Beantwoord

Bugfix software 4K ontvangers (HDMI beeld/geluid issues)

• 22 januari 2018
  • 417 reacties
  • 15458 keer bekeken

Toon eerste bericht

417 reacties

Reputatie 5
Je zegt "de vorige 4k tv box (de oude van kpn)". Wat voor type box heb je nu dan?
Voorheen was het een zwart bijna vierkant doosje. nu is het een witte rond afgewerkte doos. type nummer weet ik nu even niet (zit op mijn werk) zodra ik thuis ben kijk ik en antwoord ik
Reputatie 5
Okay wit, dat is inderdaad een 4k/UHD settopbox, alle anderen gaan tot 1080p, vandaar mijn vraag. Als je de 4K box instelt op standaard HD en dan resolutie 1080p dan zou je altijd beeld moeten hebben want dan heb je geen hdcp beperkingen. Maar het gaat juist om UHD, dat wil je natuurlijk werkend hebben.
Het is een beetje een longshot, maar heb je al eens in het TV menu (of de handleiding) gezocht naar instellingen met betrekking tot UHD, of UHD color settings en daar mee gespeeld?
De settings van de TV heb ik uitgebreid getest in verschillende mode's dus UHD andere color schemes en ook alle resoluties (zelfs extra laag en hoog gezet). dat was een van de eerste dingen die ik geprobeerd heb. maar ik zal vanavond nogmaals eens met settings spelen misschien heb ik iets gemist of een combinatie van iets gemist. bedankt voor de herinnering hieraan! 🙂 ik zal een update plaatsen vanavond of morgen vroeg.
Reputatie 7
Badge +27
Hey Timothy, welkom hier! Goed om te zien dat Roko je al goed aan het helpen is. Dank daarvoor 🙂 Heb je nog verder kunnen testen met de settings of dat verschil maakt?

Ik ga even vragen hoe het nu met de testgroep zit, voor zover ik weet is er nog niemand weer omgezet (wat op zich goed nieuws is).
sorry sorry sorry voor het late bericht.

op dit moment werkt het om de tv uit te zetten, stroomkabel uit te trekken, hdmi kabel uit te trekken en dan eerst hdmi aan te sluiten dan het stroom en dan werkt alles weer.

ik denk dat een nieuwe hdmi kabel kan helpen?

de settings hadden overigens geen verschil gemaakt.
Reputatie 7
Badge +18
sorry sorry sorry voor het late bericht.

op dit moment werkt het om de tv uit te zetten, stroomkabel uit te trekken, hdmi kabel uit te trekken en dan eerst hdmi aan te sluiten dan het stroom en dan werkt alles weer.

ik denk dat een nieuwe hdmi kabel kan helpen?

de settings hadden overigens geen verschil gemaakt.
@TimothyH, dat is fijn dat het dan weer werkt, alleen is dit natuurlijk niet de bedoeling, als je telkens weer die dingen moet doen die jij hierboven hebt beschreven. Welke type HDMI kabel heb je er nu in zitten?
Hoi DennisSchreve

Op dit moment zit de meegeleverde HDMI kabel ertussen geen idee welk type dat is. Ik ga vanavond een van mijn andere HDMI kabels proberen die ik voor een van mijn monitoren gebruik in de hoop dat dat het probleem verhelpt.
Reputatie 5
De meegeleverde kabel is een hdmi high speed kabel
hmm enig idee wat ik dan kan doen? want elke keer stroom eraf en erop word ik ondertussen wel gek van.
Reputatie 5
@Erik_ Kan jij nog iets betekenen voor TimothyH, de testgroep misschien als die er nog is?
Reputatie 7
Badge +27
Ik heb navraag gedaan hoe het zit met de testgroep,. Zodra ik daar reactie op heb, kom ik hier terug.

TImothy, heb je nog verschil gemerkt met die andere HDMI-kabel?
Goedemorgen,
Ik heb ook hetzelfde probleem, moet telkens de ZXV 8001 opnieuw opstarten als ik TV wil kijken.
Mijn TV is een Sony KD65XF7596. Ik kom er niet uit, volgens mij zijn de instellingen goed.
Reputatie 5
...moet telkens de ZXV 8001 opnieuw opstarten als ik TV wil kijken
Je hebt vast van alles geprobeerd, maar toch nog even het bekende rijtje...
  • TV en settopbox stroomloos maken (dus niet in standby)
  • Settopbox direct aansluiten op de TV met bijgeleverde HDMI kabel
  • TV aanzetten, daarna settopbox aanzetten en de setup laten doorlopen
  • Beeldinstellingen van de settopbox op "HD standaard" en "UHD@50, of @60"
  • Eventueel AB koppelen en TV code instellen als dat nog niet gedaan was
Heb je nu beeld, dan alles in standby en daarna met de AB weer aanzetten ter controle
Reputatie 7
Badge +27
Alright, ik heb gesproken met de testgroepguru :)

Er is een lijst met stappen die ze bij langs gaan. Niet per sé in deze volgorde, maar wel alles controleren. Als al die dingen zijn geprobeerd, en het probleem is er nog steeds, dan kan er van hun uit verder gekeken worden. Ik wil degenen die issues hebben dan ook vragen deze punten bij langs te lopen. Als er iets bij zit wat je nog niet geprobeerd hebt, probeer dat nog. Als niks helpt, hoor ik het graag.

Punten 4, 5 en 6 zal voor de meeste van jullie minder of niet relevant zijn. Maar mocht je de tweede 4K ontvanger op een niet-4K tv hebben aangesloten en daar issues mee hebben dan is dat wel relevant.
  1. Haal de HDMI-kabel uit de ontvanger, wacht 10 seconden en plaats hem terug
  2. Maak de tv stroomloos en start hem opnieuw op
  3. Probeer andere HDMI-ingang(en) op de tv
  4. Als je tv alleen HDMI 1.4 ondersteunt: zet de beeldscherminstellingen van de ontvanger op 1080p@50hz
  5. Als je tv geen 4K maar een 2K model is: zet dan de HDMI-ingang van de tv op HDMI 1.4 (hoe dit precies moet, en hoe dit in de instellingen precies heet varieert per tv)
  6. Is je tv ouder dan 2009? Gebruik dan scart. Deze modellen hebben een HDMI versie lager dan 1.4 en zijn niet geschikt voor interactieve tv
  7. Zorg dat de tv de meest up to date firmware heeft
  8. Zorg dat je de meegeleverde Premium High Speed HDMI kabel gebruikt
  9. Sluit (tijdelijk) alleen de ontvanger aan en verwijder alle andere op de tv aangesloten HDMI apparatuur. Als het dan wel goed werkt is er een conflict met een van de andere apparaten. Plaats dan, één voor één, de apparaten terug om zo te achterhalen met welk apparaat het conflict ontstaat.
  10. Probeer een actieve HDMI switch tussen de tv ontvanger en de tv
Hallo,

Heb bovenstaande stappen uitgevoerd met 3 verschillende 4k tv's en het geluid blijft uitvallen. Alles uitgevoerd zoals jullie vragen, ben van mening dat het probleem in de software van KPN zit aangezien 3 verschillende tv's, 2 verschillende receivers, en zelfs zonder receiver op alle hdmi ingangen van de verschillende tv's. Beetje vervelend aan het worden dat KPN de "oorzaak" legt bij tv's en receivers terwijl dit absoluut niet het geval is. De uitval van geluid wordt alleen maar meer en dat al gedurende 1 jaar!! KPN doe hier iets mee en zorg dat je 4K klanten tevreden worden gesteld, navraag binnen mijn vrienden en kennissen kring leerde me dat 9 van de 13 4k gebruikers ook problemen ondervinden met het geluid.
Mvg,
Tonny
Goedemorgen allemaal....
Ik lees nu dat ik dezelfde problemen heb.
Ben er al maanden mee aan het stoeien.
Ik heb 4k van KPN en een philips 4k tv, met 4k hdmi kabels ertussen...zodra ik in het interactieve kastje van de KPN op automatisch HDMI zet en alles uitzet en weer aanzet kan hij mijn hdmi kabel niet meer lezen....Nu moet ik het KPN kastje stekker eruit halen en opnieuw indoen dan komt er weer beeld en geluid....
Ik heb bij de instellingen van het KPN kastje hem op 1080 60 hz staan (normaal hd dat is geen uhd) dan werkt het prima!!!! Maar zodra ik de instelling op automatisch zet of op uhd gaat het fout...
Al meerdere keren klantenservice gebeld...en ja ik heb high speed kabels en al een paar keer mijn kastje een harde reset gegeven...
Ik wordt er moedeloos van ik betaal wel voor 4k maar ontvangen ho maar...
Ik had het enigzins opgegeven....totdat ik deze rubriek zag...
Is er nu wat veranderd? Zit er een bug in?
Mocht het niet helpen dan zet ik de hele boel weer terug naar normaal hd...

M.v.g

Mario
Hallo,

Heb bovenstaande stappen uitgevoerd met 3 verschillende 4k tv's en het geluid blijft uitvallen. Alles uitgevoerd zoals jullie vragen, ben van mening dat het probleem in de software van KPN zit aangezien 3 verschillende tv's, 2 verschillende receivers, en zelfs zonder receiver op alle hdmi ingangen van de verschillende tv's. Beetje vervelend aan het worden dat KPN de "oorzaak" legt bij tv's en receivers terwijl dit absoluut niet het geval is. De uitval van geluid wordt alleen maar meer en dat al gedurende 1 jaar!! KPN doe hier iets mee en zorg dat je 4K klanten tevreden worden gesteld, navraag binnen mijn vrienden en kennissen kring leerde me dat 9 van de 13 4k gebruikers ook problemen ondervinden met het geluid.
Mvg,
Tonny

Is ook een software probleem!!!!!
Reputatie 7
Badge +27
Heb bovenstaande stappen uitgevoerd met 3 verschillende 4k tv's en het geluid blijft uitvallen. Alles uitgevoerd zoals jullie vragen, ben van mening dat het probleem in de software van KPN zit aangezien 3 verschillende tv's, 2 verschillende receivers, en zelfs zonder receiver op alle hdmi ingangen van de verschillende tv's. Beetje vervelend aan het worden dat KPN de "oorzaak" legt bij tv's en receivers terwijl dit absoluut niet het geval is. De uitval van geluid wordt alleen maar meer en dat al gedurende 1 jaar!! KPN doe hier iets mee en zorg dat je 4K klanten tevreden worden gesteld, navraag binnen mijn vrienden en kennissen kring leerde me dat 9 van de 13 4k gebruikers ook problemen ondervinden met het geluid.Dank voor het testen, Tonny. Jammer dat het geluid blijft uitvallen. Het gaat er in de tests die we vragen niet zozeer om dat we de oorzaak bij de andere apparaten leggen. De ontwikkelaars testen met verschillende apparaten of alles goed werkt als ze nieuwe software maken. Maar, er zijn zoveel merken en types tv dat ze niet alles kunnen ondervangen. Daarom vragen we, bij dit soort problemen dan om al deze tests te doen zodat voor ons duidelijker is met welke apparaten je het probleem ervaart. Waarop de ontwikkelaars vervolgens kunnen gaan kijken naar de wisselwerking tussen de ontvanger en dat specifieke apparaat. En vervolgens daar hopelijk de software op kunnen aanpassen.

Kun je voor mij op een rijtje zetten de merken en typenummers van de 4K tv's en de receivers? Begrijp ik goed dat als je er geen receiver tussen hebt, op alle 3 de tv's het geluid ook blijft wegvallen? Ervaar je wel een verschil (positief of negatief) met de actieve HDMI switch ertussen?

Verder goed dat je in je omgeving navraag hebt gedaan. Als er inderdaad 9 gebruikers zijn met geluidsproblemen, verwijs ze vooral naar de lijst in dit topic. Zij kunnen dan ook de lijst bij langs. Mocht dat niet helpen, kan ik dit doorgeven aan de ontwikkelaars.

Goedemorgen allemaal....
Ik heb 4k van KPN en een philips 4k tv, met 4k hdmi kabels ertussen...zodra ik in het interactieve kastje van de KPN op automatisch HDMI zet en alles uitzet en weer aanzet kan hij mijn hdmi kabel niet meer lezen....Nu moet ik het KPN kastje stekker eruit halen en opnieuw indoen dan komt er weer beeld en geluid....
Ik heb bij de instellingen van het KPN kastje hem op 1080 60 hz staan (normaal hd dat is geen uhd) dan werkt het prima!!!! Maar zodra ik de instelling op automatisch zet of op uhd gaat het fout...
Al meerdere keren klantenservice gebeld...en ja ik heb high speed kabels en al een paar keer mijn kastje een harde reset gegeven...

Welkom op het forum, Mario! Jammer te horen dat jij ook issues ervaart. Wil jij ook de lijst met punten bij langs lopen en dat testen?
Heb bovenstaande stappen uitgevoerd met 3 verschillende 4k tv's en het geluid blijft uitvallen. Alles uitgevoerd zoals jullie vragen, ben van mening dat het probleem in de software van KPN zit aangezien 3 verschillende tv's, 2 verschillende receivers, en zelfs zonder receiver op alle hdmi ingangen van de verschillende tv's. Beetje vervelend aan het worden dat KPN de "oorzaak" legt bij tv's en receivers terwijl dit absoluut niet het geval is. De uitval van geluid wordt alleen maar meer en dat al gedurende 1 jaar!! KPN doe hier iets mee en zorg dat je 4K klanten tevreden worden gesteld, navraag binnen mijn vrienden en kennissen kring leerde me dat 9 van de 13 4k gebruikers ook problemen ondervinden met het geluid.Dank voor het testen, Tonny. Jammer dat het geluid blijft uitvallen. Het gaat er in de tests die we vragen niet zozeer om dat we de oorzaak bij de andere apparaten leggen. De ontwikkelaars testen met verschillende apparaten of alles goed werkt als ze nieuwe software maken. Maar, er zijn zoveel merken en types tv dat ze niet alles kunnen ondervangen. Daarom vragen we, bij dit soort problemen dan om al deze tests te doen zodat voor ons duidelijker is met welke apparaten je het probleem ervaart. Waarop de ontwikkelaars vervolgens kunnen gaan kijken naar de wisselwerking tussen de ontvanger en dat specifieke apparaat. En vervolgens daar hopelijk de software op kunnen aanpassen.

Kun je voor mij op een rijtje zetten de merken en typenummers van de 4K tv's en de receivers? Begrijp ik goed dat als je er geen receiver tussen hebt, op alle 3 de tv's het geluid ook blijft wegvallen? Ervaar je wel een verschil (positief of negatief) met de actieve HDMI switch ertussen?

Verder goed dat je in je omgeving navraag hebt gedaan. Als er inderdaad 9 gebruikers zijn met geluidsproblemen, verwijs ze vooral naar de lijst in dit topic. Zij kunnen dan ook de lijst bij langs. Mocht dat niet helpen, kan ik dit doorgeven aan de ontwikkelaars.

Goedemorgen allemaal....

Welkom op het forum, Mario! Jammer te horen dat jij ook issues ervaart. Wil jij ook de lijst met punten bij langs lopen en dat testen?

Ja zal ik gaan doen
Loop nu al tegen een probleem...wat heb ik gedaan!

*de 4k box van KPN op automatisch signaal gezet
* de hdmi uit de 4k box gehaald en 10 seconden gewacht...
* tv stroomloos gemaakt, en aangezet hij geeft al gelijk aan: 'er is geen hdmi-invoersignaal.
Controleer of de hdmi-invoerkanaal correct aangesloten is en of het aangesloten apparaat ingeschakeld is

* de 4k tuner stroomloos gemaakt bij het aanzetten krijg ik wel beeld en gaat hij opnieuw opstarten.....en dan heb ik beeld en geluid ook staat hij op (beeldschermresolutie op "automatisch)
Maar zodra ik alles uitzet (stanby) begint de riedel van voren af aan...

Ik heb deze stappen zo vaak gedaan.....maar wordt er moedeloos van....
Ik hoop dat je het kan oplossen....

M.v.g.

Mario drent
Het enige wanneer UHD werkt bij mij is, dat ik de 4k setupbox stroomloos maak en weer aanzet.
Dan blijft hij het doen ook 4k xibit.
Maar zodra ik alles in standby zet dan kent hij de hdmi ineens niet meer ( behalve het stroomloos maken van de 4k box)

Conclusie: het is e ht een software probleem van de 4k box
Inmiddels KPN gesproken en heb nu mijn abbo terug gezet naar gewoon hd.....toch belachelijk dat KPN met deze issue zit....maar wel de abbo verkopen.
Zodra het opgelost is ga ik weer over naar 4k maar nu even niet.

Graag verneem ik wel een reactie van u

Lijkt wel of forum dood is
Ik heb navraag gedaan hoe het zit met de testgroep,. Zodra ik daar reactie op heb, kom ik hier terug.

TImothy, heb je nog verschil gemerkt met die andere HDMI-kabel?

Hoi Erik, sorry van mijn verlate response maar er is geen enkel verschil. soms doet alles het 2 dagen wel en dan 5 keer op een dag dezelfde fout. heb inmiddels ook al andere 4k TV's getest met hetzelfde resultaat.

Ik begin hier enorm slechte zin van te krijgen dus ik hoop dat er snel een oplossing voor komt.
Reputatie 1
Badge
Na een tijdje goed gewerkt te hebben krijg ik nu weer knipperend sneeuw beeld om te huilen dit!😭

Reageer