Beantwoord

Bij aanzetten 4k-ontvanger geeft geluid happering

  • 10 December 2019
  • 6 reacties
  • 112 keer bekeken

Als ik de 4k- ontvanger aanzet om tv te kijken geeft het geluid op elke zender happering/onderbreking in het geluid. Pas nadat ik de stekker en de etherkabel uit de 4k-ontvanger heb gehaald en weer erin en aanzet, dan krijg ik het opstartscherm van de interactieve tv, hierna is het geluid weer goed. Ligt dit aan de 4k-ontvanger? Zijn er meer mensen met dit probleem? Is een nieuwe ontvanger de oplossing?

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 12 December 2019, 21:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7

Welke 4K ontvanger heb je, de nieuwe zwarte Arris VIP 5202 of de al wat oudere witte ZTE ZXV8001?

Ik heb de zwarte Arris VIP5202.

Reputatie 5
Badge +4

@FlDuGi Iets aan de hand met jouw exemplaar denk ik want mijn VIP5202 heeft het probleem niet. En ik laat ‘m nooit in de energie spaarstand gaan 15 minuten na uitschakelen, zo is ie lekker snel weer aan.

@FlDuGi Iets aan de hand met jouw exemplaar denk ik want mijn VIP5202 heeft het probleem niet. En ik laat ‘m nooit in de energie spaarstand gaan 15 minuten na uitschakelen, zo is ie lekker snel weer aan.

Energie spaarstand? Als ik klaar ben met kijken zet ik het kastje met de afstandbediening uit.

Reputatie 5
Badge +4

@FlDuGi Iets aan de hand met jouw exemplaar denk ik want mijn VIP5202 heeft het probleem niet. En ik laat ‘m nooit in de energie spaarstand gaan 15 minuten na uitschakelen, zo is ie lekker snel weer aan.

Energie spaarstand? Als ik klaar ben met kijken zet ik het kastje met de afstandbediening uit.

Klopt maar dan gaat ie standaard na 15 minuten in de energie spaarstand. Als je ‘m dan inschakelt zit je weer te wachten tot ie opgestart is en tv gids data heeft binnengehaald etc. Als je die functie uit zet bij de energie instellingen dan schakelt ie binnen een halve seconde in en heb je meteen beeld, zender info etc.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi en welkom op het forum! Logisch dat je niet vrolijk wordt van de haperingen in het geluid. Heeft de tip van @fdpg1963 geholpen? :slight_smile: Zo nee, heb je de ontvanger dan ook al eens een reset gegeven? Hier vind je hoe je dit doet. Ik hoop dat het geluid daarna vlekkeloos werkt en hoor je bevindingen graag!Â