Beantwoord

bluetooth afstandsbediening en google home

  • 14 November 2019
  • 5 reacties
  • 477 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +5

Een vraag 

 

krijg binnenkort 4K ontvanger met Bluetooth afstandsbediening is het mogelijk ook om signalen vanaf Google home te laten werken ? 

icon

Beste antwoord door wjb 18 November 2019, 15:50

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @MachielAtsma, Goede vraag. Volgens mij begrijp ik je nog niet helemaal. Wil je met de Afstandsbediening de Google Home bedienen of wil je signalen vanaf de Google Home naar de 4K ontvanger sturen. 
Voor zover ik weet is er geen koppeling mogelijk tussen de afstandsbediening en de Google Home. 

Graag hoor ik van je! 

Reputatie 4
Badge +5

Ja dat je kan zeggen zet npo 1 of Rtl 4 dat naar Google home zeggen en dan naar ontvanger word verstuurd via Bluetooth lijkt me wel grappig 

Reputatie 7
Badge +21

Ja dat je kan zeggen zet npo 1 of Rtl 4 dat naar Google home zeggen en dan naar ontvanger word verstuurd via Bluetooth lijkt me wel grappig 

Hoi @MachielAtsma 

Ook dit verduidelijkt niet veel.
Wat wil je met NPO1 of RTL4?
Van je tablet of telefoon naar de TV streamen?
Daar hoef je geen 4K ontvanger voor hoor.
En waarom zou je als je TV voor je neus staat?
Dan kun je toch beter de KPN TV-ontvanger gebruiken?

Maar misschien begrijp ik je ook wel verkeerd...

Reputatie 7

Laten we alsjeblieft dergelijke functionaliteit niet via bluetooth implemeteren maar via wifi.

Er zijn Internationale standaarden voor het bedienen van apparaten via wifi.

De app SURE Home and TV universal remote maakt bijvoorbeeld gebruik van deze standaarden. Ik kan met die app mijn Sony televisies en Sony Home Cinema Set via wifi bedienen, zowel via het touchscreen van mijn telefoon als d.m.v. spraak.

Wat KPN mijns inziens zou moeten doen is deze standaarden op de TV ontvangers implementeren.

Wat Google zou moeten doen is dezelfde standaarden in Google Home inbouwen zodat met spraak andere apparaten aangestuurd kunnen worden.

Reputatie 7
Badge +17

Ja dat je kan zeggen zet npo 1 of Rtl 4 dat naar Google home zeggen en dan naar ontvanger word verstuurd via Bluetooth lijkt me wel grappig 

@MachielAtsma Volgens mij begrijp ik je nu goed. Je wilt Google Home de [spraak] opdracht geven om bijvoorbeeld RTL 4 op de tv te laten zien. Helaas is dit momenteel niet mogelijk.

Mocht je verder nog vragen hebben, dan hoor ik dit graag. 

Reageer