Beantwoord

Bugfix software 4K ontvangers (HDMI beeld/geluid issues)

• 22 januari 2018
  • 416 reacties
  • 15251 keer bekeken

Toon eerste bericht

416 reacties

Reputatie 5
Badge +8
@johnny_c, het is helaas niet van te voren te zeggen of je problemen gaat ervaren. Mocht dat zo zijn, dan kun je ook omgezet worden.

@michaelgors, of het met de nieuwe software is opgelost kan ik niet garanderen. Maar de resultaten tot op heden zijn veelbelovend.

Ik heb de volgende namen doorgegeven:
@ReneLutjenkossink
@Job75
@boot64
@Thosato
@Bob2308
@ghullemah
@MvdEijk
@Bartjoo
@Suske
@michaelgors
@HansAssen

De software zal zich vannacht automatisch installeren, of morgen beschikbaar zijn.

Thnx @Erik_ krijg ze vanavond binnen, ben surinamer, dus aansluiten verwacht ik morgenmiddag pas, hou je op de hoogte. Thnx voor het aanbod trouwens.
Reputatie 2
Na de update nog geen dipje in het geluid gehad. Dus tevreden 👍🏼
So far so good!
Geen problemen meer ondervonden tot op heden!
Hallo @Erik, even een tussentijdse update.
Ik heb tot op heden geen problemen meer ondervonden.
Het systeem werkt nu goed en ik hoop dat het zo blijft.

groet, @puimbak😉
Reputatie 7
Badge +27
Fijn dat de software voor jullie zulke resultaten geeft. Vind ik leuk om te horen, maar onze iTV mensen zeker ook!

Ik heb nog weer twee namen doorgegeven:
@gwoonsteppie
@wagoman

Het kan zijn, omdat het al laat op de dag is, dat jullie dan pas maandag de nieuwe software krijgen. Het installeert zichzelf wel in de nacht zodra het beschikbaar is.
Reputatie 7
Badge +18
Fijn dat de software voor jullie zulke resultaten geeft. Vind ik leuk om te horen, maar onze iTV mensen zeker ook!Tot nu toe nog steeds geen last van zwart beeld. Ik denk dat we nu de goede firmware hebben. Maar we wachten het gewoon nog even af, en kunnen wij met de 4K ontvangers gewoon weer meedoen met de reguliere updates van de TV ontvangers. 😉
Bij mijn samsung gaat het met de nieuwe software tot nu toe goed. Geen zwart beeld meer gehad (3 dagen geleden geinstalleerd). Ik hou jullie op de hoogte.
Badge
Hier helaas wel weer zwart beeld nu zelf spontaan tijdens het kijken van een on demand film
Terug gezet 720P en heb weer beeld

Blijf het proberen
Sinds vanavond hetzelfde probleem. Zwart beeld, geen geluid wel het menu en gids zichtbaar. Ik heb een Philips tv.
Ondertussen kan ik melden dat de problemen met de zwarte schermen als de ontvanger uit standby kwam, of de haperende start als de ontvanger kort niet actief was, bij mij opgelost zijn (in combinatie met mijn TV Samsung UE55MU7070). Softwareversie die draait is 7.1.37_5. Het enige puntje dat nog blijft is dat heel af en toe het beeld heel kort even troebel wordt. Meestal als het beeld volledig qua inhoud vervangen moet worden (camera standpunt wijzigt?), tenminste zo lijkt het. Het is niet op alle zenders. Meestal bij de commerciële.
Reputatie 7
Badge +18
Hier helaas wel weer zwart beeld nu zelf spontaan tijdens het kijken van een on demand film
Terug gezet 720P en heb weer beeld

Blijf het proberen
@ReneLutjenkossink, wat vervelend dat je weer zwart beeld ervaart, als het met 720p wel goed gaat, zou je het dan weer eens willen proberen met een hogere resolutie? Dan kan het ITV team dingen uitsluiten. @Erik_ kan dit dan doorgeven. ?

P.S. Om welke type TV gaat het? ?
Reputatie 7
Badge +18
Sinds vanavond hetzelfde probleem. Zwart beeld, geen geluid wel het menu en gids zichtbaar. Ik heb een Philips tv.Beste @Fredb, wat vervelend dat je weer zwart beeld ervaart. Welke type TV van Philips heb je? 🤔
Ondertussen kan ik melden dat de problemen met de zwarte schermen als de ontvanger uit standby kwam, of de haperende start als de ontvanger kort niet actief was, bij mij opgelost zijn (in combinatie met mijn TV Samsung UE55MU7070). Softwareversie die draait is 7.1.37_5. Het enige puntje dat nog blijft is dat heel af en toe het beeld heel kort even troebel wordt. Meestal als het beeld volledig qua inhoud vervangen moet worden (camera standpunt wijzigt?), tenminste zo lijkt het. Het is niet op alle zenders. Meestal bij de commerciële.

@macnoelDit had ik zelf ook! na wat hulp van medeforum leden tot een oplossing gekomen.. Samsung heeft een functie die je via instellingen kan benaderen, (ben je naam even vergeten.. maar in de tooltip zegt het iets van verbetert het beeld bij snelle scenes...) deze moet je uitzetten in ieder geval... Misschien kan iemand hier even de precieze benaming van deze functie geven

MOTION PLUS! 🙂
OK, dat wist ik niet. Ik ga het proberen. Dank.
ik heb twee 4k ZTE ontvangers aangesloten op twee samsung tv's. Eén samsung UE55HU7500, al een paar jaar oud weer met geen problemen, is misschien niet echt uhd al stond dat wel in de advertentie toen ik hem kocht. Eén samsung UE43KU6500 UHD met problemen (zwart scherm bij opstarten, verholpen na stroom uitschakelen en weer aan, waarvan de helpdesk recent de decoder heeft omgeruild wat niet geholpen heeft. Softwareversie is 7.1.35.5 op beide decoders, aangesloten op hdmi1/stb. Ik meldt het hier ondanks dat ik de nijging heb om nu maar af te wachten, er mag toch verwacht worden dat KPN zo slim is om het probleem binnenkort opgelost te hebben.
Hoi.
Ik had mijn 4K ontvanger rechtstreeks op mijn Sony tv xe9005 staan en had toen regelmatig last van zwart of sneeuw scherm.
Ik heb nu sinds kort een Denon receiver x2400 er tussen staan en geen zwarte schermen meer. In plaats daarvan moet ik nu bijna elke dag de resolutie van de ontvanger terug zetten.
Ik wil hem op uhd 50 hz hebben maar hij stelt zichzelf regelmatig terug naar automatisch. Dat betekent dat ie op 60hz springt en dan krijg je schokjes.
Ik heb hem nu maar op 1080p gezet, die stand blijft wel vast staan. Maar een beetje zonde om een 4K ontvanger op 1080 te zetten.

Is dit ook een bekend probleem?

Michel.
Reputatie 7
Maar een beetje zonde om een 4K ontvanger op 1080 te zetten.Jouw Sony televisie is veel beter in het opschalen van het 1080i (HD en HD-"Glas" zenders) naar 2160p. Als je geen Xite 4K kijkt dan zeg ik: Zet de 4K ontvanger op 1080i voor de beste beeldkwaliteit en heb je een 4K Netflix abonnement, gebruik de Netflix app van de Sony zelf.
Maar een beetje zonde om een 4K ontvanger op 1080 te zetten.Jouw Sony televisie is veel beter in het opschalen van het 1080i (HD en HD-"Glas" zenders) naar 2160p. Als je geen Xite 4K kijkt dan zeg ik: Zet de 4K ontvanger op 1080i voor de beste beeldkwaliteit en heb je een 4K Netflix abonnement, gebruik de Netflix app van de Sony zelf.

Hm. Misschien heb je gelijk. Maar dat neemt wel een beetje de reden van een KPN 4K abo weg. Behalve dat de ontvanger er beter uit ziet :-)
Ik heb overigens ook nog een nvidia shield voor Netflix. Voor xite hoef je het in ieder geval niet te doen..
Reputatie 7
Hm. Misschien heb je gelijk. Maar dat neemt wel een beetje de reden van een KPN 4K abo weg. Behalve dat de ontvanger er beter uit ziet :-)
Ik heb overigens ook nog een nvidia shield voor Netflix. Voor xite hoef je het in ieder geval niet te doen..
Ik heb sowieso mijn bedenkingen bij het 4K abonnement. De prijs van het 4K abonnement is mijns inziens absoluut niet gerechtvaardigd als je kijkt naar het 4K aanbod dat je ervoor geleverd krijgt. Ik ben ook bang dat we nog heel lang zullen moeten wachten op een significante uitbreiding van dat aanbod.
Ik heb deelgenomen aan de 4K Ultra-HD pilot en weet dus wat de potentie van 4K televisie is. Het is kwalitatief fantastisch, maar kwantitatief is het helaas twee keer niets. Ik heb dan ook geen 4K abonnement afgesloten, maar heb als erfenis uit de pilot nog wel een 4K Ultra-HD ontvanger.
Ik heb sowieso mijn bedenkingen bij het 4K abonnement. De prijs van het 4K abonnement is mijns inziens absoluut niet gerechtvaardigd als je kijkt naar het 4K aanbod dat je ervoor geleverd krijgt. Ik ben ook bang dat we nog heel lang zullen moeten wachten op een significante uitbreiding van dat aanbod.
Ik heb deelgenomen aan de 4K Ultra-HD pilot en weet dus wat de potentie van 4K televisie is. Het is kwalitatief fantastisch, maar kwantitatief is het helaas twee keer niets. Ik heb dan ook geen 4K abonnement afgesloten, maar heb als erfenis uit de pilot nog wel een 4K Ultra-HD ontvanger.

Eens, het UHD aanbod is te schraal. Echter: ik heb de stellige indruk dat vergeleken met de Arris decoders, die ik eerst had, dat het beeld van de HD zenders beter is en ik zie dan ook weinig verschil meer met behulp van de ZTE decoder tussen de HD en de UHD zenders. Prachtig beeld op glasvezel HD en UHD zenders.
Hi, vanmorgen zwart beeld. na ff zappen ging hij weer aan.

wat mij ook opvalt.. (was niet me de HD box)
geluid hapert soms.. en soms het beeld ook. idee dat dit vooral bij rtl4 is.
Reputatie 7
Badge +18
Helemaal mee eens @GePe
Reputatie 5
...Eén samsung UE43KU6500 UHD met problemen (zwart scherm bij opstarten, verholpen na stroom uitschakelen en weer aan, waarvan de helpdesk recent de decoder heeft omgeruild wat niet geholpen heeft. Softwareversie is 7.1.35.5 op beide decoders, aangesloten op hdmi1/stb. Ik meldt het hier ondanks dat ik de nijging heb om nu maar af te wachten, er mag toch verwacht worden dat KPN zo slim is om het probleem binnenkort opgelost te hebben.
Vraag middels een PM naar @Erik_ versie 7.1.37_5 aan, daar zit de hdmi bugfix in. Zie openingspost van dit draadje
Reputatie 7
Badge +27
Hallo allen, dank voor jullie reacties met feedback!

Ik heb de volgende namen doorgegeven voor de nieuwe software:
@remcokortekaas
@Axels
@GePe

Dit zal dan later vandaag of vannacht beschikbaar komen. In de nacht wordt het automatisch geïnstalleerd.
Hallo @Erik, even een tussentijdse update.
Ik heb tot op heden geen problemen meer ondervonden.
Het systeem werkt nu goed en ik hoop dat het zo blijft.

groet, @puimbak😉

Hallo, het gat nog steeds goed, houden zo.😜

Reageer