte remote een dief van hun eigen portomonee zijn doordat ze niet zijn ingelicht dat ze deze gratis kunnen laten vervangen als service bij de huur.

Het aangevoerde argument dat mensen die een extra remote willen daarvoor betalen moeten, ik ken in iedergeval niemand die 2 dezelfde remotes heeft voor 1 kastje.

Dan als je een STB via een niet officeel kanaal koopt, die krijg je niet aangemeld tenzij je het gaat melden bij KPN dat je een extra STB wilt gebruiken, maarja dan had je net zo goed een nieuwe opgestuurd kunnen krijgen want dan betaal je bovenop je aanschafbedrag ook gewoon maandelijks 4 euro "huur".

Bottomline: Ik zou het logisch vinden als er bij de informatie over de remote vermeld zou staan dat wanneer je een kapotte remote hebt je deze gratis kunt laten vervangen.

Reputatie 7
Badge +18
sveld84 schreef:
Zoveel mensen zoveel manieren, ik weet waar ik moet zijn en geef juist de voorkeur aan webcare ipv de vaak redelijk onkundige KS aan de telefoon.

Waar het mij in essentie om gaat is dat op deze manier de mensen die via een andere denkwijze deze remote zien staan en hem kopen als vervanging van hun kapotte remote een dief van hun eigen portomonee zijn doordat ze niet zijn ingelicht dat ze deze gratis kunnen laten vervangen als service bij de huur.

Het aangevoerde argument dat mensen die een extra remote willen daarvoor betalen moeten, ik ken in iedergeval niemand die 2 dezelfde remotes heeft voor 1 kastje.

Dan als je een STB via een niet officeel kanaal koopt, die krijg je niet aangemeld tenzij je het gaat melden bij KPN dat je een extra STB wilt gebruiken, maarja dan had je net zo goed een nieuwe opgestuurd kunnen krijgen want dan betaal je bovenop je aanschafbedrag ook gewoon maandelijks 4 euro "huur".

Bottomline: Ik zou het logisch vinden als er bij de informatie over de remote vermeld zou staan dat wanneer je een kapotte remote hebt je deze gratis kunt laten vervangen.

Nu ik dit zo lees, begrijp ik het nu beter, in dat geval geef ik je gelijk:

Je bedoeld dan deze webshop: Klik hier

Op deze site staat het er wel op dat je hem om kunt ruilen: Klik hier

Reputatie 7
op de door jouw gelinkte pagina (tweede link) staat letterlijk dit:

Als uw afstandsbediening kapot is kunt u via de webshop van KPN of in de KPN Winkel een nieuwe aanschaffen. 

Nou, ik ga toch écht niet betalen voor een onderdeel van iets wat ik in bruikleen of huur heb hoor. Idioot.

Webcare leest mee!

Reputatie 7
Badge +18
A. Ik ben geen "idioot".

B. eerst goed lezen op de site, zie afbeelding:

Staat duidelijk als de afstandsbediening het niet doet, dan je hem GRATIS kan omruilen bij een KPN winkel:

https://

Reputatie 7
. Ik weet dat je wat moeite hebt met begrijpend lezen, daarom deze verduidelijking: mijn opmerking "idioot" slaat niet op jou maar op de zin uit die site hoor! 😉 oftewel het is idioot om te betalen voor een afstandsbediening van een apparaat dat niet je eigendom is.

En verder, ik had niet alle stappen doorlopen.

Maar het begin, met de door mij genoemde zin, spreekt zichzelf tegen als je alle stappen doorloopt.

Eerst vermeld de zin dat je moet betalen als ie stuk is. Maar doorloop je een aantal stappen dan staat vermeld dat een vervangende gratis is! Dat is dus hartstikke inconsequent.

Reputatie 7
Badge +18
Oké, nu snap ik die "idioot". En inderdaad erg omslachtig hoe ze het op de site hebben gezet. Misschien een topic voor klanten maken met de tekst: Nieuwe afstandsbediening nodig? Bel KPN! En dat jij of ik uitleggen dat je beter kunt bellen of naar een kpn winkel gaan. En niet via de webshop! Of zo iets! ;) 

Reputatie 7
schreef:
Er zijn via bv Marktplaats ook oude(re) ontvangers te koop. Daarvoor moet men toch een ab kunnen kopen.

Het is een beetje onzin om via Marktplaats een ontvanger te kopen, als je deze van KPN binnen de voorwaarden van je abo gratis kunt krijgen, incl. AB. KPN hoeft wat mij betreft deze ongewenste handel niet te faciliteren door er AB's voor te geven of verkopen. En zoals gezegd, defecte AB's worden kostenloos vervangen, net als de ontvangers zelf trouwens.

Reputatie 7
Klopt. Ik ben er ook op tegen. Bovendien eentje via KPN, dan heb je volledige service. Meldt je zo'n gekochte aan ga je vaak alsnog €4 per maand betalen.

Dan dus gewoon eentje bij kpn aanvragen!

Maar noemde het voor de volledigheid effies.

Onzin om voor een ab te betalen van een huurapparaat.

Onzin om een apparaat te kopen, terwijl je via kpn er eentje (of meer bij glas) hebt voor €4 p/m met volledige service.

Reageer