Beantwoord

Buffering melding

  • 25 January 2019
  • 29 reacties
  • 2360 keer bekeken

Ik heb veel te vaak tijdens een uitzending op ITV dat het beeld stagneert en krijg dan de melding BUFFERING te zien. Dit is natuurlijk het ergste zoals afgelopen week tijdens de voetbalwedstrijd Ajax-Heerenveen. Tijdens de wedstrijd kreeg ik steeds weer op de spannendste momenten BUFFERING te zien. Ik krijg dit zo vaak te zien dat ik overweeg om mijn abonnement op KPN op te zeggen.
Of is er een oplossing voor dit probleem dan verneem ik dat graag.
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 5 February 2019, 13:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

29 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo Hennie, welkom op het forum! Ik kan me voorstellen dat je hier graag vanaf wilt, vooral als het tijdens alle spannende momenten gebeurt. Graag kijk ik hier met je naar. Kun je me dan eerst nog een paar meer dingen vertellen. Je geeft al aan dat het om interactieve tv gaat. Hoe is deze ontvanger aangesloten op je Experia Box: rechtstreeks met een kabel, of zit er nog iets tussen? Zoals een draadloze verbindingsset, een switch of iets anders?

Ervaar je ook problemen met je internetverbinding? Dat deze wegvalt, bijvoorbeeld, of dat het traag is?

Vul je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt. Dan meet ik hier de boel door 🙂
Ik denk dat Hennie ITV online bedoelt. Ik heb dat ook steeds, vooral als het einde nadert van het programma waarnaar je zit te kijken, ERG lastig.
Bij deze mijn reaktie als volgt te weten: ITV EXPERIABOX DRAADLOOS VIA VERBINDINGSSET. GEEN ONDERBREKINGEN OP INTERNET.
Omdat ik op de dag van de wedstrijd Ajax-Heerenveen (ruim een week geleden) zo erg teleurgesteld was heb ik contact gehad met 2 medewerkers van KPN waarvan 1 medewerker ook alles doorgemeten heeft en geen bijzondere dingen heeft kunnen ontdekken denk ik dat opnieuw doormeten geen zin heeft.
Dus is er is iets anders aan de hand. Wat????
Reputatie 7
Badge +30
Dank je, Hennie. Met wat je beschrijft verwacht ik ook niet direct dat het aan je signaal an sich ligt. Toch wil ik hier wel graag even nakijken wat de vorige collega's gedaan hebben. Zou je daarom alsnog je gegevens willen invullen op je profiel?

Daarnaast, goede extra vraag nog van AmberMagnolia, ervaar je dit ook inderdaad op je ontvanger, of bij het kijken naar iTV Online via een pc of een mobiel apparaat?

Je geeft aan dat je gebruik maakt van een draadloze verbindingsset. Ik vermoed dat we de oorzaak van het probleem daar moeten gaan zoeken. Welke verbindingsset is het, een Devolo? Bekijk dan eens deze pagina om te controleren of het optimaal is aangesloten.
Dag Erik,
Gegevens aangepast in mijn profiel.
Ik heb de problemen alleen met ITV op mijn laptop.
Ik maak gebruik van de DVS 1200. Ik heb deze in een WCD geplaatst ca; 2 mtr van mijn TV en ook ca; 2 mtr van mij laptop en gebruik die dus dicht bij de DVS. De andere DVS 1200 is geplaatst in de meterkast.
Ik ben benieuwd naar de bevindingen.
Mvrgr.
Reputatie 7
Badge +30
Dank voor de gegevens, en de verduidelijking, Hennie. Als je dit alleen op je laptop ervaart dan is hoe de tv ontvanger is aangesloten niet belangrijk voor het oplossen van het probleem. Maar, hoe je die aansluiting beschrijft klinkt in ieder geval goed.

Dan gaan we dus kijken naar de laptop en de verbinding die deze met internet heeft. Want daar vindt dit probleem zijn oorsprong. Ik zie hier dat je een extra apparaat hebt aangesloten op je Experia Box waar een aantal van je apparaten verbinding mee maken. Is dat een bekabeld apparaat (zoals een switch) of een wifi-apparaat (Wifi Versterker, extra router, access point)?

Kun je ook aangeven of je laptop zowel 2,4Ghz als 5 Ghz wifi ondersteund? Mocht je dat niet weten, wat is het merk en type van je laptop, dan zoeken we het op? En, welke browser gebruik je om naar www.interactievetv.nl te kijken?
Dag Erik,
Ik heb een Apple MacBookPro laptop van 2016.
Tevens heb ik een Apple Time Machine in de meterkast geplaatst, dicht bij de Expedia V10, die ik ook gebruik als Wifi maar gebruik deze hoofdzakelijk voor opslag op de schijf van 1TB.
Het probleem van Buffering doet zich echter bij beide voor.
Het browser weet ik zo niet maar kan dat Chrome zijn?
Ik ben benieuwd.
Mvrgr.
Reputatie 7
Badge +30
Dank je, Hennie. Je Macbook ondersteunt beide frequenties. Dat is goed. Beweeg je ook met de laptop door het huis heen en kijk je op verschillende plekken naar iTV? Of is dat eigenlijk altijd op dezelfde plek? Als je op meerdere plekken kijkt, merk je dan ook een verschil in hoe veel het buffert? Dat je op bepaalde er heel vaak last van hebt en op andere plekken niet of veel minder?

Apple Time Machine is een stukje software. Bedoel je wellicht Time Capsule? Heb je nu op zowel de Experia Box als op de Time Capsule de wifi aanstaan?

De browser kan inderdaad Chrome zijn. Op een Macbook is het ook nog wel eens Safari. Zou je eens willen testen met een andere browser (Safari of Firefox) of het dan ook buffert. Als je gaat naar www.whatsmybrowser.org krijg je bovenaan te zien wat je huidige browser is. In de tekst, onder de kop 'What is my browser' vind je downloadlinks voor de verschillende varianten.
Dag Erik,
Ik gebruik mijn laptop altijd op dezelfde plaats. Het is echt de Time Machine van Apple die ik alleen gebruik niet in combi met de Expedia. Het browser is inderdaad Safari 12 volgens whats my browser.
Ik wil het liever niet testen met Safari en Firefox omdat het voor mij niet duidelijk genoeg is om dat te doen en ben bang dat ik het verkeerd doe met alle gevolgen van dien.
Ik denk daar hulp bij nodig te hebben.
Ik zie je reactie wel weer.
Mvrgr.
Reputatie 7
Badge +30
Dank voor je antwoorden, Hennie! Safari 12 is dan je huidige browser, wat we zien is dat iTV Online nog niet helemaal goed gaat in combinatie met Safari. Naar verwachting wordt dat deze maand verholpen. Ik wil je dan ook vragen dat even af te wachten, want ik vermoed dat het probleem dan opgelost gaat zijn.

In de tussentijd zou je Chrome kunnen installeren om beter te kunnen kijken. Hoe je dat doet lees je op deze pagina: Chrome installeren op Mac. Er kan met het installeren van een extra browser verder niets fout gaan dat gevolgen heeft voor je macbook of je data. Hooguit dat het ergens niet lukt en dat de browser dan niet werkt.
Zijn bijna 2 maanden verder en nog niet opgelost.
Reputatie 7
Badge +30
Ai, dat is jammer om te horen, Hennie! Het is ietsje later geworden, maar vanaf eind maart wordt Safari volledig ondersteund door de iTV website. Ik zou dan ook verwachten dat het nu zou werken. Daarom ga ik je nog wat vragen:

  • Gebruik je de www.interactievetv.nl website? Of gebruik je www.itvonline.nl?
  • Zijn de problemen die je ervaart nog precies dezelfde, of is er wel iets veranderd?
Inmiddels weer 3 maanden verder en nog steeds niet beter geworden.
Hier ben ik weer met een nog niet verholpen probleem van BUFFERING.
Vorige week heb ik een live chat gehad met een van de collega's en deze heeft mij de vraag gesteld of ik dezelfde problemen heb op mijn Apple mobiele telefoon en op mijn Apple iPad. Inderdaad die heb ik ook op die 2.
Nu is mijn vraag wanneer dit probleem nu eens opgelost gaat worden?
Graag een reactie.
Reputatie 7
Badge +30
Welkom terug, Hennie. Jammer te horen dat het nog niet beter is geworden :(

Je geeft aan dat je dit ook ervaart op je iPhone en iPad. Dan zou ik verwachten dat het dan eerder iets te maken heeft met je internetsnelheid. Nu zie ik dat je glasvezel hebt. Dus bekabeld zou de snelheid in ieder geval in orde moeten zijn. De vraag is dan of dit met wifi ook zo is. Kun je op die laptop eens deze speedtest doen?
Dag Erik,
Bij deze door mij gemeten waardes op zondag 18 augustus 2019 te weten:

Meting 1 om 10.15 uur:
UP =58,6. 1 Jitter.
DOWN = 75,8. 4 Ping.

Meting 2 om 13.15 uur:
UP = 51,7. 1 Jitter.
DOWN = 59,7. 7 Ping.

Ik ga er vanuit dat met deze informatie BUFFERING kan worden aangepast.
Mvrgr.
Hennie.
Reputatie 7
Badge +30
Dat zijn mooie resultaten, Hennie. Dank je hiervoor. Hiermee zou ik geen problemen verwachten. Zijn er nog andere apparaten/mensen in huis die gebruik maken van internet? Ik vraag dit omdat buffering an sich niet iets is dat wij zo kunnen verhelpen. Dat is een probleem dat zich voordoet aan jouw kant van de verbinding. Waarbij we dan moeten kijken waar dit precies door veroorzaakt wordt voor we kunnen kijken wat er gedaan kan worden om het te verhelpen.
Er wordt wel eens tegelijktijdig maar kortstondig gebruik gemaakt van internet door iemand anders op een Ipad of Iphone.
Reputatie 7
Badge +30
Dat valt heel erg mee, dan. En zou dan ook weinig tot geen invloed moeten hebben op het tv kijken dat jij dan doet.

Wil je het volgende eens proberen:
  • Ga naar interactievetv.nl en klik rechts bovenin op het profielicoon
  • Kies Instellingen
  • Op de pagina die je dan krijgt, klik op Beeldkwaliteit en zet deze op Laag
  • Probeer dan of je wel ongestoord kunt kijken.
Beste Erik,
Heb je bericht opgevolgd en helaas geen verbetering eerder slechter. Dus het gaat niets worden met welk probeersel dan ook.
Ik probeer niets meer en geef het op. Nu verwacht ik van KPN, als LAATSTE mogelijkheid een DEFINITIEVE oplossing!
Ik zie graag een reactie tegemoet.
Klaas
Reputatie 7
Badge +30
Dat is niet wat ik had verwacht. Dan ben ik door m'n opties heen. Ik heb een melding aangemaakt voor de achterliggende afdeling om hier eens naar te gaan kijken. Daar krijg je via sms en e-mail een bevestiging van. Er wordt dan telefonisch contact met je opgenomen om dit verder na te kijken. Let er op dat mijn collega's bellen met een afgeschermd nummer.
Beste Erik,
Ook nu weer (zondagmiddag 1 september) probeer ik te kijken naar Sparta tegen Ajax maar de helft van de tijd is het weer BUFFERING, minuten lang stilstaand beeld en ook wazig dus niet scherp.
De wedstrijden die nog gaan volgen vandaag wil ik niet eens meer zien, zo een grote teleurstelling is dit.
Ik heb nog geen contact gehad met iemand van de zgn achterliggende afdeling en wacht komende dagen af.
Mvrgr.
Klaas
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb even contact gehad, en ze zijn er nog niet helemaal uit bij welk team dit probleem hoort qua oorzaak. Daarom nog een aanvullende vraag voor je:
Gebruik je een antivirusprogramma op de MacBook en de mobiele apparaten? Zo ja, welke? En als dat dan zo is, wil je eens testen of je de problemen ook hebt als je de antivirus tijdelijk uitzet.
Reputatie 7
Badge +21
De versie 12 van Safari is erg traag.
Probeer Google Crome eens dan gaat het vast beter.

Nog een vraag:
Draai jij Mojava? en zo ja een Beta?
Of draai je een Beta van Catalina?

Ook ben ik er niet weg van dat je het draadloos via de Devolo's doet.
Kun je het niet even tijdelijk direct aansluiten om te testen?