Beantwoord

Bugfix software 4K ontvangers (HDMI beeld/geluid issues)

  • 22 januari 2018
  • 416 reacties
  • 15280 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +27
Update: juni 2018

De 4K ontvanger ervoer, bij een deel van de klanten, beeld en geluidsproblemen die terug te leiden zijn tot issues met HDMI. Hiervoor zijn we in januari 2018 gestart met een aparte softwaregroep speciaal voor het oplossen van die issues. Mensen met problemen konden aangeven dat ze problemen hadden, waarna ze door ons werden omgezet. Afgelopen maand (mei) is de aparte softwaregroep weer samengevoegd met de reguliere software.

Mocht je nou opnieuw HDMI-gerelateerde problemen ervaren met je 4K ontvanger, laat dit in het topic weten. Had je nooit issues met je 4K ontvanger maar nu wel, laat dit ook hier weten. Dan kijken we of dat op te lossen is. Zo niet, dan kunnen we opnieuw mensen in een aparte softwaregroep zetten.

Oude tekst
Het is nu mogelijk om mensen met deze beeld/geluidproblemen met hun 4K ontvanger om te zetten naar de aparte softwaregroep. Om het reguliere updatetopic niet te overspoelen met de aanvragen, en feedback na omzetting, heb ik dit topic in het leven geroepen.

Hier een knip-en-plak van de tekst uit het update topic:
In het updatetopic van december hebben we ook veel gesproken over de 4K ontvanger en de issues die een deel van de klanten daarmee heeft. Daarvoor is een software update gemaakt. Deze software is nu bij een groep klanten actief en de resultaten zijn positief.

Echter, in sommige situaties, bij bepaalde typen televisies, zijn nog niet alle problemen opgelost. Daar wordt nog verder aan gewerkt. Daarom zal deze software voorlopig ook apart blijven van de reguliere updates.

Dat houdt in dat er nu twee software groepen zijn. De reguliere groep, waar alle niet-4K klanten en een groot deel van de wel-4K klanten in zitten, en de aparte 4K groep. De reguliere groep krijgt, zoals normaal maandelijkse updates met nieuwe ontwikkelingen en verbeteringen enz...

De aparte 4K groep blijft voor nu zitten op 7.1.37_5. Als er fixes waar nog aan gewerkt wordt klaar zijn, krijgt deze groep aparte updates alleen voor die fixes.

Pas als alle problemen zijn opgelost gaan ze deze softwaregroep weer samenvoegen met de reguliere update. Dit in het kader van zorgvuldigheid om te zorgen dat de meerderheid van de klanten die nu geen HDMI problemen hebben, hier ook niet onverhoopt mee geconfronteerd worden.



Dit topic kan verder gebruikt worden voor vragen, opmerkingen, feedback over de aparte 4K bugfix software.
icon

Beste antwoord door Erik_ 23 september 2018, 17:06

Hey mensen, excuses voor de radiostilte! We zijn het topic een beetje uit het oog verloren. De moeilijkheid zit hem erin dat er op dit moment geen structureel probleem is zoals die er voorheen wel was. We zien nu dat (naar verhouding) een paar klanten zich melden met problemen. Dat betekent dat we die meldingen ook individueel moeten gaan oppakken om te kijken wat er aan de hand is, en of we daar iets aan kunnen doen.

Dat betekent het volgen van het stappenplan wat ik eerder plaatste (en hieronder nog eens zal plaatsen). En als je echt alles van die lijst hebt geprobeerd, dan kunnen we er verder naar kijken. Maar dat wil, helaas, niet zeggen dat we ook in alle gevallen een oplossing hebben. Het blijft een wisselwerking tussen de software van de ontvanger, de bekabeling, en je tv (plus eventuele aanvullende apparaten die je gebruikt).

Het stappenplan:
  1. Haal de HDMI-kabel uit de ontvanger, wacht 10 seconden en plaats hem terug
  2. Maak de tv stroomloos en start hem opnieuw op
  3. Probeer andere HDMI-ingang(en) op de tv
  4. Als je tv alleen HDMI 1.4 ondersteunt: zet de beeldscherminstellingen van de ontvanger op 1080p@50hz
  5. Als je tv geen 4K maar een 2K model is: zet dan de HDMI-ingang van de tv op HDMI 1.4 (hoe dit precies moet, en hoe dit in de instellingen precies heet varieert per tv)
  6. Is je tv ouder dan 2009? Gebruik dan scart. Deze modellen hebben een HDMI versie lager dan 1.4 en zijn niet geschikt voor interactieve tv
  7. Zorg dat de tv de meest up to date firmware heeft
  8. Zorg dat je de meegeleverde Premium High Speed HDMI kabel gebruikt
  9. Sluit (tijdelijk) alleen de ontvanger aan en verwijder alle andere op de tv aangesloten HDMI apparatuur. Als het dan wel goed werkt is er een conflict met een van de andere apparaten. Plaats dan, één voor één, de apparaten terug om zo te achterhalen met welk apparaat het conflict ontstaat.
  10. Probeer een actieve HDMI switch tussen de tv ontvanger en de tv

Wat ik wil voorstellen, om elke klant die dit meldt zo goed mogelijk te kunnen helpen, is dat eenieder die nog HDMI-gerelateerde problemen ervaart met hun 4K ontvanger(s), hiervoor een eigen, los, topic aanmaakt. Vermeldt daarin zoveel mogelijk informatie. Dat wil zeggen, natuurlijk, het probleem dat je ervaart maar verder ook:
- Merken en typenummers van al je apparaten
- Hoe alles in huis is aangesloten op elkaar
- Of je nog aanvullende tv-gerelateerde apparaten gebruikt (versterker, home cinema set, etc...)
- Welke kabels je gebruikt.
- Welke instellingen op de tv ontvanger en op je tv je allemaal geprobeerd hebt
- Loop het stappenplan bij langs en geef aan wat je daarvan geprobeerd hebt en wat het resultaat was, vooral van punten 9 en 10

Tonny, om nog even op jou terug te komen. Je hebt hier in het topic, en ook eerder in privéberichten, al veel getypt. Toch wil ik jou ook vragen een nieuw topic aan te maken en die informatie daarin te kopiëren en plakken. Op die manier hebben we op een rijtje specifiek wat er bij jou speelt en kunnen we daar beter mee aan de slag.
Bekijk origineel

416 reacties

Om me bij de anderen gedupeerden aan te sluiten het volgende:
Ik ben in het bezit van een Sony KD55XF9005 én een Sony KD49XF9005 TV.
Beide toestellen zijn aangesloten op een “witte“ TV-ontvanger ZTE 4K Ultra HD.
Sinds de aansluiting van deze 2 TV’s (2 maanden geleden) heb ik tig keren per dag een hapering in het beeld en soms het geluid. Gelukkig hersteld het beeld/geluid zich weer na 1 á 2 seconden.
Als ik de TV-ontvangers reset blijft de hapering meestal een dag weg.
Ik heb ook reeds alle tips (10 stuks) uitgeprobeerd die moderator Erik genoemd heeft.
De ontvangers zijn bedraad op de Experiabox aangesloten.
Ik heb geen aanvullende apparaten aangesloten.
Ik gebruik een hoge kwaliteit HDMI-kabel (€ 80,--) maar ook met de standaard HDMI kabel vertoonde de TV dezelfde kuren.
Tevens heb ik via de Helpdesk een gewone HD ontvanger (ARRIS VIP2952 V2) in bruikleen gekregen om te testen of d.m.v. dit kastje het probleem opgelost zou zijn. Echter geen resultaat, de hapering bleef.
Hi Dennis Schreve

Na alle stappen te hebben doorlopen ging het twee dagen goed. Helaas is het euvel na twee dagen weer terug. Graag advies
Reputatie 7
Badge +18
Beste kpn. Sinds enkele weken ervaren we zwart beeld voor enkele seconden na wat zoeken op het net kwam ik uit op deze forum. Kan dit probleem verholpen worden middels een software update?
Heb je dit eens uitgevoerd:

Het stappenplan:
  1. Haal de HDMI-kabel uit de ontvanger, wacht 10 seconden en plaats hem terug
  2. Maak de tv stroomloos en start hem opnieuw op
  3. Probeer andere HDMI-ingang(en) op de tv
  4. Als je tv alleen HDMI 1.4 ondersteunt: zet de beeldscherminstellingen van de ontvanger op 1080p@50hz
  5. Als je tv geen 4K maar een 2K model is: zet dan de HDMI-ingang van de tv op HDMI 1.4 (hoe dit precies moet, en hoe dit in de instellingen precies heet varieert per tv)
  6. Is je tv ouder dan 2009? Gebruik dan scart. Deze modellen hebben een HDMI versie lager dan 1.4 en zijn niet geschikt voor interactieve tv
  7. Zorg dat de tv de meest up to date firmware heeft
  8. Zorg dat je de meegeleverde Premium High Speed HDMI kabel gebruikt
  9. Sluit (tijdelijk) alleen de ontvanger aan en verwijder alle andere op de tv aangesloten HDMI apparatuur. Als het dan wel goed werkt is er een conflict met een van de andere apparaten. Plaats dan, één voor één, de apparaten terug om zo te achterhalen met welk apparaat het conflict ontstaat.
  10. Probeer een actieve HDMI switch tussen de tv ontvanger en de tv
Beste kpn. Sinds enkele weken ervaren we zwart beeld voor enkele seconden na wat zoeken op het net kwam ik uit op deze forum. Kan dit probleem verholpen worden middels een software update?
Reputatie 7
Badge +27
Hey mensen, excuses voor de radiostilte! We zijn het topic een beetje uit het oog verloren. De moeilijkheid zit hem erin dat er op dit moment geen structureel probleem is zoals die er voorheen wel was. We zien nu dat (naar verhouding) een paar klanten zich melden met problemen. Dat betekent dat we die meldingen ook individueel moeten gaan oppakken om te kijken wat er aan de hand is, en of we daar iets aan kunnen doen.

Dat betekent het volgen van het stappenplan wat ik eerder plaatste (en hieronder nog eens zal plaatsen). En als je echt alles van die lijst hebt geprobeerd, dan kunnen we er verder naar kijken. Maar dat wil, helaas, niet zeggen dat we ook in alle gevallen een oplossing hebben. Het blijft een wisselwerking tussen de software van de ontvanger, de bekabeling, en je tv (plus eventuele aanvullende apparaten die je gebruikt).

Het stappenplan:
  1. Haal de HDMI-kabel uit de ontvanger, wacht 10 seconden en plaats hem terug
  2. Maak de tv stroomloos en start hem opnieuw op
  3. Probeer andere HDMI-ingang(en) op de tv
  4. Als je tv alleen HDMI 1.4 ondersteunt: zet de beeldscherminstellingen van de ontvanger op 1080p@50hz
  5. Als je tv geen 4K maar een 2K model is: zet dan de HDMI-ingang van de tv op HDMI 1.4 (hoe dit precies moet, en hoe dit in de instellingen precies heet varieert per tv)
  6. Is je tv ouder dan 2009? Gebruik dan scart. Deze modellen hebben een HDMI versie lager dan 1.4 en zijn niet geschikt voor interactieve tv
  7. Zorg dat de tv de meest up to date firmware heeft
  8. Zorg dat je de meegeleverde Premium High Speed HDMI kabel gebruikt
  9. Sluit (tijdelijk) alleen de ontvanger aan en verwijder alle andere op de tv aangesloten HDMI apparatuur. Als het dan wel goed werkt is er een conflict met een van de andere apparaten. Plaats dan, één voor één, de apparaten terug om zo te achterhalen met welk apparaat het conflict ontstaat.
  10. Probeer een actieve HDMI switch tussen de tv ontvanger en de tv

Wat ik wil voorstellen, om elke klant die dit meldt zo goed mogelijk te kunnen helpen, is dat eenieder die nog HDMI-gerelateerde problemen ervaart met hun 4K ontvanger(s), hiervoor een eigen, los, topic aanmaakt. Vermeldt daarin zoveel mogelijk informatie. Dat wil zeggen, natuurlijk, het probleem dat je ervaart maar verder ook:
- Merken en typenummers van al je apparaten
- Hoe alles in huis is aangesloten op elkaar
- Of je nog aanvullende tv-gerelateerde apparaten gebruikt (versterker, home cinema set, etc...)
- Welke kabels je gebruikt.
- Welke instellingen op de tv ontvanger en op je tv je allemaal geprobeerd hebt
- Loop het stappenplan bij langs en geef aan wat je daarvan geprobeerd hebt en wat het resultaat was, vooral van punten 9 en 10

Tonny, om nog even op jou terug te komen. Je hebt hier in het topic, en ook eerder in privéberichten, al veel getypt. Toch wil ik jou ook vragen een nieuw topic aan te maken en die informatie daarin te kopiëren en plakken. Op die manier hebben we op een rijtje specifiek wat er bij jou speelt en kunnen we daar beter mee aan de slag.
We zijn inmiddels weer een tijdje verder, maar bespeur bij KPN nog geen enkele oplossing voor het probleem. Of heb ik iets gemist?? (merk in ieder geval bij de ontvangers geen verschil)

Mvg
Tonny
Ik heb dezelfde problemen als hiervoor al constant benoemd wordt. Ik snapte er niks van! Als ik de tv aan doe en de 4K receiver, dan krijg ik wel een menubalk, maar geen geluid of beeld. De receiver resetten verhelpt het probleem, maar 1 malig kreeg ik melding dat de tv de receiver niet ondersteunt, terwijl het echt een 4K UHD TV is. Na een reset van de receiver was dit ook weer opgelost. Na Netflix kijken heb ik ook standaard een reset nodig. Wel beeld, geen geluid. Standaard. Gister heeft er wel een update plaats gevonden, maar die heeft dit probleem niet verholpen.
Heb twee 4K ontvangers, beide zelfde probleem. Regelmatig gaat het beeld op zwart, een halve seconde en soms meerdere keren achter elkaar. Software opnieuw ingeladen etc probleem blijft aanhouden. Monteur kon probleem ook niet oplossen
Reputatie 7
Badge +18
Ik heb hem net aangezet, om nog een reset uit te voeren en ik heb weer beeld:


Snap jij het nog? Ben een half uurtje bezig, geen beeld. En dan zet ik hem gewoon weer aan, en heb ik beeld. Hmm, ? mysterieus.
Reputatie 7
Helaas! Een harde reset heeft niet geholpen. Bij 85% begint het beeld al te knipperen! Of Sony of KPN hebben die beveiliging HDCP gewijzigd. Wat ik ook doe, kan geen tv meer kijken. ?Kan jij zowel de TV ontvanger als de TV eens minstens 30 seconde stroomloos maken (echt stekker er uit). Heb je dan wel weer beeld?
Reputatie 7
Badge +18
Helaas! Een harde reset heeft niet geholpen. Bij 85% begint het beeld al te knipperen! Of Sony of KPN hebben die beveiliging HDCP gewijzigd. Wat ik ook doe, kan geen tv meer kijken. ?
Reputatie 7
Badge +18
@Maurice1975, ik had hem eerst achterop uitgezet en weer aan, maar zelfs dat werkte niet. Dan deed ie het gewoon nog een keer. Heb het software nu verwijderd, kijken wat ie nu gaat doen:

Reputatie 1
Badge
@wjb, daar gaan we WEER! Zwart beeld en sneeuw beeld. En dat met 35°C!


??

Ja vervelend he! Ik had het gisteren ook weer ! Alleen reset van de decoder lost het op! Heb het idee dat ze er vrij weinig meer aan doen omdat er maar weinig mensen met problemen zijn? Die zich melden hier! Zit er zwaar over te denken om terug naar het oude abonnement te gaan dit trek ik geen jaren zo!
Reputatie 7
Badge +18
@wjb, daar gaan we WEER! Zwart beeld en sneeuw beeld. En dat met 35°C!


??
Reputatie 7
Badge +15
Hallo Maurice1975, dat is erg zuur! Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je gegevens? Postcode + huisnummer, klantnummer(s). Dan kan ik het voor je nakijken. Stuur je een berichtje als je de gegevens hebt aangevuld? 🙂
Reputatie 1
Badge
Na een tijdje goed gewerkt te hebben krijg ik nu weer knipperend sneeuw beeld om te huilen dit!😭nu vandaag ook wegvallen van geluid gebeurt een paar keer in een uur hoop echt op een oplossing!
Reputatie 1
Badge
Na een tijdje goed gewerkt te hebben krijg ik nu weer knipperend sneeuw beeld om te huilen dit!😭
Ik heb navraag gedaan hoe het zit met de testgroep,. Zodra ik daar reactie op heb, kom ik hier terug.

TImothy, heb je nog verschil gemerkt met die andere HDMI-kabel?


Hoi Erik, sorry van mijn verlate response maar er is geen enkel verschil. soms doet alles het 2 dagen wel en dan 5 keer op een dag dezelfde fout. heb inmiddels ook al andere 4k TV's getest met hetzelfde resultaat.

Ik begin hier enorm slechte zin van te krijgen dus ik hoop dat er snel een oplossing voor komt.
Inmiddels KPN gesproken en heb nu mijn abbo terug gezet naar gewoon hd.....toch belachelijk dat KPN met deze issue zit....maar wel de abbo verkopen.
Zodra het opgelost is ga ik weer over naar 4k maar nu even niet.

Graag verneem ik wel een reactie van u

Lijkt wel of forum dood is
Het enige wanneer UHD werkt bij mij is, dat ik de 4k setupbox stroomloos maak en weer aanzet.
Dan blijft hij het doen ook 4k xibit.
Maar zodra ik alles in standby zet dan kent hij de hdmi ineens niet meer ( behalve het stroomloos maken van de 4k box)

Conclusie: het is e ht een software probleem van de 4k box
Loop nu al tegen een probleem...wat heb ik gedaan!

*de 4k box van KPN op automatisch signaal gezet
* de hdmi uit de 4k box gehaald en 10 seconden gewacht...
* tv stroomloos gemaakt, en aangezet hij geeft al gelijk aan: 'er is geen hdmi-invoersignaal.
Controleer of de hdmi-invoerkanaal correct aangesloten is en of het aangesloten apparaat ingeschakeld is

* de 4k tuner stroomloos gemaakt bij het aanzetten krijg ik wel beeld en gaat hij opnieuw opstarten.....en dan heb ik beeld en geluid ook staat hij op (beeldschermresolutie op "automatisch)
Maar zodra ik alles uitzet (stanby) begint de riedel van voren af aan...

Ik heb deze stappen zo vaak gedaan.....maar wordt er moedeloos van....
Ik hoop dat je het kan oplossen....

M.v.g.

Mario drent
Heb bovenstaande stappen uitgevoerd met 3 verschillende 4k tv's en het geluid blijft uitvallen. Alles uitgevoerd zoals jullie vragen, ben van mening dat het probleem in de software van KPN zit aangezien 3 verschillende tv's, 2 verschillende receivers, en zelfs zonder receiver op alle hdmi ingangen van de verschillende tv's. Beetje vervelend aan het worden dat KPN de "oorzaak" legt bij tv's en receivers terwijl dit absoluut niet het geval is. De uitval van geluid wordt alleen maar meer en dat al gedurende 1 jaar!! KPN doe hier iets mee en zorg dat je 4K klanten tevreden worden gesteld, navraag binnen mijn vrienden en kennissen kring leerde me dat 9 van de 13 4k gebruikers ook problemen ondervinden met het geluid.Dank voor het testen, Tonny. Jammer dat het geluid blijft uitvallen. Het gaat er in de tests die we vragen niet zozeer om dat we de oorzaak bij de andere apparaten leggen. De ontwikkelaars testen met verschillende apparaten of alles goed werkt als ze nieuwe software maken. Maar, er zijn zoveel merken en types tv dat ze niet alles kunnen ondervangen. Daarom vragen we, bij dit soort problemen dan om al deze tests te doen zodat voor ons duidelijker is met welke apparaten je het probleem ervaart. Waarop de ontwikkelaars vervolgens kunnen gaan kijken naar de wisselwerking tussen de ontvanger en dat specifieke apparaat. En vervolgens daar hopelijk de software op kunnen aanpassen.

Kun je voor mij op een rijtje zetten de merken en typenummers van de 4K tv's en de receivers? Begrijp ik goed dat als je er geen receiver tussen hebt, op alle 3 de tv's het geluid ook blijft wegvallen? Ervaar je wel een verschil (positief of negatief) met de actieve HDMI switch ertussen?

Verder goed dat je in je omgeving navraag hebt gedaan. Als er inderdaad 9 gebruikers zijn met geluidsproblemen, verwijs ze vooral naar de lijst in dit topic. Zij kunnen dan ook de lijst bij langs. Mocht dat niet helpen, kan ik dit doorgeven aan de ontwikkelaars.

Goedemorgen allemaal....
Ik lees nu dat ik dezelfde problemen heb.
Ben er al maanden mee aan het stoeien.
Ik heb 4k van KPN en een philips 4k tv, met 4k hdmi kabels ertussen...zodra ik in het interactieve kastje van de KPN op automatisch HDMI zet en alles uitzet en weer aanzet kan hij mijn hdmi kabel niet meer lezen....Nu moet ik het KPN kastje stekker eruit halen en opnieuw indoen dan komt er weer beeld en geluid....
Ik heb bij de instellingen van het KPN kastje hem op 1080 60 hz staan (normaal hd dat is geen uhd) dan werkt het prima!!!! Maar zodra ik de instelling op automatisch zet of op uhd gaat het fout...
Al meerdere keren klantenservice gebeld...en ja ik heb high speed kabels en al een paar keer mijn kastje een harde reset gegeven...
Ik wordt er moedeloos van ik betaal wel voor 4k maar ontvangen ho maar...
Ik had het enigzins opgegeven....totdat ik deze rubriek zag...
Is er nu wat veranderd? Zit er een bug in?
Mocht het niet helpen dan zet ik de hele boel weer terug naar normaal hd...

Welkom op het forum, Mario! Jammer te horen dat jij ook issues ervaart. Wil jij ook de lijst met punten bij langs lopen en dat testen?



Ja zal ik gaan doen
Reputatie 7
Badge +27
Heb bovenstaande stappen uitgevoerd met 3 verschillende 4k tv's en het geluid blijft uitvallen. Alles uitgevoerd zoals jullie vragen, ben van mening dat het probleem in de software van KPN zit aangezien 3 verschillende tv's, 2 verschillende receivers, en zelfs zonder receiver op alle hdmi ingangen van de verschillende tv's. Beetje vervelend aan het worden dat KPN de "oorzaak" legt bij tv's en receivers terwijl dit absoluut niet het geval is. De uitval van geluid wordt alleen maar meer en dat al gedurende 1 jaar!! KPN doe hier iets mee en zorg dat je 4K klanten tevreden worden gesteld, navraag binnen mijn vrienden en kennissen kring leerde me dat 9 van de 13 4k gebruikers ook problemen ondervinden met het geluid.Dank voor het testen, Tonny. Jammer dat het geluid blijft uitvallen. Het gaat er in de tests die we vragen niet zozeer om dat we de oorzaak bij de andere apparaten leggen. De ontwikkelaars testen met verschillende apparaten of alles goed werkt als ze nieuwe software maken. Maar, er zijn zoveel merken en types tv dat ze niet alles kunnen ondervangen. Daarom vragen we, bij dit soort problemen dan om al deze tests te doen zodat voor ons duidelijker is met welke apparaten je het probleem ervaart. Waarop de ontwikkelaars vervolgens kunnen gaan kijken naar de wisselwerking tussen de ontvanger en dat specifieke apparaat. En vervolgens daar hopelijk de software op kunnen aanpassen.

Kun je voor mij op een rijtje zetten de merken en typenummers van de 4K tv's en de receivers? Begrijp ik goed dat als je er geen receiver tussen hebt, op alle 3 de tv's het geluid ook blijft wegvallen? Ervaar je wel een verschil (positief of negatief) met de actieve HDMI switch ertussen?

Verder goed dat je in je omgeving navraag hebt gedaan. Als er inderdaad 9 gebruikers zijn met geluidsproblemen, verwijs ze vooral naar de lijst in dit topic. Zij kunnen dan ook de lijst bij langs. Mocht dat niet helpen, kan ik dit doorgeven aan de ontwikkelaars.

Goedemorgen allemaal....
Ik lees nu dat ik dezelfde problemen heb.
Ben er al maanden mee aan het stoeien.
Ik heb 4k van KPN en een philips 4k tv, met 4k hdmi kabels ertussen...zodra ik in het interactieve kastje van de KPN op automatisch HDMI zet en alles uitzet en weer aanzet kan hij mijn hdmi kabel niet meer lezen....Nu moet ik het KPN kastje stekker eruit halen en opnieuw indoen dan komt er weer beeld en geluid....
Ik heb bij de instellingen van het KPN kastje hem op 1080 60 hz staan (normaal hd dat is geen uhd) dan werkt het prima!!!! Maar zodra ik de instelling op automatisch zet of op uhd gaat het fout...
Al meerdere keren klantenservice gebeld...en ja ik heb high speed kabels en al een paar keer mijn kastje een harde reset gegeven...
Ik wordt er moedeloos van ik betaal wel voor 4k maar ontvangen ho maar...
Ik had het enigzins opgegeven....totdat ik deze rubriek zag...
Is er nu wat veranderd? Zit er een bug in?
Mocht het niet helpen dan zet ik de hele boel weer terug naar normaal hd...

Welkom op het forum, Mario! Jammer te horen dat jij ook issues ervaart. Wil jij ook de lijst met punten bij langs lopen en dat testen?
Hallo,

Heb bovenstaande stappen uitgevoerd met 3 verschillende 4k tv's en het geluid blijft uitvallen. Alles uitgevoerd zoals jullie vragen, ben van mening dat het probleem in de software van KPN zit aangezien 3 verschillende tv's, 2 verschillende receivers, en zelfs zonder receiver op alle hdmi ingangen van de verschillende tv's. Beetje vervelend aan het worden dat KPN de "oorzaak" legt bij tv's en receivers terwijl dit absoluut niet het geval is. De uitval van geluid wordt alleen maar meer en dat al gedurende 1 jaar!! KPN doe hier iets mee en zorg dat je 4K klanten tevreden worden gesteld, navraag binnen mijn vrienden en kennissen kring leerde me dat 9 van de 13 4k gebruikers ook problemen ondervinden met het geluid.
Mvg,
Tonny


Is ook een software probleem!!!!!
Goedemorgen allemaal....
Ik lees nu dat ik dezelfde problemen heb.
Ben er al maanden mee aan het stoeien.
Ik heb 4k van KPN en een philips 4k tv, met 4k hdmi kabels ertussen...zodra ik in het interactieve kastje van de KPN op automatisch HDMI zet en alles uitzet en weer aanzet kan hij mijn hdmi kabel niet meer lezen....Nu moet ik het KPN kastje stekker eruit halen en opnieuw indoen dan komt er weer beeld en geluid....
Ik heb bij de instellingen van het KPN kastje hem op 1080 60 hz staan (normaal hd dat is geen uhd) dan werkt het prima!!!! Maar zodra ik de instelling op automatisch zet of op uhd gaat het fout...
Al meerdere keren klantenservice gebeld...en ja ik heb high speed kabels en al een paar keer mijn kastje een harde reset gegeven...
Ik wordt er moedeloos van ik betaal wel voor 4k maar ontvangen ho maar...
Ik had het enigzins opgegeven....totdat ik deze rubriek zag...
Is er nu wat veranderd? Zit er een bug in?
Mocht het niet helpen dan zet ik de hele boel weer terug naar normaal hd...

M.v.g

Mario

Reageer