Blokjes bij schakelen naar de zenders NPO 1 & 2 HD

• 27 oktober 2014
  • 216 reacties
  • 4574 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +7
De laatste dagen heb ik last van blokjes als ik schakel naar NPO 1 of 2 HD, als het beeld eenmaal is opgebouwd is het beeld voor de rest gewoon goed   Soms heb ik eerst nog het beeld van de vorige zender voordat het andere beeld tevoorschijn komt. Meerdere mensen in mijn omgeving hebben hier last van. Hieronder een paar voorbeelden.

Heeft KPN soms iets aan de instellingen veranderd van deze zenders?

Ik heb trouwens de Arcadyan 2260 met het oude menu weet niet of dat er iets mee te maken heeft.

En hebben meer mensen hier last van?

https://

216 reacties

Reputatie 6
Badge +9
Ik heb dit probleem nu al 2 maanden. Dit is bij KPN bekend maar helaas is dit complex probleem. :$

Dit is niet zender gebonden. Radio heeft geen problemen. Heel af en toe bij opnames zie je dit ook terug. Het is puur het opkomen van de zender zelf. Het zit in het netwerk zelf van KPN. Dus je hoeft geen monteur te laten komen of iets anders doen. 

Reputatie 5
Badge +7
Het is hier wel zender gebonden het gaat hier echt om NPO 1 & 2 HD. 

En als het beeld eenmaal goed is na het schakelen blijft het beeld ook goed en totaal geen last van blokjes meer.

Het lijkt erop dat deze encoders anders zijn ingesteld of misschien wel een ander type encoder.

Reputatie 7
Op mijn oude adres (36 Mb/s, pair bonding) zag ik dit verschijnsel sporadisch, maar ik weet niet meer precies bij welke zenders. Op m'n nieuwe adres (26 Mb/s, geen bonding) ben ik het nog niet tegengekomen. In beide gevallen V9 EB en 2260 STB's.

Gisteren was ik even bij mijn ouders en daar zag ik ook de blokjes op HD ned 1 en 2. Alleen mijn ouders hebben Ziggo dus geen KPN. Volgen mijn vader hebben ze al 2 maanden deze storing.

Reputatie 6
Badge +12

Hallo Dreetje en andere forumgebruikers,

Bij KPN is nog niet bekend dat hier problemen mee zijn betreffende NPO1 HD en NPO2 HD.

Ik zou hier graag een melding van willen maken zodat er gekeken kan worden waar het probleem ligt. Mag ik daarvoor jullie postcode, huisnummer, mobiel nummer en contractnaam in een privébericht?

Met vriendelijke groet,

Nienke

Reputatie 6
Badge +9
@Nienke. Ik heb collega Joran al een PM verzonden. Want hij vroeg mijn gegevens ook al op. Want in dit topic komt dit blokjesprobleem ook ter sprake:

http://forum.kpn.com/t5/Televisie/Pauzeren-programma-werkt-niet-meer-vanaf-26-10/td-p/287803/page/2

Reputatie 4
Badge +2
Ik heb het probleem ook sinds kort.. ik heb ook sinds kort de v9 in icm 2x 2260.. bij mij doet hetzelfde probleem zich voor. Dwz blokjesvorming bij zappen van 701 naar 702 en van 703 naar 702 . Ik heb glasvezel
Ook bij mij hetzelde probleem sinds een week of twee. Doet zich met name voor bij NPO 1, 2 en 3 HD (dus 701, 702 en 703). Ik heb een Experiabox V9 en de 2260-ontvanger met het oude menu.

Een reset van de Experiabox en de tv-ontvanger heeft helaas geen effect. Het probleem lijkt echt bij KPN zelf te liggen.

Reputatie 7
Badge +28
Dag allen,

Er is inderdaad een storing in het netwerk gevonden die dit probleem kan veroorzaken. Met dank aan de gegevens van ITVKijker heb ik de storingsmelding kunnen achterhalen. Er wordt al enkele maanden gewerkt om de oorzaak duidelijk te krijgen, dit heeft vertraging opgelopen omdat we niet genoeg voorbeeldsituaties hadden waaruit we dit konden herleiden. Begin deze maand is een mogelijke grondoorzaak gevonden, maar de oplossing blijkt complex. Ik zal periodiek de status van de storingsmelding controleren en hier een update geven wanneer mogelijk. Ik kan vooralsnog niet aangeven wanneer het probleem helemaal is verholpen.

Joran

Hallo,

Wij hebben sinds de hmb2260 de software update heeft gehad ook last van bij NPO1, 2 en 3 HD ready low. Dit was voor de update niet het geval. Wij hebben glasvezel in regio Leeuwarden. Ik vind de kwaliteit van het beeld over het algemeen erg matig voor glasvezel!

Wij zien graag een oplossing tegemoet.

Reputatie 7
Badge +28
Dag allen,

We hebben inmiddels verschillende meldingen ontvangen over kwaliteitsproblemen met de HMB2260 en de nieuwste softwareupdate. Deze storing behandelen we los van de eerdere storing die ik in dit topic plaatste, omdat de softwareupdate hier duidelijk aan gerelateerd lijkt. Ik heb nog geen informatie over de voortgang, ik laat het weten zodra er meer nieuws is. Bedankt voor jullie bericht!

Joran

Reputatie 7
Dan ben ik blij dat ik die update nog niet heb. Kan de uitrol van 7 nov niet beter uitgesteld worden todat deze problemen zijn opgelost?

Reputatie 4
Badge +2
Hallo Henk, er wordt een andere update bedoeld. Ik had de problemen al voor de menu update
Reputatie 7
Welke update bedoel je dan? Ik heb nu nog 2.0.10_15 en nergens last van (VDSL). Met het nieuwe menu gaat de software naar 3.nogwat.

Reputatie 4
Badge +2
Ik heb sinds gisteren 3.0.7_8.. maar van de blokjesvorming heb ik al veel langer last
Reputatie 6
Badge +9
Eens. De blokjes staan los van de menu update.

Ik heb de menu-update nog niet gehad (vindt plaats tussen 3 en 8 november volgens de mail die ik ontvangen heb), maar heb wel al enkele weken last van de blokjes. Er lijkt mij dus geen direct verband te zijn tussen de update en de blokjes.

Reputatie 7
Badge +13
Wij hebben het ook wel eens.

Maar het is altijd maar even, in het begin.

Bij de Humax 5200 (Ziggo) zag je dit nooit, omdat je even een zwart beeld kreeg bij zappen of zender veranderen.

Ik heb er, tot dusver, geen problemen mee.

ik wil bij deze ook melden dat ik op zowel de tv beneden , een samsung smart tv, als boven , een philips flatt tv , sinds 2 weken ook hetzelfde probleem heb met de blokjes , dit alleen met de zenders nederland 1 2 3 ,soms zie je wel een paar seconden het eerste beeld voordat het overschakeld naar de volgende , ik heb glasvezel, 

Ook ik heb er zeer veel last van. In eerste instantie contact opgenomen met KPN kreeg van alles te horen wat ik moest doen niets hielp. Vervolgens eens gaan zoeken op internet alwaar ik dit forum tegenkwam. 

Nu blijkt dus dat dit een bekend probleem is, doe er wat aan.

Wat ik heel erg vnd is dat de mensen achter de telefoon van KPN niets van dit probleem afweten. 

gr

Harry

Reputatie 6
Badge +9
Er wordt duidelijk langs elkaar heen gewerkt. Medewekers worden gewoon niet op de hoogte gesteld. Al zovaak meegemaakt.

Je kunt voortaan beter chatten of hier op het forum komen. 

Reputatie 7
Ik heb geen glasvezel maar heb tot nu toe (afkloppen) nog helemaal geen last van dit probleem.

Reputatie 4
Badge +2
Volgens mij doet het probleem zich alleen voor bij en combinatie van de v9 en de 2260. Vorige maand had ik nog de v8 en toen had ik de problemen niet. Het is overigens niet echt storend. Binnen 1 seconde is het beeld weer normaal.

Reputatie 7
Ik heb een V9 en 2 * 2260, geen problemen dus ... (maar ook het nieuwe menu nog niet, ook al heeft dat er dan niets mee te maken).

Reputatie 5
Badge +7
Even een vraag de mensen die er last van hebben, hebben die glasvezel of zitten er hier ook mensen met koper die last hebben van het probleem?

Zelf heb ik glasvezel V9 en de Arcadyan 2260.

Reageer