Beantwoord

Bugfix software 4K ontvangers (HDMI beeld/geluid issues) [2018]

  • 22 januari 2018
  • 416 reacties
  • 16214 keer bekeken


Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

416 reacties

heb hetzelfde probleem hier.
Een LG tv
Reputatie 7
Badge +18
heb hetzelfde probleem hier.
Een LG tv
Heb even geduld, dan zou @Erik_ je ook bij dat rijtje toe kunnen voegen. Als je op zijn naam klikt, en hem een bericht stuurt met je postcode en huisnummer dan zal die in de volgende groep jou eventueel kunnen toevoegen. 🙂
Als ik het laatste bericht van @eric lees heeft hij mijn doorgezet voor de update
Ik ging er van uit dat dit al via de KPN monteur gedaan zou zijn
Deze heeft een uur gebeld en mijn verteld dat ik een update zou krijgen
Deze monteur heeft zijn best gedaan maar kan natuurlijk niet alles oplossen
Vooral niet als het buiten zijn mogelijkheden ligt
Ik vind het wel vreemd dat je je moet aanmelden voor een 4K update er zullen andere mensen zijn met ook deze problemen en die deze weg niet vinden en dus geen mogelijke oplossing krijgen voor dit probleem
Er zullen hier door mensen weg gaan bij de KPN terwijl er een oplossing voor het 4 k probleem is
Ik ben blij dat nu op de lijst sta en het ik dan de update krijg
Nog even gedruld voor mij en dat hopelijk weer een tevreden klant🙂
Reputatie 7
Badge +19
Hallo @Rob60
Er zijn ook mensen die geen problemen hebben (zoals ik) en dus geen update willen.
If it ain’t broke, don’t fix it.
Dat is de reden dan alleen de mensen met klachten de update krijgen.
Daar ben ik het ook mee eens ?
Alleen vaak is het zo dat er later toch weer een update komt om of nieuwe functies of om aanpassingen te doen door dat de techniek steeds verder gaat
En dan heeft iedereen weer de zelfde versie
Misschien is deze versie niet helemaal volgens de wensen van de KPN maar lost hij wat problemen op
Ik hoop dat hij voor mij help
Rob
De nieuwe software staat er op
Ik kan weer tv kijken
Alleen ik begrijp nu waarom hij niet voor iedereen word uitgerold
Je kan de beeld modes allen nog op 720 en 1080 of automatisch zetten
De UHD is niet meer te selecteren en op te slaan
En kijk ik in maximaal HD
Hier betaal ik dus nu teveel voor
Het lijkt een beetje op sjoemelsoftware van de Volkswagen
Ik weet genoeg van de KPN en heb mijn conclusie getrokken
Rob 😡
Reputatie 7
Badge +19
Dat klopt niet @Rob60
Ga nog eens opnieuw software ophalen er schijnt wat mis gegaan te zijn.
Menu - Instellingen -dan 2 keer op de gele knop drukken
Zet software verwijderen op Ja en kies voor bewaar instellingen.
Software opnieuw geïnstalleerd.
Bijde dus 2 maal software update's gedraaid.
Ui versie 2.37.01.
En software versie 7.1.37_5.
En helaas bij een keuze naar een UDH@........
Is het niet mogelijk om de instellingen te bewaren .
De bewaren knop is niet te bedienen en hij gaat dan terug naar Automatisch.
Nu dus 3 keer op twee verschillende ontvangers gezet en lukt het niet.
Helaas dus toch sjoemel software van de KPN.
in ieder geval bij mij werkt het niet en heb ik het gevoel dat ik bedonderd word.
Dus nog even een halfjaartje of langer wachten tot het wel lukt met een update.
Het valt mij ook op dat in de KPN winkels er geen 4K ontvangers staan en dat er geen aandacht
aan word gegeven.
Ik denk te vroeg geïntroduceerd maar ja de concurrenten moet je ook voor blijven.

Rob
Reputatie 7
Badge +19
Ik begrijp dat je het vervelend is als het zo fout gaat.
Wacht maar even tot een KPN-medewerker hierop reageert, want er zit ergens wat fout.
Ik geef het in elk geval even door.
Wij zij al in overleg met de KPN.
Er is een monteur hier meer dan een uur bezig geweest.
Deze heeft geconstateerd dat alles volgens de KPN normen is aangesloten.
Dus rechtsreek van de Expirabox naar de ontvanger en rechtstreeks van de ontvanger naar de tv.
Deze heeft lange tijd gebeld en dat heeft geen oplossing gegeven.
Ik ben er van overtuigd dat de monteur alles heeft gedaan wat hij kan doen.
Wij hebben na de monteur 2 maal overleg gehad met de KPN.
Dit nog niet tot goede oplossing gekomen.
En de enige oplossing is volgens de KPN downgaden naar de gewone HD ontvangers.
Maar dan gaat ook mijn internet snelheid naar beneden en moet ik daar voor weer extra betalen.
En helaas zou de KPN gisteren contact met ons opnemen alleen zijn ze dat even vergeten.

Rob
Reputatie 7
Badge +19
Ik heb het doorgegeven aan webcare Rob, die nemen ongeveer binnen 48 uur contact hierover met je op.
Hou dit topic dus in de gaten.
Oke we wachten het weer af

Rob🤔 🤔
Reputatie 7
@Rob60,
Wat is het merk en type van jouw televisie?
Op welke hdmi poort is de TV ontvanger aangesloten?
Gebruik je de oorspronkelijk meegeleverde hdmi kabel?
Mijn tv is en Sony KD-55X8505B
Ik heb de originele bijgeleverde HDMI kabel gebruikt.
En nu ook geprobeerd met een andere goede HDMI kabel
En nu heb ik de RU connected HDMI kabel die geschikt is voor HDMI 2.0a
En zeer goed getest is
En mijn ander tv is een wat oudere Sony 40" full hd
Ook hier kan ik wel de uhd selecteren maar niet de opslaan knop bedienen
Ik weet dat deze tv geen uhd ondersteund maar kon het voor de update wel proberen en opslaan
En dan schakelde hij vanzelf terug naar de vorige modes van HD
Rob
Reputatie 7
Mijn tv is en Sony KD-55X8505BIk heb de 4K TV ontvanger met de originele hdmi kabel aangesloten op KD-43XD8305 en ook deze TV ontvanger is voorzien van de de 37_5 firmware.
Ik kan wel UHD@50 als instelling selecteren en vastleggen.
Reputatie 7
En mijn ander tv is een wat oudere Sony 40" full hd
Ook hier kan ik wel de uhd selecteren maar niet de opslaan knop bedienen
Ik weet dat deze tv geen uhd ondersteund maar kon het voor de update wel proberen en opslaan
En dan schakelde hij vanzelf terug naar de vorige modes van HD
Rob
Dat je geen UHD kunt vastleggen bij een full-HD televisie vind ik eigenlijk wel logisch, het gaat immers toch niet werken. De hdmi handshake heeft de TV ontvanger al verteld dat full-HD de hoogst mogelijke resolutie is.
Dat is ook logies alleen voor de update Kon ik het selecteren en opslaan en schakelde hij terug naar HD dat ios normaal nu kan ik het selecteren en niet meer opslaan
Bij mij 4K tv is het hetzelfde en kan ik het selecteren en niet opslaan
Dat zou wel moeten werken
Ik denk dat bij mij de hele UHD in deze software versie is uit geschakeld
Ik kan hem wel op automatisch zetten en opslaan
Maar dam heb ik op mijn 4K tv geen UHD ontvangst ( Beeld )
Wat toch een beter beeld gaf da gewoon HD
Bij gewone HD zenders
Wat waarschijnlijk door opschaling komt
Dat kan vaak ook met een Onkio HDMI tuner
Deze doen ook aan opschaling van het beeld
Dus op dit moment betaal ik extra voor niets
En ook neemt de KPN nog steeds geen contact op
Deze zouden ze binnen enkele uren na een PB bericht doen
Inmiddels is on PB bericht nog niet eens gelezen wat gisteren om 01:50 gestuurd is
Dit geeft niet een gevoel dat wij serieus genomen worden ondanks dat wij al heel wat jaartjes bij de KPN zijn

Rob
Ik ben wel benieuwd naar de ‘oplossing’. Het lijkt meer een workaround. Soms nog steeds zwart beeld en na 5 seconden gaat hij aan. Alsof hij opnieuw calibreert ofzo. Prima verder hoor. Maar is dat de oplossing? If zwart beeld then start opnieuw? ;)

Ik heb met zappen best vaak haperend geluid. Na 5 seconden op een zender laten staan komt het normale geluid terug. Iemand anders hier ook last van?

Ps, laat stond 4k ineens weer op hd. Is dat na een update?
Reputatie 1
Badge
Bij ons tot nu toe geen enkele hickup of zwart scherm gehad na de update van maandag 19-2

Na de update van afgelopen maandag nog geen enkele storing of hikje gehad.
En we hebben veel gekeken
Prima tot zover
Reputatie 7
Met firmware versie 37_5 zijn de zwarte schermen bij ons verdwenen maar lijkt er helaas wel een ander probleem zijn intrede te hebben gedaan.
Het geluidsvolume is bij sommige zenders, zoals bijvoorbeeld Eurosport, maar ook een aantal andere, zeer laag en soms zelfs helemaal verdwenen.
Zijn er anderen die dit fenomeen ook ervaren?
Jammer dat te horen, Suske :(

Ik heb ook nog @Pingreply & @johnny_c doorgegeven voor omzetting.

Voor hen, en degenen die van het weekend zijn doorgegeven, zal de software vannacht beschikbaar zijn.


De afgelopen dagen, na de update, heb ik geen problemen meer gehad aan mijn kant. Geen zwarte schermen meer!
Sedert de nieuwe update geïnstalleerd is heb ik geen problemen meer gehad met de uhd decoders . Maar het lijkt erop dat KPN wellicht moeite heeft adequaat op nieuwe ontwikkelingen van derden in te spelen. Met het V10 modem zijn er ook problemen met het inloggen op het 5G wifi kanaal en op de Kpn Wifi (Fon) app.
Hallo @erik, Ik heb tot op heden geen problemen meer gehad, met mijn Sony tv.
Het gaat nu goed en indien het mogelijk is, kan je mij eventueel weer uit deze groep verwijderen.
Kan het niet dan hoor ik wel als het wel weer kan.

groet, puimbak.😜
Reputatie 5
Met firmware versie 37_5 zijn de zwarte schermen bij ons verdwenen maar lijkt er helaas wel een ander probleem zijn intrede te hebben gedaan.
Het geluidsvolume is bij sommige zenders, zoals bijvoorbeeld Eurosport, maar ook een aantal andere, zeer laag en soms zelfs helemaal verdwenen.
Zijn er anderen die dit fenomeen ook ervaren?

Ik heb af en toe dat het geluid de je bij Dolby Digital via de center speaker zou verwachten (spraak) ineens heel erg in de achtergrond via de linker en rechter speaker komt waardoor het bijna onverstaanbaar is. Als ik dan op mijn Onkyo AV receiver een ander geluidsoptie selecteer (Dolby Surround, of Direct o.i.d.) dan hoor ik het ineens wel. Ik ga er eigenlijk van uit dat af en toe een programma gewoon toch stereo is terwijl het kanaal Dolby aangeeft en dat mijn receiver daardoor de geluid-kanaal verdeling niet goed kan bepalen en er maar het beste van probeert te maken. De ZXV heb ik gewoon op Dolby staan.
Heb jij je geluid ook via een AVR/HTS, of rechtstreeks via je TV?