Beantwoord

Bugfix software 4K ontvangers (HDMI beeld/geluid issues) [2018]

• 22 januari 2018
  • 416 reacties
  • 16202 keer bekeken

Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

416 reacties

Reputatie 5
Badge +8
@johnny_c, het is helaas niet van te voren te zeggen of je problemen gaat ervaren. Mocht dat zo zijn, dan kun je ook omgezet worden.

@michaelgors, of het met de nieuwe software is opgelost kan ik niet garanderen. Maar de resultaten tot op heden zijn veelbelovend.

Ik heb de volgende namen doorgegeven:
@ReneLutjenkossink
@Job75
@boot64
@Thosato
@Bob2308
@ghullemah
@MvdEijk
@Bartjoo
@Suske
@michaelgors
@HansAssen

De software zal zich vannacht automatisch installeren, of morgen beschikbaar zijn.

Hoi @Erik_ is het nog mogelijk om van je aanbod gebruik te maken, heb zwarte schermen als ik netflix opstart, of youtube, moet vaak de kastje rebooten, signaal word voor de reboot op de één of andere manier niet opgepakt.
Vandaag weer enkele keren sneeuwbeeld gehad bij opstarten televisie en ontvanger. Als ik ontvanger met afstandsbediening daarna wederom uit en aan zet, doet de televisie het weer.
Reputatie 7
Vandaag weer enkele keren sneeuwbeeld gehad bij opstarten televisie en ontvanger. Als ik ontvanger met afstandsbediening daarna wederom uit en aan zet, doet de televisie het weer.Heb je wel de "nieuwe" firmware versie (37_5)?
Ik heb inderdaad de nieuwe firmware 37_5
Reputatie 7
Badge +18
Ik heb inderdaad de nieuwe firmware 37_5Welke merk TV heb je?
Ik heb een lg E7n. Verschillende hdmi kabels gebruikt. Problemen waren afgelopen dagen niet aanwezig. Maar nu weer sneeuwbeeld bij aanzetten televisie en ontvanger.
Reputatie 7
Badge +28
Jammer dat te horen, Suske :(

Ik heb ook nog @Pingreply & @johnny_c doorgegeven voor omzetting.

Voor hen, en degenen die van het weekend zijn doorgegeven, zal de software vannacht beschikbaar zijn.
Hallo, ik heb sinds vrijdag de 4K ontvanger en heb ook vaak zwart beeld na het opstarten. De versie van de firmware is 7.1.35_5. Kan ik ook de nieuwste firmware krijgen? Ik heb overigens 2 van deze ontvangers en maar 1 geeft zwart beeld na het opstarten. Beide ontvangers zijn aangesloten op een Sony TV waarvan slechts 1 in 4K kan weergeven.
Reputatie 1
Badge
Ik zie dat ik nu andere software heb, versie 7.1.37.5
was 5.5
Maar ook de UI versie is anders 2.37.01
was 6.01
Ik laat mijn ervaring weten.
vrgr Adri van de Velde
Dit is echt om moedeloos van te worden. In plaats van vooruitgang (waarvan ik dacht dat die er in eerste instantie was) worden de problemen voor mij steeds groter. Ik heb nu versie 7.1.37-5 en de TV gaat geregeld op zwart en ik moet de ontvanger dan van de stroom afhalen. Na het opstarten gaat de TV (Samsung UE55MU7070) nog vaker dan voorheen, minstens een keer of 7-8 kort op zwart en komt dan weer terug. Dit kan echt niet langer, want zo kun je geen product verkopen en dan maar denken dat klanten dit pikken. Er zitten ook meer korte trillingen in beeld. Er moet heel snel een oplossing komen, want zo kan KPN echt niet met klanten omgaan. Ik zou sowieso de verkoop van dit abonnement per direct stop zetten, totdat alle problemen opgelost zijn (ook al speelt dit niet voor alle klanten). Een dienst moet eerst volledig storingsvrij werken, voordat je deze kunt uitrollen! Zo gooi je je naam te grabbel.
Reputatie 7
Ik zou sowieso de verkoop van dit abonnement per direct stop zetten, totdat alle problemen opgelost zijn (ook al speelt dit niet voor alle klanten). Een dienst moet eerst volledig storingsvrij werken, voordat je deze kunt uitrollen!Ik ben dit volledig met je eens en dan te bedenken dat we dit tijdens de 4K Ultra-HD pilot ook al aangegeven hebben. Toch heeft KPN willens en wetens dit product op de markt gebracht.

Ook zou ik KPN willen vragen de volle medewerking te verlenen bij abonnees die aangeven het 4K abonnement te willen omzetten naar het "gewone" abonnement.
Ik heb 2 van die 4K ontvangers en gisteren heb ik ze omgewisseld en het probleem blijft hetzelfde. De ontvanger die aan een 4K TV is gekoppeld start met zwart beeld en de ontvanger die aan een HD TV is gekoppeld doet het goed. Ik had verwacht dat met het omwisselen het probleem met de ontvanger mee zou gaan maar dat is dus niet het geval. Het probleem is de combinatie 4K ontvanger met 4K TV.
Reputatie 5
Ik heb 2 van die 4K ontvangers en gisteren heb ik ze omgewisseld en het probleem blijft hetzelfde. De ontvanger die aan een 4K TV is gekoppeld start met zwart beeld en de ontvanger die aan een HD TV is gekoppeld doet het goed. Ik had verwacht dat met het omwisselen het probleem met de ontvanger mee zou gaan maar dat is dus niet het geval. Het probleem is de combinatie 4K ontvanger met 4K TV.
Het zit hem in de UHD resolutie waarbij je TV en de settopbox een versleutelde verbinding met elkaar willen opbouwen (HDCP 2.2), dat is verplicht. Vandaar dat je het alleen merkt in combinatie met een 4K TV waarbij je de beeldinstelling op UHD (of Automatisch) hebt staan. Je kan je bij Erik_ aanmelden voor firmware waarbij dat wellicht opgelost is.
Hoi de truuk met de ontvangers omwisselen heeft bij mij ook niet geholpen
Ik ben nu in een hotel voor mijn werk als ik thuis ben zie ik wel of de update heeft geholpen
Misschien een helpt prijs verhoging !
Dan kan je direct overstappen naar een ander🖐
Reputatie 1
Badge
Bij ons tot nu toe geen enkele hickup of zwart scherm gehad na de update van maandag 19-2
Zou mooi zijn zodra ik thuis ben ga ik hem van 720k afzetten Want verder ben ik tevreden
Reputatie 7
Badge +28
En, hoe is het nu, Rob?

Volgende groepje mensen die ik heb doorgezet voor omzetting naar deze softwaregroep:
@DanielO
@paul604
@Jwssss
@frans-160845

Ik verwacht dat het dan later vandaag of vannacht beschikbaar zal zijn. In de nacht wordt het dan ook automatisch geïnstalleerd.
Helaas (nog) geen update.
Ook niet na de ontvanger te hebben gedwongen om nieuwe software op te halen.
Wij zijn wezen kijken voor Ziggo hier word ik ook niet heel blij van.
Bij een demonstratie in de winkel werkte het niet goed ook niet na een reset van de tv box.
Storing in het bovenste gedeelte van het beeld en niet kunnen opnemen.
Geen goed begin voor Ziggo
En ik wil niet graag van glasvezel af.
Weer contact gehad met de Kpn.
Deze bieden nu een downgrade aan naar gewoon Hd tv
Dit is een optie die ze nu bij meer mensen aanbieden met niet oplosbare 4k problemen.
Dus terug naar gewoon tv met een verlaging van de maandelijkse kosten.
Wij denken hier nog even over na ook omdat mijn contract nog tot maand 7 loopt.
Dan kunnen wij zien hoe dat bevalt.
En kunnen we later een beslissing nemen hoe verder.
Eventueel dan naar de Kpn dochter Xs4all
Reputatie 7
Niet te lang over nadenken, die extra kosten voor dat 4K abonnement is feitelijk toch weggegooid geld, want zeg nog zelf, wat ga je missen aan 4K uitzendingen ... juist, helemaal niets.
En het "gewone" TV pakket functioneert tenminste wel zonder problemen.
Reputatie 1
Badge
Helaas (nog) geen update.
Ook niet na de ontvanger te hebben gedwongen om nieuwe software op te halen.
Wij zijn wezen kijken voor Ziggo hier word ik ook niet heel blij van.
Bij een demonstratie in de winkel werkte het niet goed ook niet na een reset van de tv box.
Storing in het bovenste gedeelte van het beeld en niet kunnen opnemen.
Geen goed begin voor Ziggo
En ik wil niet graag van glasvezel af.
Weer contact gehad met de Kpn.
Deze bieden nu een downgrade aan naar gewoon Hd tv
Dit is een optie die ze nu bij meer mensen aanbieden met niet oplosbare 4k problemen.
Dus terug naar gewoon tv met een verlaging van de maandelijkse kosten.
En kunnen we later een beslissing nemen hoe verder.
Eventueel dan naar de Kpn dochter Xs4all

Als je wilt overstappen naar gewoon HD ga ik er vanuit dat Kpn zo fideel zal zijn dat je direct over kan.
Ik ga dat zeker niet doen want bij mij is er niet zoveel aan de hand, op dit moment niks eigenlijk na de update.
Wij kunnen direct overstappen
Downgrade
Ik heb de update nog niet ik zit nog op de 35 versie
Ik begrijp niet waarom ik de update niet kan ophalen
Vandaar ik nu niet weet wat een goede keus is
Reputatie 1
Badge
Wij kunnen direct overstappen
Downgrade
Ik heb de update nog niet ik zit nog op de 35 versie
Ik begrijp niet waarom ik de update niet kan ophalen
Vandaar ik nu niet weet wat een goede keus is

Als je niet aangemeld ben bij Erik krijg je geen update. Hij presenteerd een lijstje met namen die geupdated worden
Reputatie 7
Vandaar ik nu niet weet wat een goede keus isBeantwoordt dan eens de volgende vraag.
Ik ben een enorme muziekliefhebber en het is me best €120,- per jaar waard om naar de zender Xite 4K te kijken.
Is jouw antwoord daarop "ja", laat dan alles zoals het is. Is jouw antwoord echter "nee", grijp deze mogelijkheid dan met beide handen aan om te downgraden.
Reputatie 7
Badge +28
@Rob60, ik heb even gekeken, en je bent ook nog niet omgezet. Ik had aangegeven dat ik je kan laten omzetten, maar je had nog geen gegevens gestuurd. Dus heb ik het nog niet kunnen doorgeven. Het is me nu gelukt om je gegevens boven water te halen en ik heb het doorgezet. Dus je hoeft geen bericht meer te sturen :)

Gezien het tijdstip verwacht ik niet meer dat ze je vanavond omzetten, dat zal wel morgen worden. Dan heb je dan de software beschikbaar. Het wordt in de nacht automatisch geïnstalleerd. Je kunt het ook forceren door de ontvanger opnieuw op te starten.
Oké dank u ik probeerde je al te mailen maar de site was even offline