Beantwoord

Bugfix software 4K ontvangers (HDMI beeld/geluid issues)

• 22 januari 2018
  • 416 reacties
  • 15293 keer bekeken

Toon eerste bericht

416 reacties

Reputatie 1
Badge
Na een tijdje goed gewerkt te hebben krijg ik nu weer knipperend sneeuw beeld om te huilen dit!😭nu vandaag ook wegvallen van geluid gebeurt een paar keer in een uur hoop echt op een oplossing!
Reputatie 7
Badge +15
Hallo Maurice1975, dat is erg zuur! Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je gegevens? Postcode + huisnummer, klantnummer(s). Dan kan ik het voor je nakijken. Stuur je een berichtje als je de gegevens hebt aangevuld? 🙂
Reputatie 7
Badge +18
@wjb, daar gaan we WEER! Zwart beeld en sneeuw beeld. En dat met 35°C!

??
Reputatie 1
Badge
@wjb, daar gaan we WEER! Zwart beeld en sneeuw beeld. En dat met 35°C!

??

Ja vervelend he! Ik had het gisteren ook weer ! Alleen reset van de decoder lost het op! Heb het idee dat ze er vrij weinig meer aan doen omdat er maar weinig mensen met problemen zijn? Die zich melden hier! Zit er zwaar over te denken om terug naar het oude abonnement te gaan dit trek ik geen jaren zo!
Reputatie 7
Badge +18
@Maurice1975, ik had hem eerst achterop uitgezet en weer aan, maar zelfs dat werkte niet. Dan deed ie het gewoon nog een keer. Heb het software nu verwijderd, kijken wat ie nu gaat doen:

Reputatie 7
Badge +18
Helaas! Een harde reset heeft niet geholpen. Bij 85% begint het beeld al te knipperen! Of Sony of KPN hebben die beveiliging HDCP gewijzigd. Wat ik ook doe, kan geen tv meer kijken. ?
Reputatie 7
Helaas! Een harde reset heeft niet geholpen. Bij 85% begint het beeld al te knipperen! Of Sony of KPN hebben die beveiliging HDCP gewijzigd. Wat ik ook doe, kan geen tv meer kijken. ?Kan jij zowel de TV ontvanger als de TV eens minstens 30 seconde stroomloos maken (echt stekker er uit). Heb je dan wel weer beeld?
Reputatie 7
Badge +18
Ik heb hem net aangezet, om nog een reset uit te voeren en ik heb weer beeld:

Snap jij het nog? Ben een half uurtje bezig, geen beeld. En dan zet ik hem gewoon weer aan, en heb ik beeld. Hmm, ? mysterieus.
Heb twee 4K ontvangers, beide zelfde probleem. Regelmatig gaat het beeld op zwart, een halve seconde en soms meerdere keren achter elkaar. Software opnieuw ingeladen etc probleem blijft aanhouden. Monteur kon probleem ook niet oplossen
Ik heb dezelfde problemen als hiervoor al constant benoemd wordt. Ik snapte er niks van! Als ik de tv aan doe en de 4K receiver, dan krijg ik wel een menubalk, maar geen geluid of beeld. De receiver resetten verhelpt het probleem, maar 1 malig kreeg ik melding dat de tv de receiver niet ondersteunt, terwijl het echt een 4K UHD TV is. Na een reset van de receiver was dit ook weer opgelost. Na Netflix kijken heb ik ook standaard een reset nodig. Wel beeld, geen geluid. Standaard. Gister heeft er wel een update plaats gevonden, maar die heeft dit probleem niet verholpen.
We zijn inmiddels weer een tijdje verder, maar bespeur bij KPN nog geen enkele oplossing voor het probleem. Of heb ik iets gemist?? (merk in ieder geval bij de ontvangers geen verschil)

Mvg
Tonny
Reputatie 7
Badge +27
Hey mensen, excuses voor de radiostilte! We zijn het topic een beetje uit het oog verloren. De moeilijkheid zit hem erin dat er op dit moment geen structureel probleem is zoals die er voorheen wel was. We zien nu dat (naar verhouding) een paar klanten zich melden met problemen. Dat betekent dat we die meldingen ook individueel moeten gaan oppakken om te kijken wat er aan de hand is, en of we daar iets aan kunnen doen.

Dat betekent het volgen van het stappenplan wat ik eerder plaatste (en hieronder nog eens zal plaatsen). En als je echt alles van die lijst hebt geprobeerd, dan kunnen we er verder naar kijken. Maar dat wil, helaas, niet zeggen dat we ook in alle gevallen een oplossing hebben. Het blijft een wisselwerking tussen de software van de ontvanger, de bekabeling, en je tv (plus eventuele aanvullende apparaten die je gebruikt).

Het stappenplan:
  1. Haal de HDMI-kabel uit de ontvanger, wacht 10 seconden en plaats hem terug
  2. Maak de tv stroomloos en start hem opnieuw op
  3. Probeer andere HDMI-ingang(en) op de tv
  4. Als je tv alleen HDMI 1.4 ondersteunt: zet de beeldscherminstellingen van de ontvanger op 1080p@50hz
  5. Als je tv geen 4K maar een 2K model is: zet dan de HDMI-ingang van de tv op HDMI 1.4 (hoe dit precies moet, en hoe dit in de instellingen precies heet varieert per tv)
  6. Is je tv ouder dan 2009? Gebruik dan scart. Deze modellen hebben een HDMI versie lager dan 1.4 en zijn niet geschikt voor interactieve tv
  7. Zorg dat de tv de meest up to date firmware heeft
  8. Zorg dat je de meegeleverde Premium High Speed HDMI kabel gebruikt
  9. Sluit (tijdelijk) alleen de ontvanger aan en verwijder alle andere op de tv aangesloten HDMI apparatuur. Als het dan wel goed werkt is er een conflict met een van de andere apparaten. Plaats dan, één voor één, de apparaten terug om zo te achterhalen met welk apparaat het conflict ontstaat.
  10. Probeer een actieve HDMI switch tussen de tv ontvanger en de tv

Wat ik wil voorstellen, om elke klant die dit meldt zo goed mogelijk te kunnen helpen, is dat eenieder die nog HDMI-gerelateerde problemen ervaart met hun 4K ontvanger(s), hiervoor een eigen, los, topic aanmaakt. Vermeldt daarin zoveel mogelijk informatie. Dat wil zeggen, natuurlijk, het probleem dat je ervaart maar verder ook:
- Merken en typenummers van al je apparaten
- Hoe alles in huis is aangesloten op elkaar
- Of je nog aanvullende tv-gerelateerde apparaten gebruikt (versterker, home cinema set, etc...)
- Welke kabels je gebruikt.
- Welke instellingen op de tv ontvanger en op je tv je allemaal geprobeerd hebt
- Loop het stappenplan bij langs en geef aan wat je daarvan geprobeerd hebt en wat het resultaat was, vooral van punten 9 en 10

Tonny, om nog even op jou terug te komen. Je hebt hier in het topic, en ook eerder in privéberichten, al veel getypt. Toch wil ik jou ook vragen een nieuw topic aan te maken en die informatie daarin te kopiëren en plakken. Op die manier hebben we op een rijtje specifiek wat er bij jou speelt en kunnen we daar beter mee aan de slag.
Beste kpn. Sinds enkele weken ervaren we zwart beeld voor enkele seconden na wat zoeken op het net kwam ik uit op deze forum. Kan dit probleem verholpen worden middels een software update?
Reputatie 7
Badge +18
Beste kpn. Sinds enkele weken ervaren we zwart beeld voor enkele seconden na wat zoeken op het net kwam ik uit op deze forum. Kan dit probleem verholpen worden middels een software update?
Heb je dit eens uitgevoerd:

Het stappenplan:
  1. Haal de HDMI-kabel uit de ontvanger, wacht 10 seconden en plaats hem terug
  2. Maak de tv stroomloos en start hem opnieuw op
  3. Probeer andere HDMI-ingang(en) op de tv
  4. Als je tv alleen HDMI 1.4 ondersteunt: zet de beeldscherminstellingen van de ontvanger op 1080p@50hz
  5. Als je tv geen 4K maar een 2K model is: zet dan de HDMI-ingang van de tv op HDMI 1.4 (hoe dit precies moet, en hoe dit in de instellingen precies heet varieert per tv)
  6. Is je tv ouder dan 2009? Gebruik dan scart. Deze modellen hebben een HDMI versie lager dan 1.4 en zijn niet geschikt voor interactieve tv
  7. Zorg dat de tv de meest up to date firmware heeft
  8. Zorg dat je de meegeleverde Premium High Speed HDMI kabel gebruikt
  9. Sluit (tijdelijk) alleen de ontvanger aan en verwijder alle andere op de tv aangesloten HDMI apparatuur. Als het dan wel goed werkt is er een conflict met een van de andere apparaten. Plaats dan, één voor één, de apparaten terug om zo te achterhalen met welk apparaat het conflict ontstaat.
  10. Probeer een actieve HDMI switch tussen de tv ontvanger en de tv
Hi Dennis Schreve

Na alle stappen te hebben doorlopen ging het twee dagen goed. Helaas is het euvel na twee dagen weer terug. Graag advies
Om me bij de anderen gedupeerden aan te sluiten het volgende:
Ik ben in het bezit van een Sony KD55XF9005 én een Sony KD49XF9005 TV.
Beide toestellen zijn aangesloten op een “witte“ TV-ontvanger ZTE 4K Ultra HD.
Sinds de aansluiting van deze 2 TV’s (2 maanden geleden) heb ik tig keren per dag een hapering in het beeld en soms het geluid. Gelukkig hersteld het beeld/geluid zich weer na 1 á 2 seconden.
Als ik de TV-ontvangers reset blijft de hapering meestal een dag weg.
Ik heb ook reeds alle tips (10 stuks) uitgeprobeerd die moderator Erik genoemd heeft.
De ontvangers zijn bedraad op de Experiabox aangesloten.
Ik heb geen aanvullende apparaten aangesloten.
Ik gebruik een hoge kwaliteit HDMI-kabel (€ 80,--) maar ook met de standaard HDMI kabel vertoonde de TV dezelfde kuren.
Tevens heb ik via de Helpdesk een gewone HD ontvanger (ARRIS VIP2952 V2) in bruikleen gekregen om te testen of d.m.v. dit kastje het probleem opgelost zou zijn. Echter geen resultaat, de hapering bleef.

Reageer