Beantwoord

Brava verdwenen

• 11 augustus 2017
  • 4 reacties
  • 446 keer bekeken

KPN heeft de zender Brava uit het zenderaanbod gehaald. Toen wij enkele jaren geleden over stapten van Ziggo naar KPN hebben we zorgvuldig nagegaan of KPN die zenders aanbood die wij gebruiken waaronder Brava. Tot eind juni van dit jaar genoten wij dagelijks van de uitzendingen van Brava.
Dat KPN de zender heeft verwijderd voelt als een onbetrouwbare daad van de provider. Betrouwbaarheid is een groot goed in deze wereld. Treurig dat KPN nu ook aan betrouwbaarheid verliest.,

Cees Blok
icon

Beste antwoord door Henk2304 11 augustus 2017, 11:17

Half mei is de jaarlijkse aanpassing van de zenderpakketten aangekondig. Dat is op dit forum gedaan, maar KPN heeft ook een e-mail gestuurd naar de bij hen bekende e-mailadressen.
KPN behoudt zich het recht voor om de lijst met zenders aan te passen. Doorgaans doen ze dat ieder jaar in de zomer. Ik weet niet precies waarom Brava is verdwenen, maar uit wat ik begrepen heb wogen de toegenomen kosten voor doorgifte (door overname van de zender door Stingray?) niet meer op tegen het aantal kijkers dat ook daadwerkelijk naar die zender keek. Datzelfde geldt b.v. ook voor E! Entertainment en de regiozenders. Van die laatsten worden alleen nog de zenders uit de eigen en de aangrenzende provincies doorgegegeven.
Er zijn veel (in de ogen van velen) pulpzenders die wel doorgegeven worden maar daarvan zullen de kosten vast een stuk lager liggen. Vaak worden zulke zenders ook in een bundel aan KPN geleverd, samen met een zender die wel populair is.
Bekijk origineel

4 reacties

Half mei is de jaarlijkse aanpassing van de zenderpakketten aangekondig. Dat is op dit forum gedaan, maar KPN heeft ook een e-mail gestuurd naar de bij hen bekende e-mailadressen.
KPN behoudt zich het recht voor om de lijst met zenders aan te passen. Doorgaans doen ze dat ieder jaar in de zomer. Ik weet niet precies waarom Brava is verdwenen, maar uit wat ik begrepen heb wogen de toegenomen kosten voor doorgifte (door overname van de zender door Stingray?) niet meer op tegen het aantal kijkers dat ook daadwerkelijk naar die zender keek. Datzelfde geldt b.v. ook voor E! Entertainment en de regiozenders. Van die laatsten worden alleen nog de zenders uit de eigen en de aangrenzende provincies doorgegegeven.
Er zijn veel (in de ogen van velen) pulpzenders die wel doorgegeven worden maar daarvan zullen de kosten vast een stuk lager liggen. Vaak worden zulke zenders ook in een bundel aan KPN geleverd, samen met een zender die wel populair is.
Onbetrouwbaar, anders kan ik het niet noemen . Enige tijd geleden heb ik een mobiel abonnement bij KPN genomen . Want, omdat ik de rest ook allemaal bij KPN heb ,wordt het een zo genoemd "kpn-compleet" en heb dan recht op een aanvullend pakket. Ik heb voor het pluspakket gekozen omdat daar BRAVA in zit ( nu dus zat). Wat de kijker wil is voor KPN kennelijk niet van belang. Geld is voor hen hoofdzaak. Gelukkig heb ik het recht na afloop van de contractperiode de abonnementen bij KPN op te zeggen.
Onbetrouwbaar? KPN heeft dit recht volgens de algemene voorwaarden net zoals klanten vervolgens het recht hebben om een overeenkomst op te zeggen (ook als ze nog niet contractvrij zij, maar dan wel binnen de daarvoor gestelde termijn en die is inmiddels al een paar maanden verstreken).
Bovendien, als KPN vanwege het behoud van Brava de prijs van het Pluspakket met zeg € 2 verhoogd zou hebben (of van KPN Compleet uitgesloten zou hebben) dan denk ik dat de overgrote meerderheid van de klanten daar behoorlijk tegen in verweer zouden zijn gekomen.
Zeer teleurgesteld over de verdwijning van Brava. Overweeg mijn abonnement te stoppen.

Reageer