Beantwoord

Bugfix software 4K ontvangers (HDMI beeld/geluid issues)

• 22 januari 2018
  • 416 reacties
  • 15278 keer bekeken

Toon eerste bericht

416 reacties

Helaas, Helaas....8 dagen gelden meldde ik dat mijn problemen verholpen waren. Geen zwarte beelden beelden of haperingen voor ruim een week. Maar wat denk je. Vanaf gisteren begon het weer. Apparaat komt weer soms niet uit standby zonder aan- en uitzetten. Ook als de TV even kort is uit geweest, en daarna weer aangezet wordt hapert de ontvanger en gaat het beeld heel kort een keer of 5 op zwart en komt daarna weer terug. Te vroeg gejuicht.....
Reputatie 2
Even een update van mijn ervaringen........
Nog maar sporadisch, dus een keer in de drie dagen ongeveer, moet ik wat "rommelen" om het "zwarte beeld" probleem op te lossen. Een keer heb ik gewoon opnieuw voor een kwartiertje de TV op standby gezet en daarna weer geactiveerd en deed alles het weer. (of ik toen de STB "aan" of ook op standby heb laten staan, weet ik niet meer). Ook de volgorde en wijze van opstarten vanuit de AAN of Standby-stand schijnt mogelijk van invloed te zijn.
In ieder geval is het voorheen vaker voorkomende probleem toch aanmerkelijk minder opgetreden.
Nog maar even afwachten dus......
Hallo @Erik, even een tussentijdse update.
Ik heb tot op heden geen problemen meer ondervonden.
Het systeem werkt nu goed en ik hoop dat het zo blijft.

groet, @puimbak😉

Hallo, het gat nog steeds goed, houden zo.😜

Ben nog steeds tevreden, houden zo😜
Reputatie 7
Hallo @Erik, even een tussentijdse update.
Ik heb tot op heden geen problemen meer ondervonden.
Het systeem werkt nu goed en ik hoop dat het zo blijft.

groet, @puimbak😉
Hallo, het gat nog steeds goed, houden zo.😜
Ben nog steeds tevreden, houden zo😜
Ook hier sinds de firmware update geen zwarte schermen meer hoeven ervaren.
Hier ook geen zwarte schermen meer gezien,wat niet verholpen is zijn de vele geluids hickups tot vervelends toe
Reputatie 7
Hier ook geen zwarte schermen meer gezien,wat niet verholpen is zijn de vele geluids hickups tot vervelends toeDaar hebben wij gelukkig nog nooit last van gehad. Welk merk en type televisie heb jij?
Hier ook geen zwarte schermen meer gezien,wat niet verholpen is zijn de vele geluids hickups tot vervelends toeDaar hebben wij gelukkig nog nooit last van gehad. Welk merk en type televisie heb jij?

Samsung 4k uit 2015.Heb jaren ziggo gehad ook vele hickups in het geluid,nu glasvezel 100 en nog steeds vele hickups,kom er denk ik nooit vanaf😢
Reputatie 7
Badge +27
Zonde, macnoel 😞 Helaas kan ik niets anders zeggen dan afwachten. De ontwikkeling van de fixes gaat gewoon door. Zodra er weer een update is voor jullie in de aparte groep, dan laten we het weten.

Goed om te horen, kareldussel, dat het probleem bij jou in ieder geval wel minder is geworden.

Wat betreft de hick-ups, ghullemah, als je die voorheen bij Ziggo ook had, kan het zijn dat het aan het toestel zelf ligt?

Ik heb verder nog zojuist @adw1960 doogegeven voor omzetting naar de aparte softwaregroep. Dit krijg je vannacht of morgen beschikbaar.
@Erik_

Kan je mij ook overzetten, ik heb veel last van zwarte schermen.
Reputatie 7
Badge +27
Dat kan, @Shanna1986. Stuur me een privébericht met je postcode en huisnummer, dan geef ik het door.
Reputatie 7
Badge +18
@avdvelde, @Erik_ kan jou hiervoor aanmelden dan krijg je ook zo'n update:

Op zijn andere topic schreef avdvelde het volgende:

Goedendag,
We zijn nieuw bij Kpn en hebben nu ruim 3 weken 4K
Ik heb de afgelopen dagen 3 keer mijn 4K ontvanger moeten herstarten.
Een keer vanwege een hikje om de zoveel seconden en een keer omdat ik geen beeld had en nog een keer omdat ik wel geluid(radio) had en geen beeld.
Na het opstarten weer alles goed maar ik begin het wel storend te vinden.
Is er dan iets met de ontvanger en moet die vervangen of hebben ze dat allemaal?
Ik hoor graag wat/of er aan de hand is.
vrgr Adri van de Velde
Ja graag.
Dan laat ik weten wat de ervaringen zijn.
Moet ik daar iets voor doen?
vrgr Adri van de Velde
Ik heb sinds de update tot nu toe totaal geen problemen meer mvg jeroen
Reputatie 7
Badge +18
Ja graag.
Dan laat ik weten wat de ervaringen zijn.
Moet ik daar iets voor doen?
vrgr Adri van de Velde
Een ogenblik, @Erik_, zal nog wel reageren. 😉
Ik heb zojuist weer een groepje namen doorgegeven. Het gaat om
@ArminV
@grunticus
@Leher39
@FreekG
@larsvandermade
@Superflex01

De software zal zich vannacht automatisch installeren, of als de ontvanger herstart wordt. Net wat eerder gebeurt.

Van de eerste groep hebben we nu, op Karel na, positieve resultaten. Hoe zit het met de tweede groep. Ervaren jullie ook verbetering?

Hoi, hier geen verbetering
Ik heb mezelf een paar uur geleden ook aangemeld met postcode en nr bij "Eric"" maar sta er niet bij
gr Adri van de Velde
Reputatie 7
Badge +18
Ik heb mezelf een paar uur geleden ook aangemeld met postcode en nr bij "Eric"" maar sta er niet bij
gr Adri van de Velde
Heb je @Erik_ een privébericht gestuurd dan? Omdat ik zie dat je "Eric met de "C" heb geschreven. 😁
Erik_
Erik_ 3 uur geleden
Ik doe graag mee met andere software voor de 4K ontvanger. A.v.d.Velde (postcode nr)
Ik blijf vele hickups in het geluid ervaren (wel opnames).
Nadat ik de nieuwe software ontvangen heb, is de televisie nog maar één keer op zwart gegaan. Wel ondervond ik het volgende probleem:
Toen ik overschakelde naar het 4k muziekkanaal (met bijbehorende beeldresolutie) en daarna weer terug wilde naar een andere zender, bleef de blauwe balk met zenderinformatie hangen. Ik kon ook niet meer naar een andere zender overschakelen. De enige mogelijkheid om dit te realiseren was door de ontvanger opnieuw op te starten.
Nu ongeveer 6 maanden 4k
En ongeveer 6 maanden de bekende problemen.
Soms gaat het weken goed en dan weer dagelijks een probleem
Eergisteren helemaal geen beeld meer en op geen enkele manier te herstellen.
Kpn monteur is weer eens langs geweest en heeft het probleem niet kunnen verhelpen.
De tijdelijke oplossing is nu de resolutie op HD te zetten en wachten op de update.
De monteur heeft ruim een uur gebeld en vertelde dat de nieuwe update gisternacht zou komen.
Maar helaas de update met de naam Nemfis laat nog op zich wachten.
Deze update zou al in november komen.
De 4K is een. kleine groep en dus helaas zoek het maar uit.
Ik betaal voor 4k maar kan het niet ontvangen.
Ik wacht moet nog 5 maanden dan is mijn probleem over.
Dan is het of opgelost of ik stap over.
Erik_
Erik_ 3 uur geleden
Ik doe graag mee met andere software voor de 4K ontvanger. A.v.d.Velde (postcode nr)

Ik heb twee 4K ontvangers dus het lijkt me zinvol om de ene wel nieuwere software te geven en de andere niet.
Als ik dan hickups heb of zwart scherm kan ik kijken hoe het met de andere is.
Of zou dat niks uitmaken cq heb je daar niks aan?
Reputatie 7
Erik_
Erik_ 3 uur geleden
Ik heb twee 4K ontvangers dus het lijkt me zinvol om de ene wel nieuwere software te geven en de andere niet.
Als ik dan hickups heb of zwart scherm kan ik kijken hoe het met de andere is.
Of zou dat niks uitmaken cq heb je daar niks aan?
Ik ben bang dat dat niet mogelijk is, ik vermoed dat updates per abonnee uitgerold worden en niet per ontvanger.
Reputatie 7
Badge +27
Hallo allen :)

Ik was de afgelopen twee dagen afwezig, maar ik heb nu weer een rijtje namen doorgegeven. Dit zijn:
@Shanna1986
@avdvelde
@fibrenl
@Aartalida
@G.W Folkersma

Er is een kleine kans dat jullie morgen al worden omgezet, maar reken er niet op i.v.m. weekend. Ik verwacht dat jullie maandag omgezet worden. De software wordt dan in de nacht van maandag op dinsdag automatisch geïnstalleerd.

De software wordt op alle 4K ontvangers die je hebt geïnstalleerd. Dus jouw idee, Adri, om de ene wel en de andere niet te updaten zal helaas niet gaan. Het is een leuk idee, maar met hoe onze systemen in elkaar zitten op dit moment niet te doen. Het gaat inderdaad, zoals wjb al noemt, per abonnementsnummer en niet per ontvanger.

Suske, is de hangende informatiebalk vaker voorgekomen sinds jouw melding van de 15e?

Rob, ik kan jou als je wilt ook laten omzetten naar deze softwaregroep. Zoals we nu zien is in ieder geval een deel van issues verholpen. Aan de rest wordt hard gewerkt. Je gaat er dan in ieder geval niet op achteruit als ik zo lees hoe het nu gaat :)
Stuur me een privébericht met je postcode en huisnummer, als je omgezet wilt worden.
Na de 15e is het probleem met de blauwe informatiebalk niet meer aan de orde geweest. Nu is het wel zo dat ik heel weinig naar de 4k muziekzender gekeken heb. Maar zojuist nogmaals geprobeerd en toen geen probleem.

Reageer