Beantwoord

Bluetooth ab Arris koppelt niet

  • 1 January 2020
  • 10 reacties
  • 919 keer bekeken

Reputatie 3
Badge

Ha @Clement en @PeterG, dat antwoord heb ik, en nog een aantal andere handige codes ;)

Hieronder een aantal commandocodes voor de Bluetooth afstandsbediening i.c.m. de ZTE ZXV8001 en de Arris VIP5202

1)Afstandsbediening koppelen aan tv-ontvanger. (Bluetooth connectie forceren)
<cijfer 7-knop> + <cijfer 9-knop> 3sec indrukken, daarna de OK-knop (LED GROEN knippert twee keer). [Pairing blijft 60 sec actief]

2) Bluetooth-verbinding met tv-ontvanger loskoppelen
<OK-knop> + <P- knop> 3sec indrukken, (LED wordt groen) <OK-knop> indrukken (LED GROEN knippert twee keer)

3)InfraRood-verbinding met televisie (of HomeCinemaSet) loskoppelen
<AV-knop> + <terug-knop> 3sec indrukken, (LED wordt rood) <OK-knop> indrukken (LED ROOD knippert twee keer)

4)Factory reset afstandsbediening 
<rood-knop> + <blauw-knop> 3sec indrukken, (LED wordt rood) <OK-knop> indrukken (LEDS ROOD/GROEN knipperen twee keer)

 

Is dit nog actueel voor de bluetooth afstandsbediening van de 4k arris? 

 

Lukt niet namelijk..... 

Admin: nieuw topic aangemaakt voor vraag, afgesplitst van topic

icon

Beste antwoord door SledgehammerNL 3 January 2020, 10:32

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7

Hey @cmderks, welkom op het KPN forum. Kun je iets specifieker zijn. Wat lukt er niet? Wat wil je graag met de ab doen? Ik hoor graag van je :) 

Badge +12

Hey @cmderks, welkom op het KPN forum. Kun je iets specifieker zijn. Wat lukt er niet? Wat wil je graag met de ab doen? Ik hoor graag van je :) 

Ik neem aan dat hij bedoelt dat het koppelen niet lukt. Ook bij mij lukt het niet meer na het opnieuw installeren van de software. Ik heb de stappen allemaal gevolgd, reset, koppelen etc. maar het wil niet (meer) lukken waar hij het voor de software-reset wel deed.

Is dit nog actueel voor de bluetooth afstandsbediening van de 4k arris? 

Waarom niet? Dat ding is net 2 maanden uit.

Reputatie 7

Bedankt voor de info @Edwin_Merks. Heb jij ook een Arris? Misschien ten overvloede, maar willen jullie onderstaande eens (opnieuw) proberen:

Het koppelen van de nieuwe ab met je tv is net even wat anders dan de oude versie. Bij stap 2 wil het wel eens misgaan waardoor de koppeling niet voltooit. En heeft daarom misschien wel meerdere pogingen nodig om te succesvol te koppelen. 

Stappen voor het koppelen van de afstandsbediening: 

Stap 2. Druk 5 seconden op de Source-knop en voer gelijktijdig het nummer van de snelcode in, totdat het bovenste lampje op de afstandsbediening rood brandt.

Stap 3. Druk op de FastForWard-knop (FFWD).

We horen graag van je wanneer de afstandsbediening is aangekomen :) 

Badge +12

Hallo @Nadia , ja ik heb ook de Arris VIP5202. Het gaat niet om het koppelen van de ab met de tv. Dat gaat allemaal goed Het gaat om het inschakelen van de blue-tooth functie van de ab. Dat is wat anders lijkt me.

Reputatie 3
Badge

Hey @cmderks, welkom op het KPN forum. Kun je iets specifieker zijn. Wat lukt er niet? Wat wil je graag met de ab doen? Ik hoor graag van je :) 

HI, 

 

@Nadia het gaat niet om het koppelen aan de tv, maar om het bluetooth koppelen van de ab aan de Arris.

 

Dit moest omdat ik de ontvanger moest resetten naar de fabrieksinstelling.

De ontvanger functioneerde geheel niet meer, liep vast, duurde een minuut voor deze reageerde op een knopje van de ab.

 

De bluetooth koppeling lukte dus niet, maar na dat het kastdeurtje dicht viel, bleef het ineens werken. Dus blijkbaar is het toch gelukt... 

Ik zie bij de handleiding trouwens dat er andere kleurtjes branden op de ab dan jullie aangeven. Wellicht nog even een handleiding herschrijven?

 

Gelukkig werkt het nu weer, hopelijk blijft de ontvanger nu ook goed werken. 

Reputatie 3
Badge

Hey @cmderks, welkom op het KPN forum. Kun je iets specifieker zijn. Wat lukt er niet? Wat wil je graag met de ab doen? Ik hoor graag van je :) 

En het gaat niet om een nieuwe ab, maar om eentje welke reeds in gebruik is :-) 

Reputatie 7

Ah, nu is het duidelijk @cmderks en @Edwin_Merks. Dank voor de uitgebreide informatie. Fijn dat jouw ab weer functioneert, @cmderks

De handleiding is reeds herschreven, scherp van je.

De bluetooth koppeling lukte dus niet, maar na dat het kastdeurtje dicht viel, bleef het ineens werken. Dus blijkbaar is het toch gelukt... 

@Edwin_Merks  ik weet niet of je er wat mee kunt, maar anders probeer eens:

Factory reset afstandsbediening: <rood-knop> + <blauw-knop> 3sec gelijktijdig indrukken, (LED wordt rood) <OK-knop> indrukken (LEDS ROOD/GROEN knipperen twee keer) en daarna: 

Afstandsbediening koppelen aan tv-ontvanger. (Bluetooth connectie forceren)<cijfer 7-knop> + <cijfer 9-knop> 3sec gelijktijdig indrukken, daarna de OK-knop (LED GROEN knippert twee keer). [Pairing blijft 60 sec actief] houd de ab vlak voor de tv-ontvanger

Badge +12

Ik heb hem gisteren nog eens een zwengel gegeven (lees: software opnieuw geïnstalleerd) en nu koppelt hij wel

Reputatie 7

Top, fijn dat het weer functioneert, @Edwin_Merks! Bedankt voor de terugkoppeling.  

Reageer