Beantwoord

Bugfix software 4K ontvangers (HDMI beeld/geluid issues)

• 22 januari 2018
  • 416 reacties
  • 15278 keer bekeken

Toon eerste bericht

416 reacties

Een Samsung UE55MU7070

http://www.samsung.com/nl/tvs/uhdtv-mu7070/UE55MU7070LXXN/
Reputatie 7
Badge +27
Nog niet alle HDMI-gerelateerde problemen zijn in deze bugfix-versie al opgelost. Wel een deel, maar nog niet alles. Daar werken ze nu aan verder. Als er weer iets is opgelost wordt de fix daarvoor uitgerold naar deze bugfix softwaregroep.

Pas als alles is opgelost, en die oplossingen ook goed te verwerken zijn in de reguliere software, dan wordt alles weer samengevoegd.

Ik vermoed dan ook inderdaad dat kareldussel last heeft van net een ander probleem dat nog niet is opgelost. Daarover kan ik op dit moment dan ook alleen maar zeggen: afwachten.

Als je eenmaal deze software hebt, worden aanvullende bugfix-updates ook automatisch naar je uitgerold.

Morgen geef ik weer een groepje namen door om omgezet te worden. We doen dit een beetje gefaseerd zodat er in het topic niet te snel een overload aan ervaringen komen te staan. Maakt het net even makkelijker om die ervaringen weer terug te koppelen richting de iTV mensen.

Daarnaast is juist het feit dat men in deze softwaregroep géén reguliere updates krijgt de reden om het niet proactief uit te rollen. Het is een beetje inherent aan een klantenservice/probleemoplossende omgeving zoals dit forum dat we hier eigenlijk alleen de mensen horen die problemen hebben. Maar niet alle 4K klanten hebben last van deze issues. Daarom doen we dit liever reactief.

Ik kom hier morgen op terug met de doorgegeven namen :)

@macnoel ik heb je berichten uit het update topic hierheen verplaatst. Het is voor ons net wat makkeljiker als de feedback en ervaringen van 4K software hier verzameld blijven.
Reputatie 7
Badge +27
Ik heb zojuist weer een groepje namen doorgegeven. Het gaat om
@ArminV
@grunticus
@Leher39
@FreekG
@larsvandermade
@Superflex01

De software zal zich vannacht automatisch installeren, of als de ontvanger herstart wordt. Net wat eerder gebeurt.

Van de eerste groep hebben we nu, op Karel na, positieve resultaten. Hoe zit het met de tweede groep. Ervaren jullie ook verbetering?
@Erik_
Goeiedag. Na wat speurwerk terechtgekomen bij dit topic. Ik hoop dat dit dan de oplossing gaat bieden.
Sinds vorige week heb ik 4K ontvangers. 1 boven aangesloten op een Samsung UE32J5600, geen issues.
Echter, beneden is er 1 aangesloten op een Sony 55XE9005 en daarbij vrijwel iedere keer bij het inschakelen sneeuw. Ontvanger met knop aan de achterzijde uit en weer aan en het beeld is normaal.
Enhanced HDMI Mode ingeschakeld op de TV, HDMI 2 in gebruik. Maakt overigens geen enkel verschil met de andere HDMI ingangen.
Graag wil ook ik in aanmerking komen voor die update. En dan maar duimen dat het werkt.
Ik heb zojuist weer een groepje namen doorgegeven. Het gaat om
@ArminV
@grunticus
@Leher39
@FreekG
@larsvandermade
@Superflex01

De software zal zich vannacht automatisch installeren, of als de ontvanger herstart wordt. Net wat eerder gebeurt.

Van de eerste groep hebben we nu, op Karel na, positieve resultaten. Hoe zit het met de tweede groep. Ervaren jullie ook verbetering?

Hallo, ik heb de software uit de tweede groep ontvangen en heb een aantal dagen gekeken of deze goed werkte.
Ik heb tot op heden nog geen sneeuw en geluid problemen gehad en het ziet er verder goed uit.
Wel heb ik af en toe het idee dat het aanzetten van de STB en TV in een bepaalde volgorde moet gaan, om gelijk een helder beeld te krijgen . Ik zet nu eerst de STB aan en dan pas de TV, doe ik dit andersom dan heb ik het idee dat het beeld wat wolliger is en niet echt scherp. ( maar dat kan ook aan mijn liggen)
Misschien dat dit ook bij andere gebruikers opvalt?

groet, puimbak.
Reputatie 5
Badge +8
Pffff.....ik heb dus echt zojuist afgelopen woensdag me abonnement omgezet naar een 4k, dit na de belofte van de chat-helpdesk (Linda) dat alle problemen waren opgelost, ff’tjes balen dat ik dit allemaal lees, uiteraard mooi dat KPN alles aan doet om dit zo snel mogelijk op te lossen. Tijdens de btw dagen heb ik een Lg oled 55C7 gekocht, hoe groot acht men de kans dat de problemen ook bij mij voorkomen?
Reputatie 7
Graag wil ook ik in aanmerking komen voor die update.Stuur een privébericht naar Erik met dat verzoek.
Graag wil ook ik in aanmerking komen voor die update.Stuur een privébericht naar Erik met dat verzoek.
Ah kijk. Thanx.
Reputatie 7
Badge +18
Pffff.....ik heb dus echt zojuist afgelopen woensdag me abonnement omgezet naar een 4k, dit na de belofte van de chat-helpdesk (Linda) dat alle problemen waren opgelost, ff’tjes balen dat ik dit allemaal lees, uiteraard mooi dat KPN alles aan doet om dit zo snel mogelijk op te lossen. Tijdens de btw dagen heb ik een Lg oled 55C7 gekocht, hoe groot acht men de kans dat de problemen ook bij mij voorkomen?
Hallo @johnny_c
Het kan fout gaan, maar de meesten hebben geen problemen met de 4K-ontvanger.
Bij mij werkt het ook probleemloos.
Je moet weten, alleen de klagers schrijven, de anderen hebben geen behoefte te schrijven.
Mocht je problemen ondervinden dan kun je vragen om een tijdelijke update zoals hierboven besproken is.
Reputatie 7
Het kan fout gaan, maar de meesten hebben geen problemen met de 4K-ontvanger.Wie zegt dat de meesten geen problemen hebben met de 4K-ontvanger?

Je moet weten, alleen de klagers schrijven, de anderen hebben geen behoefte te schrijven.Ik reken mijzelf niet tot "de klagers", net zoals ik denk dat er geen klagers bestaan, alleen abonnees die zeer terecht een zeer vervelend probleem melden dat ze zo snel mogelijk opgelost willen zien.
Reputatie 2
Even een update.......
Na donderdag toch nog een "Zwart scherm" probleem te hebben gehad ben ik vrijdag weer opnieuw vroeg gestart met kijken naar tennissen. Daarna TV en STB op standby.
In loop van de middag diverse malen beiden weer geactiveerd en gelijk goed beeld.....
Ik was net 's avonds van plan om te melden dat het goed ging toen het toch weer mis ging bij het aanzetten. Helaas... weg de positieve WAF in de huiskamer.
Dus toen maar weer eens alleen de TV een minuutje spanningsloos en daarna alles weer OK.
Vandaag (zaterdag) t.n.t. alles goed gegaan.......

Ik hou jullie op de hoogte.
Reputatie 7
Badge +18
Voor mij ook even een update, ik heb sinds ik die andere firmware erop heb staan geen zwart beeld meer. Tot nu toe dan. @Erik_, tot hoe lang moeten we dit ook alweer testen, tot we weer mee gaan draaien met de reguliere updates van de tv ontvangers? (Firmware)
Reputatie 7
Ook hier met software versie 7.1.37_5 tot nu toe geen problemen ervaren.
Laat het alsjeblieft zo blijven. 🙂
Reputatie 7
Badge +18
Ook hier met software versie 7.1.37_5 tot nu toe geen problemen ervaren.
Laat het alsjeblieft zo blijven. 🙂
Dat hoop ik ook! ??
Reputatie 2
Hoi.
Het enige probleem dat zich bij mijn voor doet is af en toe een dip in het geluid. Dus niet echt storend in ieder geval niet voor mijn, maar als het met deze update opgelost wordt is dat wel mooi. Dus ook ik meld mijn aan, via pb.
Gr. Bob
Reputatie 7
Badge +27
tot hoe lang moeten we dit ook alweer testen, tot we weer mee gaan draaien met de reguliere updates van de tv ontvangers? (Firmware)
Geen idee, is nu nog niets over te zeggen. Ligt eraan hoe snel ze de overgebleven issues weten te verhelpen.

Dank voor de reacties, erg nuttig! Morgenochtend geef ik weer een groepje namen door. Ik kom hier melden wie zodra ik dat gedaan heb.

Het kan fout gaan, maar de meesten hebben geen problemen met de 4K-ontvanger.Wie zegt dat de meesten geen problemen hebben met de 4K-ontvanger?
Hoewel we een aardige groep mensen hebben die problemen ervaren, is het alsnog zo dat het merendeel van de 4K-klanten geen issues ervaart.
hallo,

ik heb je zojuist een prive bericht gestuurd met NAW Gegevens.
Mijn probleem is echter dat het beeld happert... Dus als ik een actiescene heb of een snel flitsende scene, dan happerd het beeld. En lijkt het alsof hij moeite heeft om het beeld te verwerken.

is dat hiermee ook opgelost?
Reputatie 7
Badge +27
@johnny_c, het is helaas niet van te voren te zeggen of je problemen gaat ervaren. Mocht dat zo zijn, dan kun je ook omgezet worden.

@michaelgors, of het met de nieuwe software is opgelost kan ik niet garanderen. Maar de resultaten tot op heden zijn veelbelovend.

Ik heb de volgende namen doorgegeven:
@ReneLutjenkossink
@Job75
@boot64
@Thosato
@Bob2308
@ghullemah
@MvdEijk
@Bartjoo
@Suske
@michaelgors
@HansAssen

De software zal zich vannacht automatisch installeren, of morgen beschikbaar zijn.
@Erik_
Bedankt. Ben benieuwd.
Reputatie 7
Badge +18
@Erik B
Bedankt. Ben benieuwd.
@Erik_ zul je denk ik bedoelen @Thosato. 😉
@DennisSchreve
Aangepast.
Dank voor de oplettendheid 🙂
Iets met haastige spoed...
Reputatie 2
Erik.
Bedankt alvast en we gaan het horen. Wel of geen dip in geluid.
gr. Bob
Beste Erik,

Bedankt voor de nieuwe software. Gisterenavond heb ik de software ontvangen. Vanochtend de televisie en 4k ontvanger met afstandsbediening aangezet. Beeld bleef zwart. Na het wederom stand-by zetten met de afstandsbediening van de ontvanger en daarna weer aanzetten, had ik wel beeld. Het compleet opstarten was dus gelukkig niet nodig. Maar het werkt nog niet zoals het moet.
Reputatie 5
Ook even aangeven welke TV je hebt en hoe je die hebt aangesloten.
Televisie is een LG oled e7. Ontvanger is rechtstreeks bedraad aangesloten op V10. En met hdmi rechtstreeks op televisie.
Heb HDMI kabel al een paar keer vervangen.

Reageer