Vraag

bluetooth naar gehoorapparaat

• 27 februari 2018
  • 9 reacties
  • 640 keer bekeken

vorige week is mijn provider kpn geworden en zijn 2 x tv aangesloen via glasvezel. ik heb -zou moeten hebben- een bluetoothverbinding tussen het arris kpn kastje en mijn hoorapparaat. ik hoor "op afstand"wel geluid maar kan niet versterken. Iemand enig idee hoe ik het geluid harder kan krijgen?

9 reacties

Reputatie 7
In het Arris kastje zit geen bluetooth. Zit er een extra apparaat op de audio out die het vervolgens met bluetooth zou moeten verzenden?

Of zou het op je TV moeten zitten, bv. de koptelefoonaansluiting? (lijkt me ook veel praktischer dan op de ontvanger)
Reputatie 7
Badge +18
Even een aanvulling op Peter's bericht:
Er zijn tevens bluetooth zenders te koop die je op de TV kunt aansluiten.
Deze is o.a. een te koop bij de Mediamarkt
Reputatie 5
Moderne TV's hebben meestal al bluetooth waarmee je een headset of een bluetooth gehoorapparaat kun koppelen.
Hartelijk dank voor Uw moeite en bereidheid mij te helpen. Ik ben niet duidelijk en volledig geweest-denkelijk omdat ik een behoorlijke digibeet ben. Op het zwarte arris-kastje van kpn heb ik in de groene uitgang een blokje getsopt waarop ik mijn rode en witte tu;lpstekkertjes kan aansluiten. dat gaat naar een "zendertje" naast de tv en om mijn nek heb ik een kabeltje met een blokje eraan waarmee ik het geluidsniveau kan bedienen. er is verbinding tussen het zendertje en de draadlus via bluetooth. het werkt, want als het tv geluid uit staat en mijn bernafoon/soundgate aan, dan hoor ik rechtstreeks op mijn oren het tv geluid, maar ik kan het volume niet bijregelen .Bij mijn vorig kastje van onsnet nuenen, lukte dat probleemloos. een headset is niet practisch want dan moet ik mijn gehoorapparaten steeds aan en uitdoen omdat mijn "kunstoren"werken met maatoorstukjes. Die moeten dan steeds uit. ik heb nog wel een betere luidsprekersysteem aangesloten ( Bose') maar als ik het zendertje rechtstreeks op een uitgang van die Bose zet, dan hoor ik niets. KPN vertelde mij dat ik echt moet aansluiten op het zwarte arriskastje.Kan daar een soort beveiliging op zitten om niet te veel geluid door te geven? en hoe kan ik die omzeilen. Ik hoop van harte dat iemand nog een oplossing weet.overigens het geluid van de tv is uitgeschakeld door die Bose-set. als ik het tv geluid middels instellingen weer aanzet dan krijg ik 2 x geluid vlak "achter elkaar" HELP plz.
Reputatie 7
Badge +18
Hallo @ad van nieuwburg
dat klopt
Het volume kun je dan niet bijregelen.
Maar heeft je TV geen mogelijkheid om die zender aan te sluiten, meestal hebben de TV's wel een koptelefoonuitgang die regelbaar is, als je hem daarop aansluit dan kun je hem regelen met de afstandsbediening van de TV
Reputatie 5
Kun je misschien nog toevoegen welke TV je hebt en hoe je de Bose daarop hebt aangesloten?
Reputatie 7
Sluit de bluetooth zender aan op de koptelefoon uitgang van de tv als het bluetooth dingetje geen eigen volumeregeling heeft. De koptelefoonuitgang van de tv heeft wel volumeregeling (al is dat vaak omslachtig via het menu met de eigen afst.bed. v.d. tv; dan is mss een tussensnoer met volumeknop een idee).

Via de Arris kan geen volume geregeld want dat is een LINE OUT aansluiting (en dus geen headphones out). LINE OUT geeft alleen een vast 'volume'.
Heb ook geprobeerd mijn bluetothzendertje in te prikken rechtstreeks op audiouitgang tv
Werkt wel net zoals op groene audio uit van het kpn kastje maar met dezelfde beperking. Geluid is net hoorbaar maar kan ik niet harder krijgen niet met tv afstandsbediening ok niet met hard/zacht knop op bluetothzendertje
Kan ik nog iets anders proberen???
Reputatie 7
Badge +18
Meestal moet je het geluid van die koptelefoonaansluiting harder of zachter zetten via het menu van de TV, dus niet met het gewone volume van de TV.

Reageer