Beantwoord

blauwe balk blijft onderin tv scherm staan

• 1 januari 2017
  • 107 reacties
  • 4130 keer bekeken

Met grote regelmaat blijft de blauwe balk met zenderinformatie staan op het tv scherm. Bij het kijken naar een opname los ik het op door op pauze te klikken en dan weer verder te kijken. Uit en weer aanzetten van de experiabox heeft niet geholpen.
Is dit een bekend issue?

Groet
Chris
icon

Beste antwoord door Chris-Chris 19 februari 2017, 11:15

Top, we horen graag of die reset helpt. Het kan geen kwaad voor de instellingen.

Beetje late reactive van me 😞 maar ik ben terug gegaan naar de fabrieksinstelingen en het gaat goed tot nu toe
Bekijk origineel

107 reacties

Reputatie 7
Badge +13
welke type tv ontvanger heb je?
Reputatie 7
Badge +31
Ja, is een probleempje in de huidige software. Als je in een opname 30 seconden teruggaat met de < naast de OK-knop, dan gaat de infobalk niet automatisch weg. Wegkrijgen kan o.a. door 2 x op geel te drukken. Of op de v-knop onder de OK-knop. Dan verdwijnt de balk na enkele seconden.
Reputatie 5
Badge +4
Ook ik kan bevestigen dat het een probleem is met de huidige softwareversie.
Ook met de OK-knop kun je de balk laten weergeven en laten verdwijnen.

Kan KPN bevestigen dat zij het als officieel probleem erkennen?
Reputatie 7
Ik heb dit nog nooit mogen ervaren, niet op onze Arcadyan HMB2260's en ook niet op onze ZTE ZXV8001 4K Ultra-HD ontvanger.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Chris, welkom! Goed dat je het hier meldt. Je hebt al wat opties gekregen van de anderen om het op te lossen. Een herstart van de Experia Box zal inderdaad niet helpen. Ik wil je wel aanraden de tv-ontvanger een keer te resetten. Laat je weten of dat helpt?
Ik heb dit zelf nog helemaal niet meegemaakt eerlijk gezegd. Bij mij gaat die balk altijd weer vanzelf weg als ik aan het kijken ben. Ik weet niet of dit een "bekend probleem" is maar zal het zeker gaan melden bij de ontwikkelaars.

Reset:
- Druk op 'menu' van de witte afstandsbediening.
- Ga naar 'Instellingen', druk op OK.
- Druk nu 2x op de 'gele' knop van de witte afstandsbediening.
- Zet nu beide opties op 'Ja' (Dit kan je doen door het pijltje naast 'Nee' te selecteren en OK te drukken op de afstandsbediening. 'Nee' verandert nu in 'Ja'.)
- Selecteer 'Bewaar instellingen' en druk op OK
- Kies 'Ja' om door te gaan.
Dank voor de reacties en de tips om de balk te laten verdwijnen, ga ik proberen.
Ik heb een Arcadyan HMB2260 overigens.
De reset zoals Paul voorstelt zal ik een keer gaan doen. Ik neem aan dt dt geen consequenties heeft voor nu bestaande instellingen
Ja, is een probleempje in de huidige software. Als je in een opname 30 seconden teruggaat met de < naast de OK-knop, dan gaat de infobalk niet automatisch weg. Wegkrijgen kan o.a. door 2 x op geel te drukken. Of op de v-knop onder de OK-knop. Dan verdwijnt de balk na enkele seconden.

Het gaat niet alleen om situaties bij 30 seconden teruggaan maar dank voor de tip
Reputatie 7
Badge +24
Top, we horen graag of die reset helpt. Het kan geen kwaad voor de instellingen.
Reputatie 7
Badge +16
Ik heb er ook regelmatig last van, ook na een harde reset. Wat de balk doet verdwijnen is de TV/home (knop met TV en het huisje) knop. Hiermee kan je ook tijdens andere acties gebruik van maken (zoals op pauze zetten en doorspoelen met beeld)
Reputatie 7
Badge +24
Heb je de reset al geprobeerd Chris? Ik ben benieuwd.

Hiermee kan je ook tijdens andere acties gebruik van maken (zoals op pauze zetten en doorspoelen met beeld)
Je bedoelt het doorspoelen zodat je alle mensen versneld ziet lopen etc? Ik moet zeggen dat ik dat eigenlijk nooit gebruik. Lastig te timen. :P
Ik spoel altijd door met de cijfertjes (bijv. 700) en dan op >> drukken zodat ie gelijk 7 minuten verder springt.
Reputatie 7
Badge +16
Ja, dat bedoel ik. Maar soms ook handig bij stilstaand beeld zonder balk onderin.

Beetje late reactive van me 😞 maar ik ben terug gegaan naar de fabrieksinstelingen en het gaat goed tot nu toe
Reputatie 5
Badge +4
... de TV/home (knop met TV en het huisje) knop. Hiermee kan je ook tijdens andere acties gebruik van maken (zoals op pauze zetten en doorspoelen met beeld)
Als ik tijdens het kijken naar een opname op de TV/Home knop drukt dan ga ik meteen terug naar live-TV. Is dat niet bij iedereen het geval?
Reputatie 7
Badge +31
Ja, Marco. Daar is die knop ook voor. TV ... get it?!;)

Wil je een opname onderbreken dan kun je dat doen met de pauzeknop of met de stopknop.

Giant2000 heeft het hier niet over kijken naar een opname, denk ik zo. Want als je dat tijdens een opname doet ga je daaruit en kijk je weer live.Ik heb er ook regelmatig last van, ook na een harde reset. Wat de balk doet verdwijnen is de TV/home (knop met TV en het huisje) knop. Hiermee kan je ook tijdens andere acties gebruik van maken (zoals op pauze zetten en doorspoelen met beeld)
Reputatie 5
Badge +4
Ja, Marco. Daar is die knop ook voor. TV ... get it?!;)
... de TV/home (knop met TV en het huisje) knop. Hiermee kan je ook tijdens andere acties gebruik van maken (zoals op pauze zetten en doorspoelen met beeld)
Als ik tijdens het kijken naar een opname op de TV/Home knop drukt dan ga ik meteen terug naar live-TV. Is dat niet bij iedereen het geval?

Get it, Peter?
Reputatie 7
Badge +31
Ik begrijp uit bovenstaande dat je begrijpt dat je de TV/home dus NIET tijdens opnames kijken kunt gebruiken om de blauwe balk te verwijderen. Ik kom dan i.i.g. meteen in live tv terecht en aangezien we allemaal dezelfde software hebben is dat ook bij Giant het geval. Die bedoelt het echt tijdens TV kijken. Ook dan kun je nml pauzeren en spoelen. Dat is niet voorbehouden aan opnames.

Tijdens opnames kijken
is de blauwe balk verwijderen het eenvoudigst door 2 x op geel te drukken.
Reputatie 7
Badge +16
Je kunt de TV/home knop gebruiken indien de blauwe balk in beeld blijft, wat wel eens gebeurd bij terugspoelen of als je een stilstaand beeld (pauze) wil zien zonder blauwe balk.
Maar... als je geen blauwe balk hebt gaat hij inderdaad terug naar live TV.
Reputatie 7
Ik heb er ook regelmatig last van, ook na een harde reset. Wat de balk doet verdwijnen is de TV/home (knop met TV en het huisje) knop. Hiermee kan je ook tijdens andere acties gebruik van maken (zoals op pauze zetten en doorspoelen met beeld)Wat vervelend dat je hier last van hebt. Ik heb van alles geprobeerd om dit te reproduceren, maar het is me niet gelukt. Wat ik nu zo vreemd vind is dat sommigen (velen?) hier last van lijken te hebben terwijl anderen (ik in ieder geval) hier nooit last van hebben.
Reputatie 7
Badge +16
Ik heb er ook regelmatig last van, ook na een harde reset. Wat de balk doet verdwijnen is de TV/home (knop met TV en het huisje) knop. Hiermee kan je ook tijdens andere acties gebruik van maken (zoals op pauze zetten en doorspoelen met beeld)Wat vervelend dat je hier last van hebt. Ik heb van alles geprobeerd om dit te reproduceren, maar het is me niet gelukt. Wat ik nu zo vreemd vind is dat sommigen (velen?) hier last van lijken te hebben terwijl anderen (ik in ieder geval) hier nooit last van hebben.
Jij hebt dacht ik een UHD tuner met andere firmware, zou dat het zijn misschien?
Het probleem doet zich voor als je een opname doorspoelt met bijvoorbeeld [7][0][0][>>] en daarna één of meerdere stappen terug doet [pijltje links op ring]
Reputatie 7
Jij hebt dacht ik een UHD tuner met andere firmware, zou dat het zijn misschien?
Het probleem doet zich voor als je een opname doorspoelt met bijvoorbeeld [7][0][0][>>] en daarna één of meerdere stappen terug doet [pijltje links op ring]
Naast de UHD ontvanger hebben wij ook nog twee HMB2260's en daarmee heb ik geprobeerd dit issue te reproduceren. Ik zal vanavond eens precies de stappen volgen die jij hierboven vermeldt. Ik heb wel gewoon doorgespoeld en vervolgens met de ring stapjes terug, maar daarbij verdwijnt bij ons die balk gewoon. Vanavond zal ik dus eens doorspoelen met [7][0][0][>>] en met de ring stapjes terug doen.
Reputatie 7
Naast de UHD ontvanger hebben wij ook nog twee HMB2260's en daarmee heb ik geprobeerd dit issue te reproduceren. Ik zal vanavond eens precies de stappen volgen die jij hierboven vermeldt. Ik heb wel gewoon doorgespoeld en vervolgens met de ring stapjes terug, maar daarbij verdwijnt bij ons die balk gewoon. Vanavond zal ik dus eens doorspoelen met [7][0][0][>>] en met de ring stapjes terug doen.
Ik heb een aantal keer de stappen doorlopen, maar ook daarbij verdwijnt bij ons de blauwe balk probleemloos. Het blijft voor mij een raadsel waarom wij bij ons thuis dit probleem nooit ervaren terwijl jij en vele anderen hier wel last van hebben.
Reputatie 7
Badge +16
Ik heb de hele procedure opnieuw doorlopen, de balk blijft in beeld.
Reputatie 7
Badge +12
Aangezien we hier toch bugs rapporteren: hebben jullie er ook last van dat je niet ingelogd blijft op dit forum? Op mijn telefoon blijf ik wel ingelogd, maar op mijn laptop moet ik iedere keer weer opnieuw inloggen, nadat ik mijn browser afgesloten heb. Bekend probleem of ben ik de enige?
Reputatie 7
Ik heb de hele procedure opnieuw doorlopen, de balk blijft in beeld.Het blijft apart, de éne abonnee heeft nergens last van terwijl de andere abonnee constant tegen dat vervelende fenomeen aan loopt.
Reputatie 7
Badge +31
Aangezien we hier toch bugs rapporteren: hebben jullie er ook last van dat je niet ingelogd blijft op dit forum? Op mijn telefoon blijf ik wel ingelogd, maar op mijn laptop moet ik iedere keer weer opnieuw inloggen, nadat ik mijn browser afgesloten heb. Bekend probleem of ben ik de enige?Ik log al weken niet meer in. Zoniet enkele maanden.
Heb je soms 'geschiedenis wissen bij sluiten browser' ingesteld?

Dit heeft niets met het onderwerp van het topic te maken. Dan kan je beter een nieuw topic starten.

Reageer