Beantwoord

Box 12 modem geen internet

  • 11 July 2020
  • 15 reacties
  • 1474 keer bekeken

Beste Leden,

Ik heb op MP een KPN Box 12 gekocht deze aangesloten maar heb geen verbinding met internet.

Modem voor het aansluiten een reset gegeven.

Moet dit modem op afstand nog geactiveerd worden of doe ik iets verkeerd?

 

Dave

icon

Beste antwoord door Nick83 11 July 2020, 20:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Hallo @SuperDave , kpn modems zijn niet te koop, deze worden alleen in bruikleen gegeven.

KPN zal dus nooit meewerken.

 

Reputatie 7
Badge +24

Je bent eigenlijk crimineel bezig. Want dit is een vorm van heling. Je koopt "gestolen" goed.

Desalniettemin zou die denk ik wel gewoon moeten werken. Als die niet werkt, dat KPN dit actief blokkeert, dan zou dat wel nieuws zijn.

Reputatie 3
Badge +2

Heb je een DSL verbinding? Wellicht gebruik je dan pair-bonding, dit wordt niet ondersteund door Box 12. Er is geen blokkade op het modem of het inladen van de instellingen dus dat kan het niet zijn. Zoals al gezegd is het verder een strafbaar feit om spullen te kopen waarvan je redelijkerwijs kunt vermoeden dat ze gestolen zijn. Ik zou het modem terugsturen aan KPN

Reputatie 7
Badge +24

Als je pairbounding hebt, en je sluit daar een modem op aan die dat niet ondersteund, dan moet internet wel gewoon werken volgens mij. Maar dan gaat het gewoon over 1 aderpaar.

Reputatie 3
Badge +2

Nou Nick, dat weet ik niet, lees het verhaal van deze gebruiker op het Telfort forum eens. Niet de zelfde situatie maar ook een modem dat niet geschikt is voor bonding op een bonded manier aangesloten (en hierbij was zelfs het signaal niet meer bonded) zou goed kunnen zijn dat superdief de oorzaak in die richting moet zoeken. Als hij wil weten welke drager hij heeft kan hij natuurlijk even bellen met de klantenservice

Nou Nick, dat weet ik niet, lees het verhaal van deze gebruiker op het Telfort forum eens. Niet de zelfde situatie maar ook een modem dat niet geschikt is voor bonding op een bonded manier aangesloten (en hierbij was zelfs het signaal niet meer bonded) zou goed kunnen zijn dat superdief de oorzaak in die richting moet zoeken. Als hij wil weten welke drager hij heeft kan hij natuurlijk even bellen met de klantenservice

Beste Matthias,

 

Wil je mij niet voor dief uitmaken. Bedankt!

Reputatie 7
Badge +24

Nou Nick, dat weet ik niet, lees het verhaal van deze gebruiker op het Telfort forum eens. Niet de zelfde situatie maar ook een modem dat niet geschikt is voor bonding op een bonded manier aangesloten (en hierbij was zelfs het signaal niet meer bonded) zou goed kunnen zijn dat superdief de oorzaak in die richting moet zoeken. Als hij wil weten welke drager hij heeft kan hij natuurlijk even bellen met de klantenservice

Is inderdaad een andere situatie. Zoals je zelf al meld. De gebruiker in dit Telfort topic heeft dus een enkele aansluiting, geen bonding meer, er staat dus maar signaal op 1 aderpaar. En toevallig was dit net het aderpaar wat via het y-kabeltje op de buitenste polen terecht kwam, blauwe in onderstaand plaatje. En die worden niet gebruikt bij een modem wat geen pairbounding ondersteund.

 

De dief is degene die het bewuste modem te koop heeft aangeboden op Marktplaats. KPN levert modems en tv decoders in bruikleen en moeten na einde abo of einde testperiode retour KPN. Bij niet-tijdig retour sturen wordt een borgsom in rekening gebracht en is de klant eigenaar van het product.

Maar dat laatste kan nog niet aan de orde zijn, want daar is het modem te kort voor op de markt.

Degene die dus het modem koopt van de voornoemde dief maakt zich schuldig aan heling als vast is komen te staan dat de houder van het modem geen borgsom betaald heeft en dus als dief aangemerkt kan worden.

KPN kan dus aangifte doen tegen zowel de dief als de heler.

 

 

 

Reputatie 3
Badge +1

Op marktplaats staat nog een kpn box 12 te koop verkoper adswinkel IJsselstein

Op marktplaats staat nog een kpn box 12 te koop verkoper adswinkel IJsselstein

Hallo @J.E , ik heb de advertentie gezien en gemeld aan Marktplaats.

Nu is het de taak van KPN om verder actie te ondernemen.

 

Hallo @J.E ,  en moderatieteam: onderstaand een screendump van de betreffende advertentie op marktplaats:

 

Reputatie 7
Badge +24

Hi @SuperDave en de rest. 

Allereerst, laten we dit een beetje netjes houden. Zoals jullie weten zijn we op het forum zeker in voor een grapje, hou er echter wel rekening mee wanneer iemand netjes aangeeft dit niet grappig te vinden. Dief, crimineel en heling vind ik niet gepast als het om Dave gaat. Laten we het hierbij laten, ik heb die opmerking weggehaald. Zo blijft het gesprek ook leesbaar en on-topic. 

Deze V12 is door een gebruiker of nieuwe klant verkocht, die persoon zal simpelweg een boete krijgen op het moment dat die modem niet retour komt. De advertenties op Marktplaats zijn bij ons bekend, er is echter weinig tegen te doen. De energie om dit tegen te houden staat ook niet in verhouding met wat het opbrengt. Wij treden wel op bij grotere partijen uiteraard, iemand die bijvoorbeeld 50 V12 modems aanbiedt is toch wel een ander verhaal. 

 

Dan over de V12 zelf. Dit zou moeten werken wanneer je geen pair bonding of internet in het buitengebied hebt, een reset via het knopje aan de achterkant zou voldoende moeten zijn. 

Hi @SuperDave en de rest. 

Allereerst, laten we dit een beetje netjes houden. Zoals jullie weten zijn we op het forum zeker in voor een grapje, hou er echter wel rekening mee wanneer iemand netjes aangeeft dit niet grappig te vinden. Dief. crimineel en heling vind ik niet gepast als het om Dave gaat. Laten we het hierbij laten, ik heb die opmerking weggehaald. Zo blijft het gesprek ook leesbaar en on-topic. 

Deze V12 is door een gebruiker of nieuwe klant verkocht, die persoon zal simpelweg een boete krijgen op het moment dat die modem niet retour komt. De advertenties op Marktplaats zijn bij ons bekend, er is echter weinig tegen te doen. De energie om dit tegen te houden staat ook niet in verhouding met wat het opbrengt. Wij treden nog wel op bij grotere partijen uiteraard, iemand die bijvoorbeeld 50 V12 modems aanbiedt is toch wel een ander verhaal. 

 

Dan over de V12 zelf. Dit zou moeten werken wanneer je geen pair bonding of internet in het buitengebied hebt, een reset via het knopje aan de achterkant zou voldoende moeten zijn. 

 

Bedankt voor het antwoordt. De v12 blijft bij een KPN klant zullen we maar zeggen...🙂

 

Voor een gedeelte opgelost. Kennelijk moest de WiFi versterker (super WiFi) niet angesloten zijn.

 

Bedankt!

Reputatie 7
Badge +21

Voor een gedeelte opgelost. Kennelijk moest de WiFi versterker (super WiFi) niet angesloten zijn.

@SuperDave : De SuperWiFi is nog steeds niet aangesloten? Bij het voor de eerste keer aansluiten van de KPN Box 12 is het inderdaad beter (denk ik ook) om alleen het modem aan te sluiten. Het duurt even voordat de abonnementsgegevens zijn gedownload. Maar na de automatische herstart en als alle lampjes weer branden, dan kan je de SuperWiFi's aansluiten.

Ik heb hier ook een Box 12 staan met twee SuperWiFi's en die werken prima naast elkaar. De WiFi van de box 12 is nog wel separaat, de box doet (nog) niet mee met ‘meshen’ en ‘roamen’ op de SuperWiFi’s. Daarvoor komt nog een software update van de Box 12, maar wanneer is nog niet bekend.

@RBxx Superwifi (gekocht bij KPN) nog niet aangesloten maar de telefoon werkte nu niet🙃 Dus van de week maar weer even opnieuw proberen!