Bij Ziggo kun je op de afstandbediening kiezen tussen 2 talen. Dus bv. bij Eurosport kun je kiezen

• 28 oktober 2011
  • 16 reacties
  • 18273 keer bekeken

Bij Ziggo kun je op de afstandbediening kiezen tussen 2 talen. Dus bv. bij Eurosport kun je kiezen tussen Nederlands commentaar of Engels commentaar. Waarom heeft KPN dit niet? Of krijgt KPN dit nog?

16 reacties

Reputatie 7
Badge +8
ben ik ook wel benieuwd naar, streamt kpn alle audio kanalen?, temeer omdat er ook een toslink kabel kan worden aangesloten die in theorie 3.5mbit tot wel 125Mbit aan gedecodeerde audio kan doorgeven aan de HIFIset. 

wat ik wel irritant vind is dat ondertiteling niet aan of uit te zetten is (ook een beetje achterhaald om via sbs6 of een andere HD kanaal ingebakken subtitles te moeten ontvangen).

ik vrees dat deze technieken te veel bandbreedte vragen, zelfs voor fiber. 

Reputatie 2
Badge +2
Als ik jullie posts lees vraag ik mij af of dit door Ziggo/KPN geregeld wordt, of door de zender zelf. Ik kan mij nog herinneren dat ik jaren geleden op (ik meen) Eurosport kon kiezen tussen Nederlands of Engelstalige commentaar. De truck toen was dat de ene taal op de linker speaker en de andere op de rechterspeaker zat.

Is dit ook niet zo bij de situatie die jullie omschrijven?

Fiberman

Op mijn afstandbediening zit een "2-talen" knop, daarmee kan ik kiezen tussen Nederlands en Engels. Op beide speakers welteverstaan.

Het probleem is dat KPN niet over zo een knop op hun afstandbediening beschikt. Voor mijn een reden om niet over te stappen naar KPN :-(

Reputatie 7
Badge +16
Ik ben blij dat er op dit forum over wordt geklaagt, want ik heb dit in het verleden al zo vaak aangegeven en steeds krijg ik te horen dat dit technisch niet mogelijk is. Hallo 😠 , zeg ik dan, dat kon 30 jaar geleden bij de invoering van stereo tv al dus dit is gewoon òf klinklare onzin òf de programmeurs hebben een hele grote programmeerfout gemaakt dat dit niet kan en zullen dit wel degelijk moeten oplossen.

Het MOET gewoon mogelijk zijn om bij Eurosport (en straks ook Eurosport 2) en Motors TV ed.  het Engelse (2e) geluid mee te sturen, alsmede het 5.1 Dolby Digital geluid bij de HD zenders. Deze geluidsporen zijn beschikbaar en de gebruiker hoort hier gewoon gebruik van te kunnen maken.

Reputatie 2
Badge +2
@ Mito,

Bedoel je de afstandbediening van je televisie of van het digitale kastje van je provider?

Reputatie 7
Badge +8
@fiberman

vanuit de decoder of de cammodule (die je dus met je tv ab bedient). zowel SD als HD kunnen dit voor taal EN subtitles, de kpn decoders hebben deze menu opties niet. 

Reputatie 3
Badge
Op heel veel zenders is een andere taal mogelijk, echter niet bij KPN. Lijkt op glasvezel niet mogelijk te zijn (omdat ze feitelijk niet meer dan een stream doorzetten?).

ARTE heeft dit bijvoorbeeld ook, net als Euronews. Die zenders zijn in meerdere talen te selecteren op de kabel. Zo kun je kiezen tussen Frans of Duits. Reggefiber geeft daarom gewoon bij ARTE beide versies door.

Bij Ziggo en UPC kun je inderdaad DIGITAAL kiezen uit meerdere talen door bijv. de groene knop te gebruiken. Zal vast nog wel komen. Denk eraan: televisie is voor KPN een gloednieuw product: er valt dus nog veel te leren!

Reputatie 7
Badge +8
het zelfde geldt ook voor de videotheek  app videoland en uitzending gemist, je hebt dus geen controle over dubbing en subtitles opties.

Reputatie 3
Badge
Nou ben ik blij dat er standaard ondertiteling bij zit bij films van Videoland. Zou wel okay zijn als KPN in het menu een optie toevoegt om het wel of niet aan te zetten. Benieuwd naar de reactie van KPN hierop.

Reputatie 3
Badge +5
Hallo mensen,

Dank voor alle suggesties en ideeën deze worden allemaal meegenomen!

Met vriendelijke groet,

Daan Popken

Reputatie 2
Badge +2
@HJ

Frans of Duits, nou noem je ook 2 talen ;) Weet niet of ik daar wel een knop voor zou willen hebben op mijn afstandbediening :D

Reputatie 1
Ja natuurlijk wel!

Arte heeft vanavond en volgende week Franse films van Bunuel.

Ik ben bang dat ik ga meemaken dat er duits gesproken wordt doior Catherine Deneuve....

Fiberman schreef:@HJ

Frans of Duits, nou noem je ook 2 talen ;) Weet niet of ik daar wel een knop voor zou willen hebben op mijn afstandbediening :D

Reputatie 7
@ Giant2000

Bij Discovery HD (kan 715) wordt 5.1-geluid doorgegeven (ook bij VDSL). Ik heb een HTS via TOSLink aangesloten en heb echt verschillend geluid over alle speakers. Dat is meteen ook de enige zender waarbij ik op de HTS geen controle meer heb over de speakerinstellingen.

Twee talen zou dus ook geen probleem moeten zijn, toch?

Reputatie 7
Badge +16
Klopt Henk. Maar dat werkt alleen als je inderdaad de tuner direct aansluit op de cinemaset. Als ik hem via de (Samsung) TV doorlus heb ik helaas gewoon stereo geluid. Bij mijn satellietontvanger is dit geen probleem, dan heb ik standaard DD5.1.

De reden dat ik de tuner niet rechtstreeks gebruik is dat ik dan wel weer een synchronisatieprobleem heb met de andere zenders, bij Discovery Channel gaat wel goed. En dat heeft dan weer te maken met het aanvoersignaal.

Ik heb een Popcorn Hour streamer. Zodra er een .TS (transportstream) afgespeeld wordt is gaat het goed, zodra het een MPG of AVI stream is is het weer analoog stereo.

Het zou mooi zijn als KPN hier rekening mee zou houden en straks bij de invoer van DD5.1 op alle HD zenders het signaal geschikt maakt voor alle TV's en niet via deze omweg.

Reputatie 7
Badge +16
UPC en Ziggo hebben wat mij betreft hier nog een streepje voor: http://www.totaaltv.nl/nieuws/16092/disney-channel-ook-met-engels-audiospoor.html

Ik heb het al zo vaak aangedragen, maar zijn er al eens plannen bij KPN om deze handige functie in te gaan voeren?

Reputatie 1
Ja dat is een prima advies aan KPN.

Reageer