Beantwoord

Binnenkort wordt de ISDN lijn die ik nog steeds he

• 13 maart 2013
  • 5 reacties
  • 7355 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb een standaardabonnement van itv met een download tot 40MB, ik haal een snelheid van ongeveer 12MB, sinds afgelopen maand is mijn snelheid verlaagd naar 8MB, nu blijkt volgens KPN dat de ISDN lijn, die ik nog steeds heb, de grote bottleneck te zijn, men gaat binnen nu en twee weken die lijn omzetten naar PSTN, ik heb inmiddels ook al een nieuw modem ontvangen, consequentie is wel dat ik maximaal twee dagen zonder telefoon, internet en tv kom te zitten, maar goed daar is mee te leven, wat ik mij nu afvraag is, omdat men toch in de centrale iets moet gaan doen, of ik misschien in aanmerking kom voor "pair bonding". Er zal dan bij mij thuis ook nog iets moeten gebeuren neem ik aan, maar het zou er wel voor zorgen dat mijn snelheid beduidend hoger zou kunnen zijn, kan iemand van KPN mij hier een antwoord op geven?

icon

Beste antwoord door gerard65259 15 maart 2013, 18:48

Hallo Jeroen,

Na ongeveer 5 uur zonder internet, tv en telefoon te hebben gezeten werkte alles gelukkig weer op de snelheid die ik gewend was, en inderdaad had ik een ander modem ontvangen van KPN, dit appartement waar wij wonen is 6 jaar oud, kan mij niet voorstellen dat wij maar een aderpaar hebben, hoe kan ik dat zien trouwens, maar als de centrale er ook niet op is uitgerust dan wordt het niks natuurlijk. Men is hier in mijn woonplaats aan het peilen of er voldoende animo is voor glasvezel, ik heb er een hard hoofd in want ik krijg steeds meer de indruk dat Ziggo heel erg is ingeburgerd hier, maar die migratie zal ook nog wel lang op zich laten wachten denk ik, niettemin bedankt voor je antwoord maar ik heb er helaas niets aan, maar daar kun jij ook niets aan doen.

Mvrg,

Gerrit.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge +7
Beste gerard65259,

Ik vind het moeilijk vooraf antwoord te geven op je vragen. Zou je in een privébericht je postcode, huisnummer en telefoonnummer kunnen sturen? Op die manier kan ik je situatie bekijken, om je correct in te kunnen informeren!

Met vriendelijke groet,

Jeroen

Reputatie 2
Badge
Ik ben erg benieuwd wat de uitkomst is (PB).

Zelf heb ik het 'Alles in 1 Instap pakket' en zou graag overgaan naar het 'Alles in 1 Standaard pakket', maar weet niet of mijn aansluiting hiervoor geschikt is. Ik heb ook een ISDN lijn vanuit het verleden.

Mocht de huidige aansluiting niet geschikt zijn, zou dat dan eventueel opgelost kunnen worden middels Pair Bonding?

Reputatie 5
Badge +7
Hallo gerard65259,

Ik kan nóg geen concreet antwoord geven op je vragen op dit moment wat de snelheid betreft. Eerst is het zaak dat alles geleverd is. Mijn vraag aan jouw is dan ook of je een vervangend modem hebt ontvangen? De isdn modem zal namelijk niet meer werken op een pstn verbinding. Verder kan ik je ook aangeven dat pairbonding niet beschikbaar is op je adres en ook niet zal worden. Dit omdat er feitelijk maar 1 lijn (= aderpaar) naar je woning loopt. Pairbonding is alleen beschikbaar op het moment er 2 lijnen/aderparen zijn, plus het feit dat de centrale er geschikt voor moet zijn. Op dit moment kunnen we het beste de migratie afwachten, zodat ik je meer informatie kan geven.

Groeten,

Jeroen

Reputatie 1
Hallo Jeroen,

Na ongeveer 5 uur zonder internet, tv en telefoon te hebben gezeten werkte alles gelukkig weer op de snelheid die ik gewend was, en inderdaad had ik een ander modem ontvangen van KPN, dit appartement waar wij wonen is 6 jaar oud, kan mij niet voorstellen dat wij maar een aderpaar hebben, hoe kan ik dat zien trouwens, maar als de centrale er ook niet op is uitgerust dan wordt het niks natuurlijk. Men is hier in mijn woonplaats aan het peilen of er voldoende animo is voor glasvezel, ik heb er een hard hoofd in want ik krijg steeds meer de indruk dat Ziggo heel erg is ingeburgerd hier, maar die migratie zal ook nog wel lang op zich laten wachten denk ik, niettemin bedankt voor je antwoord maar ik heb er helaas niets aan, maar daar kun jij ook niets aan doen.

Mvrg,

Gerrit.

Ik heb jaren met veel plezier ISDN gewerkt. Na lang twijfelen ben ik overgestapt op "Alles in 1" met 2 telefoonlijnen.

Omdat ik een bedrijfje heb , heb ik lang getwijfeld. Ik kan niet zonder externe verbindeingen als internet en vaste telefoon.

Ik heb de stap gewaagd.  Een monteur heeft alles netjes aangelegd zonder. NU blijkt dat Internet en TV werkt prima. maar de telefoon...... Inmiddels zit ik 4 dagen zonder mijn telefoonlijnen. Dit ondanks dat ik de schriftelijke afspraak en bevestiging heb dat ik binnen 4 uur weer telefoon zou hebben. Alles zou vooraf al worden voorbereid.

Binnen KPN loop je tegen een muur. Had u maar zakelijk moeten nemen. Eigenlijk ging ik ervanuit dat ik een zakelijk abonnement had omdat ik zakelijk offerte kreeg en ISDN zakelijk is.

Ik hoop dat anderen betere ervaringen hebben. 

Reageer