Beantwoord

Blik geluid, via Arris 2959 optical !?

• 14 januari 2018
  • 6 reacties
  • 218 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +4
Dacht vandaag laat ik eens een muziek zender opzetten via het Arris kastje. Aangesloten met een (kwaliteit) optical kabel naar een NAD audio installatie. (Ook Ned1, sbs6, MTV geprobeerd)

Gek genoeg klonk alles erg hol, net of je spreakers ineens van blik zijn geworden!?

Uiteraard de opticalkabel even via een ander systeem aangesloten en het geluid klonk in eens warm en zuiver.

@Kpn heeft dit te maken dat de kastjes erg uit de tijd zijn, gezien er nog niet eens WiFi en of andere smart dingen op zit?

Wie weet de oplossing, de kwaliteit is nu echt slecht...
icon

Beste antwoord door Casey 14 januari 2018, 14:50

Ik heb mijn HMB2260 Arcadyan m.b.v. tulpstekkers aangesloten op mijn NAD receiver en hoor goed geluid. (nu Bruce Springsteen's Your Home Town op Arrow Classic Rock, kanaal 814.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Vast een van de audio instellingen van je versterker. Mijne heeft er ruim 20 w.o. hall en unplugged. Beiden geven een nogal, euh . . ., ruimtelijk geluid.
Reputatie 4
Badge +4
Vast een van de audio instellingen van je versterker. Mijne heeft er ruim 20 w.o. hall en unplugged. Beiden geven een nogal, euh . . ., ruimtelijk geluid.

Bedankt voor je reactie,

Zoals ik al aangaf als ik de optical kabel via een ander systeem aansluit heb ik normaal en warm geluid. En bij het merk NAD kan je geen keuzes maken uit “hall, dance, hiphop, en of rock” .

Vermoedelijk is er een update geweest in het verleden wat dit heeft veroorzaakt. In het begin (aantal maanden terug) had ik er geen last van?

Het volgende heb ik geprobeerd:

Arris opnieuw opstarten
Arris opnieuw software installeren
Arris instellingen nagezien
NAD instellingen nagezien
Optical kabel vervangen
Arris kastje met bv: slaapkamer omgewisseld.

Ook mijn zoon heeft hier last van (Bose installatie) dat alles blikkerig klink, en dat dolby helemaal geen dolby is? Of moeten we de dolby nog zien als een optie voor een ruisonderdrukking type A/B?

P.s
Ook het geluid loopt niet synchrone, en is niet goed/ precies te regelen in de Arris (valt op alleen bij buitenlandse, en muziek zenders?)
Reputatie 7
Bij alle klachten die je noemt blijf ik naar de weergave-apparatuur verwijzen. Ook m.b.t. je zoon z'n Bose.

Zeker omdat je aangeeft:"als ik de optical kabel via een ander systeem aansluit heb ik normaal en warm geluid". Met het optical geluid van de ontvanger is dus niks mis. Als andere apparatuur dat anders weergeeft dan ligt het dus aan die andere apparatuur.
Reputatie 4
Badge +4
Bij alle klachten die je noemt blijf ik naar de weergave-apparatuur verwijzen. Ook m.b.t. je zoon z'n Bose.

Zeker omdat je aangeeft:"als ik de optical kabel via een ander systeem aansluit heb ik normaal en warm geluid". Met het optical geluid van de ontvanger is dus niks mis. Als andere apparatuur dat anders weergeeft dan ligt het dus aan die andere apparatuur.

Huh?

Dus als ik hem aansluit op de Arris, en ik krijg blik geluid binnen, en daarna de optical even aansluit op een mediabox (Minix) met het zelfde zenderkanaal. En dan wel een perfect en warm geluid krijg. Dit dan aan mijn apparatuur ligt?

😂
Ik heb mijn HMB2260 Arcadyan m.b.v. tulpstekkers aangesloten op mijn NAD receiver en hoor goed geluid. (nu Bruce Springsteen's Your Home Town op Arrow Classic Rock, kanaal 814.
Reputatie 4
Badge +4

Zal het dan toch aan het kastje Arris liggen?
Goed nummer van Bruce trouwens ????

Reageer