Vraag

Bewaarde instellingen menu interactieve TV

  • 12 November 2020
  • 38 reacties
  • 786 keer bekeken

Reputatie 3

Menu instellingen blijven niet bewaard. bij 220V uitschakeling.

Wat is hieraan te doen?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

38 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Héél fijn, @An-DH! Het gaat ons om het IP adres van jouw internetverbinding: die kunt je opvragen via What is my IP. Ik begrijp dat jij port mapping nu op 1 van de 2 TV ontvangers hebt ingesteld? Wil je dan ook nog het serienummer van de betreffende ontvanger doorgeven? Het serienummer vindt je op de onderkant van de TV ontvanger.

Reputatie 5
Badge +5

Je wilt ook niet veel hé 😂 IP adres had ik via die link al gevonden. En ingevuld. 
Serie nr kastje vul ik ook in profiel in (nu net gedaan).

Reputatie 5
Badge +5

Je wilt ook niet veel hé 😂 IP adres had ik via die link al gevonden. En ingevuld. 
Serie nr kastje vul ik ook in profiel in (nu net gedaan).

@Shyrin_

Mocht het nodig zijn om iets nog aan te passen, laat mij nog even weten. 
Anders ga ik er vanuit dat het zo goed is voor monitoring 😊

Reputatie 7
Badge +16

Ik heb jouw gegevens en aanvullende informatie doorgegeven, als ik een terugkoppeling gekregen heb, hoor je het direct van mij!

Dank

het probleem ligt ws bij hdmi aansluiting tv

nu scart kabel en tot nu toe goed, blijf voorzichtig

Reputatie 7
Badge +16

@An-DH, ik heb een terugkoppeling ontvangen van de iTV ontwikkelaar: de logging is gisteren opgestart. Ik stuur je een privébericht met een extra verzoek.

Reputatie 7
Badge +16

Er is helaas nog niets nieuws te melden: het onderzoek naar de oorzaak van het probleem loopt nog!

Reputatie 5
Badge +5

@Shyrin_ 

Dank dat je even een update hebt gegeven. In andere Topic hebben mensen het probleem ook al gemeld. We wachten gewoon verder af. 

Het probleem met zichzelf resettende instelligen (TV-menu/instellingen) lijkt nu bij mijn 1e ontvanger (IP...1) verdwenen. Echter bij de 2e ontvanger (IP...3) nog steeds aanwezig (dagelijks!). Beide ontvangers hebben exact dezelfde hw/sw versies.

Zit er nog schot in het KPN onderzoek?

Reputatie 7
Badge +16

Ja hoor, zeker @SuperK: oorzaak is mede dankzij de hulp van @An-DH gevonden en met één van de volgende updates zal het probleem verholpen zijn. Zodra ik weet wanneer de releasedatum van deze update is, laat ik het hier weten.

Reputatie 5
Badge +5

@SuperK @Shyrin_ 

Om dit probleem op te lossen is mijn kastje een aantal keren door KPN uitgelezen. Probleem werd gevonden 😊
Ik heb nu al langere tijd een test versie van de SW op 1 kastje draaien. Geen enkele keer de instellingen meer kwijt. Héél blij hiermee. 
Recentelijk op mijn 2e kastje via een normale update ook een andere SW versie. Die zal iedereen nu wel hebben inmiddels?
Dat kastje verliest nu ook zijn instellingen niet meer. Elke nacht gaat de stroom ook hier vanaf. Alleen bij een grote update mogelijk even instellingen weer instellen? 
Ik heb begrepen van de IT Afd dat men nog werkt aan een nw HTML versie. Voor oplossen van nog wat andere kleine probleempjes. 
Hopelijk heeft bij installeren hiervan niemand meer last van dit probleem. 
 

Helaas….

met HTML versie 4.119.205 lijken we terug bij af:

beide ontvangers wissen zonder aanwijsbare oorzaak weer hun instelllingen. wordt er wel erg gaar van.

Lees graag of ik een poort mag openzetten, zodat de backoffice dit nu eindelijk endgültig gaat oplossen.

Reputatie 5
Badge +5

Helaas….

met HTML versie 4.119.205 lijken we terug bij af:

beide ontvangers wissen zonder aanwijsbare oorzaak weer hun instelllingen. wordt er wel erg gaar van.

Lees graag of ik een poort mag openzetten, zodat de backoffice dit nu eindelijk endgültig gaat oplossen.

Afgelopen week heb ik op verzoek van de IT Afd. weer meegewerkt aan het oplossen van dit probleem. 
Want inderdaad, ook bij mij waren de instellingen weer weg sinds de nw SW versie. 
Er zijn nu 2x log bestanden uitgelezen. En deze zijn nu doorgestuurd naar de Developers. 
Hopelijk wordt het probleem nu snel en ook blijvend opgelost.