Beantwoord

Blokken in beeld

  • 27 December 2019
  • 13 reacties
  • 705 keer bekeken

Ik heb nog geen 4k het beeld hapert soms

Beeld wordt mooier van kwaliteit 

Maar sterkte van signaal te kort

Waneer alles 4k voor betere beeld kwaliteit

Op terschelling

icon

Beste antwoord door Johan wadscan 24 January 2020, 17:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hallo Johan, welkom op het forum! Ik begrijp uit je bericht dat je een betere beeldkwaliteit hebt tegenwoordig, maar dat je haperingen ervaart af en toe? Het kan zijn dat jouw bandbreedte wat aan de lage kant is waardoor je dit ervaart. Het kan ook zijn dat het ligt aan hoe je tv ontvanger is aangesloten. Ik heb dan ook een paar vragen voor je. Als je die beantwoordt, dan gaan we hier samen verder naar kijken.

  • Hoe is je tv ontvanger aangesloten op de Experia Box: rechtstreeks met een kabel, of ziet er iets tussen (switch, draadloze verbindingsset, etc...)?
  • Als je een speedtest doet vanaf een bekabeld aangesloten computer, wat komt daar uit?
  • Vul ook je forumprofiel in, dan meet ik hier je verbinding door

 

Je vraag ook wanneer alles 4K wordt. Dat laatste zal nog wel een hele poos gaan duren. Het is op dit moment zelfs nog zo dat niet alle zenders in HD uitzenden. De stap naar 4K is dan nog verder weg. Daarnaast heeft ook nog lang niet iedereen een tv waar 4K een toegevoegde waarde geeft. En, ook heel belangrijk, 4K vereist meer bandbreedte. Niet iedereen heeft dat, en niet iedereen kan dat ook krijgen als ze het nu niet hebben. 

Ik heb 80 download en  20 upload

tv kastje direct op kpn modem

ik-woon 50 meter van kpn centrale af 

heb 2 glasvezel kabels voor en achterhuis lopen

gr johan

Reputatie 7
Badge +30

Dank je, Johan. Ik zie hier dat je twee tv ontvangers hebt. Ervaar je de blokken ook op beide? Zo niet, kun je hier de laatste drie cijfers van het serienummer van de blokkerige ontvanger doorgeven? 

Reputatie 7
Badge +30

Je hebt nog niet weer gereageerd, Johan. Ik ga er vanuit dat het probleem dan ook is opgelost. Mocht dat niet zo zijn hoor ik graag alsnog van je.

Ik heb wel een reactie gedaan 

dat de router de witte 10

kort op het aansluitpunt zit 

en de tv moden een 20 cm daar van af zonder een andere splitter er tussen

gr johan

Reputatie 7
Badge +30

Ja, die heb ik inderdaad gezien, die reactie staat iets verder naar boven hier. Maar ik heb je daarna ook nog weer een vraag gesteld waar je nog niet op geantwoord hebt.

Dank je, Johan. Ik zie hier dat je twee tv ontvangers hebt. Ervaar je de blokken ook op beide? Zo niet, kun je hier de laatste drie cijfers van het serienummer van de blokkerige ontvanger doorgeven? 

Zonder verdere antwoorden kan ik niet verder kijken wat er aan de hand is. Dus zou je alsnog willen aangeven of je dit op beide ontvangers ervaart? En als dat niet zo is en je hebt het maar op een, heb je dan de laatste 3 cijfers van het serienummer voor me. Dan kan ik verder voor je aan de slag.

Ik heb 1 ontvanger uit die staat aan achter kant van huis 30 meter verder dus als ik daar moet kijken is de storing over 

de ontvanger voor heb ik 1 ab voor nodig de 2e 2 die is nog niet afgesteld 

ik heb als er een test beeld is wel alle

strepen zeer goed

de blokken komen 15 keer per  dag zeg maar wat ik laatst zag en oplette

gr johan

 

Reputatie 7
Badge +30

Dank je, Johan, dat is inderdaad wat ik bedoel. Ik zie niet direct een probleem naar voren komen bij deze ontvanger. Ik wil je vragen om de beide tv ontvangers eens om te wisselen. Dus plaats degene waar je de blokken op hebt op de plek van de tweede ontvanger. En sluit dan de tweede ontvanger aan op de plek van de eerste. Je kunt alle kabels verder gewoon zo laten, en ook de afstandsbediening zal gewoon blijven werken. Dan ben ik benieuwd of de blokken op dezelfde plek blijven gebeuren, of dat ze met de ontvanger meeverhuizen.

 

Als ze op dezelfde plek blijven, dan zal er waarschijnlijk een monteur nodig zijn. Als het probleem met de ontvanger meeverhuist, dan zal die waarschijnlijk vervangen gaan worden.

​​​​

Ik heb beide ontvangers aan gezet en op beide ontvangers blokken in beeld

op beide an zelfde tijd 

gr johan

Reputatie 7
Badge +30

Dan ligt het in ieder geval niet aan de ontvanger. Ik heb een technische melding aangemaakt hiervoor. Je krijgt een bevestiging daarvan per sms en e-mail. Er wordt in de komende dagen telefonisch contact met je opgenomen om dit verder te bespreken. Als het op afstand verholpen kan worden dan zullen ze dat doen. Als er een monteur nodig is zal er een afspraak met je gemaakt worden. Let er op dat de collega's bellen met een afgeschermd nummer. 

Ik heb gebeld ze hebben het beeld van hd naar sd gezet 

bedsnkt verder gr johan

Reputatie 7
Badge +30

Fijn dat je het nog even hebt laten weten, Johan :)