Betrouwbaarheid opnemen en live pauzeren

• 26 maart 2012
  • 8 reacties
  • 10273 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 0 reacties
Vrijdagavond afgestemd op de Voice Kids toen er onverwachts visite voor de deur stond.

Ik heb het programma (opnemen pakket) opgenomen. Wat blijkt....... De laatste 10 minuten ontbraken. Precies het stuk waar de uitslag bekend werd gemaakt. Dat was enorm balen.

Dezelfde avond op programma gemist gekeken maar programma stond er niet op. Volgende dag gekeken op programma gemist. Het stond er nog steeds niet op.

Toen op TV online gekeken en daar stond het wel op. We hadden inmiddels al gehoord wie gewonnen had maar zijn toch nog achter de computer gaan zitten om toch de laatste 10 minuten te zien.

Geregeld heb ik ook problemen met live pauzeren bij HD zenders. Niet als je 5 á 10 minuten pauzeert en daarna weer verder kijkt, maar als je langer (circa vanaf een half uur) pauzeert en dan weer verder gaat. Na verloop van tijd blokkeert het beeld, wordt het zwart en krijg je er geen beweging meer. Het enige wat je kan doen is zappen, maar dan is alles wat je nog niet gezien had van het programma waar je naar keek, natuurlijk verdwenen.

Mijn configuratie is: Tuner Motorola Type 1963. Met Opnemen pakket.

Heeft iemand hier ook (slechte) ervaringen mee.  

8 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Ik begrijp absoluut dat het verschrikkelijk frustrerend is als je een opname wilt bekijken en dat lukt niet, of alleen voor een deel. Die ervaring hebben wij ook gehad en ik kan je zeggen dat KPN dan wordt uitgemaakt voor alles wat mooi en lelijk is. Sinds nu 45 dagen is de verbinding heel stabiel en hebben we eigenlijk nooit meer problemen. Alles loopt als een zonnetje. Waardoor? Joost mag het weten....

Wel een paar dingen, misschien toch handig om te weten. 's Nachts gaat bij altijd alles van de stroom af (behalve het ZTE 220 modem), dus de receivers, de TV's, versterker etc. 's Morgens wordt alles dus weer fris opgestart, ingeladen etc. etc. Duurt paar minuten maar heb daarna eigenlijk altijd de opnamen die we eerst niet of maar half konden zien, weer teruggevonden en probleemloos af kunnen kijken.

Volgens mij is bij de manier waarop KPN de programma's opneemt het niet mogelijk dat een programma NIET wordt opgenomen (tenzij het hele datacenter uitvalt). Bij storingen in het bekijken van geprogrammeerde opnamen is de storing tussen de abonnee en het datacenter. De opname is er wel, maar u kunt hem niet (of niet helemaal) bekijken. Nogmaals, vaak lukt het een dag later wel, maar het blijft erg vervelend.

Reputatie 7
Badge +16
Ik heb geen slechte ervaringen met het Opnemen Pakket, al vind ik een kwartier extra opnemen wat kort bij, met name, live programma's. Die willen nog wel eens langer uitlopen. wat ik dan doe is misschien heel simpel gedacht, maar ik neem gewoon het programma wat erna komt óók op.

KPN: Misschien bestaat er de mogelijkheid om de extra tijd op 20 of zelfs 30 minuten te zetten?

Pauzeren kan tot een uur terug, maar ik gebruik dat nooit meer om de door jouw genoemde reden, maar ook dat je maar 1 foutje hoeft te maken, per ongeluk van zendere wisselen, zelfs een ppot van hond of kat kan dat veroorzaken en je bent alles kwijt. Ik druk dus altijd op de OPNAME knop en kijk dan via opnames verder. Reclame doorspoelen gaat ook veel lekkerder met de > en < knoppen, evt. i.c.m. het aantal minuten, i.p.v. de >> die alleen maar werken bij pauzeren.

Reputatie 3
Badge
Beste JWV,

Wat betreft de opnames begrijp ik je dilemma. Voorlopig zit het er echter nog niet in dat er zelf tijdsvlakken kunnen worden ingesteld. Giant2000 heeft de voorlopige oplossing prima verwoord door te stellen dat je nog het beste ook het programma erna kunt opnemen. Op die wijze weet je zeker dat je niets van de ontknoping mist.

Over de lengte van het pauzeren kan ik zeggen dat dit hoe dan ook maximaal een uur kan zijn. Het laat zich raden dat afhankelijk van of je in SD- of HD-kwaliteit kijkt, dit kan verschillen. Dat verklaart overigens nog niet waarom je in HD-kwaliteit maar 10 minuten kunt pauzeren. 

Gebeurt dit consistent, of merk je hierin verschillen? Heb je daarnaast ook wel eens getest op hoeveel je uitkomt als je in gewone kwaliteit pauzeert? Voor het geval ik hier verdere navraag over dien te doen beschik ik graag over jullie bevindingen ter illustratie.

Met vriendelijke groet,

Jorn

Reputatie 3
Badge
Misschien hier ook nog maar eens melden dat bij ons al meerdere keren een programma gewoon niet opgenomen is. Of dat maar tot de helft te kijken was. Niet erg fijn als je vertrouwt op de opname.

Reputatie 3
Badge
Nou, nee... Ten eerste, heb ik dat opnemenpakket dat dus niet altijd werkt. Ten tweede, iets moet werken en niet soms werken (en anders maar opwaarderen).

Hier hetzelfde probleem met pauzeren van HD zenders.

Inderdaad langer dan 10minuten en je kan het wel vergeten!

Ben benieuwd wat KPN te zeggen heeft hierover.

Beste Jorn,

Pauzeren van HD zenders varieert van 10 minuten tot een half uur.

Daarna is het meestal niet meer normaal af te spelen.

Dat betekent dus dat pauzeren van bijvoorbeeld 15 minuten de ene keer wel goed gaat en de andere keer niet, dus niet betrouwbaar.

Vandaag KPN techniek aan de lijn gehad over problemen met pauzeren.

In je mediabox (Motorola) zit een 8gb geheugencapaciteit ingeklikt.

Deze wordt gebruikt om tijdelijk materiaal op te slaan als je dus pauzeert.

Nu kijk vrijwel altijd HD zenders, dus je raadt het al.....die 8gb is snel vol.

Dat veroorzaakt dus na zo'n 15 à 20 minuten dat pauzeren de weg kwijt is.

Bij SD zenders duurt het dus langer.

Op mijn vraag of er dan chips met meer dan 8gb geheugen te verkrijgen zijn was het antwoord nee.

En als ze er zouden zijn, worden ze niet ondersteund.

Alternatief/tip KPN;

Voor €5,- per maand het opnamePakket nemen.

Als je opneemt wordt namelijk het tijdelijke materiaal op de server bij KPN opgeslagen.

Reageer