Beantwoord

Bose ST300 koppelen met KPN 4K ontvanger

  • 10 January 2019
  • 7 reacties
  • 1386 keer bekeken

Hallo allen,

Weet iemand de juiste code om mijn Bose Universele afstandsbediening te koppelen met de KPN 4K ontvanger. (ZTE ZXV8001)

Ik heb gezocht in de lijst van Bose met de codes, echter staat deze er niet tussen. Ook op internet kan ik er niets over vinden.
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 11 January 2019, 15:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi Yessin, welkom op het forum. Als ik de lijst van Bose kijk op hun website zie ik dat KPN staat onder code 4714. Durf alleen niet te zeggen wanneer deze is geupdate door Bose en of deze code ook zal werken met de 4K ontvanger. De 4K ontvanger is vrij nieuw namelijk en het signaal werkt niet meer via infrarood zoals bij de oude ontvangers maar via Bluetooth. Of jouw afstandsbediening en Bose dit ondersteuningen weet ik dus niet. Eventueel dit daar even navragen?
@ Alex

Zoals je ziet ben ik vrij nieuw hier, klik weer op allemaal knopjes en dingetjes.. 😂

Ik had al zo'n vermoeden, de KPN code vanuit Bose werkt inderdaad niet. En als ik het goed begrijp als de functionaliteit gewijzigd is (geen IR maar BT) dan gaat het ook niet lukken denk ik. Erg jammer, zo zit ik nog met 2 afstandsbedieningen.
Reputatie 7
De 4K Ultra-HD ontvanger kan zowel met bluetooth als met infrarood bediend worden en de afstandsbediening gebruikt naast bluetooth ook infrarood om volume, AV keuze en de aan/uit knop voor de televisie te verzenden. Het is dus prima mogelijk om met de afstandsbediening jouw televisie te bedienen.
De ZTE ZXV8001 gebruikt precies dezelfde signalen als de andere TV ontvangers van KPN dus als je daar een code van weet, dan kan je die ook gebruiken.
@ WJB

Kijk, dat biedt mogelijkheden! Echter de beschreven code van KPN 4714 / 04714 werkt niet, ook de code van ZTE werkt ook niet. Heb het hele internet al afgezocht, helaas niets.
Reputatie 7
Kijk, dat biedt mogelijkheden! Echter de beschreven code van KPN 4714 / 04714 werkt niet, ook de code van ZTE werkt ook niet. Heb het hele internet al afgezocht, helaas niets.
Heb je hier wat aan?
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/bose-15-cblsat-code-ontvanger-arcadyan-van-kpn-424886#post434620
@ WJb

Die had ik inderdaad ook gevonden, maar helaas werkt ook deze niet. Ik denk dat ik het toch via Bose moet gaan proberen.. tenzij KPN de IR code vrijgeeft.
Reputatie 7
Badge +24
Ik heb dan toch het vermoeden dat de 4K ontvanger op een net andere frequentie/code werkt dan de andere ontvangers.

De 4K Ultra-HD ontvanger kan zowel met bluetooth als met infrarood bediend worden en de afstandsbediening gebruikt naast bluetooth ook infrarood om volume, AV keuze en de aan/uit knop voor de televisie te verzenden. Het is dus prima mogelijk om met de afstandsbediening jouw televisie te bedienen.
De ZTE ZXV8001 gebruikt precies dezelfde signalen als de andere TV ontvangers van KPN dus als je daar een code van weet, dan kan je die ook gebruiken.


Dit wist ik overigens niet, wel logisch aangezien je de 4K ontvanger zowel met de normale als de 4k afstandsbediening (zonder zwarte onderkant) kunt bedienen. Weet @wjb hier misschien iets over? Anders ga ik dit navragen hier.