Bugs in iTV app versie 6.3.1 ... Meld ze hier.

  • 17 May 2019
  • 23 reacties
  • 756 keer bekeken

Reputatie 7
Ben je ook een bug tegen gekomen in de nieuwe versie van de iTV app?
Meld die bug dan hier in de hoop dat KPN er snel wat aan gaat doen.

23 reacties

Reputatie 7
Snel naar een zender springen levert verkeerd resultaat op mijn Huawei MediaPad M3 met Android 7.
Zo kies ik voor NPO 1 HD...


...met als resultaat. 😖

Reputatie 7
Badge +11
Misschien geen bug, maar net de update gedaan,
en bij instellingen staat nog steeds de optie,
gebruik mobiele data als er geen verbinding met wifi is
Standaard op aan.
Reputatie 7
Misschien geen bug, maar net de update gedaan,
en bij instellingen staat nog steeds de optie,
gebruik mobiele data als er geen verbinding met wifi is
Standaard op aan.

Zeer zeker een punt van aandacht en mijns inziens gewoon een bug te noemen.
Je zult er maar geen erg in hebben dat die optie weer aan gezet is en dat je dus, als je niet oppast, vrolijk je databundel zit te verbranden als je vergeten bent een wifi verbinding op te zetten.

Tevens zijn hierbij de beeldkwaliteit instellingen ook weer terug gezet naar de standaard waarden.
Reputatie 7
Badge +11
Precies, dat dacht ik ook wjb
Reputatie 3
Badge +2
Niet echt een bug maar wel een beetje irritant wanneer je op de achtergrond een video of muziek op iOS luistert.

Als je de app opent dan stopt opeens je muziek.
Ik vermoed dat het komt door de animatie.
Reputatie 7
De nieuwe "films pagina" is eenvoudig om zeep te helpen.
Druk op "Alle genres" en selecteer geen genre door ergens op het scherm te drukken.


Het resultaat is als onderstaand.


Daarna crasht de iTV app elke keer dat je de films pagina wilt openen.
De enige manier om weer toegang te krijgen tot de films pagina is door eerst de gegevens van de iTV app te wissen.


Geconstateerd op mijn Huawei MediaPad M3 met Android 7.
Reputatie 7
De zender LoveNature is uit de gids verdwenen.
Je kunt er nog naar zoeken...


...maar vinden lijkt onmogelijk. 😖
Hier zou hij tussen moeten staan...


Een natuurdocumentaire bekijken op die zender is dus nog niet mogelijk.

Geconstateerd op mijn Huawei MediaPad M3 met Android 7.
Reputatie 7
Dit ziet er, denk ik, ook niet uit zoals het bedoeld is.


Geconstateerd op mijn Huawei MediaPad M3 met Android 7.
In 6.3.1 was Love Nature voor mij (Telfort app) ook onvindbaar zelfde resultaat als de screenshot van WJB, in versie 6.3.1.1 werkt dit kanaal wel.

Deze fout krijg ik ook te zien bij mij volstaat het aanklikken van het blauwe pijltje om weer terug te keren zonder verdere chrashes tot gevolg.

Reputatie 7
Badge +11
Heb KPN en ook versie 6.3.1.1 en inderdaad bij mij werkt LoveNature goed op de app

De bug met de films pagina,die wjb beschrijft heb ik ook
Reputatie 5
Badge +4
Hé eindelijk, een nieuwe versie, ook voor Android 4.4.2.
Nou vergeet het maar, alleen NPO 1 2 3 in een hortend en stotend beeld en geluid.
Laagste kwaliteit ingesteld, helpt niet, ook een reboot van de telefoon helpt ook niet. Cache geleegd.
Terwijl ik Netflix met HEEL veel plezier kan bekijken, zelfs op een vakantieadres met een lage WiFi snelheid.
Kom op KPN, dit kan beter, na al bijna 1,5 jaar nog steeds een bagger app.
Reputatie 7
Badge +25
Hi iedereen. Ik zal alle constateringen over de app doorgeven!

Zouden jullie de bug zo duidelijk mogelijk willen omschrijven (screenshots!), er bij willen zetten op welk device(merk+type) je dit precies ervaart, en welke versie van Android/iOS erop staat? Van de meesten van jullie heb ik dit ongetwijfeld al vaker gevraagd, maar ik onthoud dat eerlijk gezegd niet. Dan kunnen de ontwikkelaars gaan reproduceren, of natuurlijk aangeven dat het een reeds bekend probleem is.

Om mijn ervaring ook even te delen: LoveNature werkt hier op de iPhone wel.
Wat ik ondervind dat een aantal kanalen zoals bbc1 en 2 die alleen thuis te zien zijn via de app.
Niet altijd meteen afspeelbaar zijn zelfs al ben je thuis via wifi ingelogd.
Samsung tab 10 smt 590 android 8.1 (Telfort app) ik ben benieuwd of dit KPN klanten ook opvalt.

Reputatie 7
Badge +25
@wjb: Jij hebt versie 6.3.1 en niet 6.3.1.1, als ik dat goed lees? Is 6.3.1.1 wel beschikbaar?

@Galdor68: Dit ben ik nog niet eerder tegengekomen, maar ik denk dat dit dan ook bij KPN het geval is. Hoe lang duurt het totdat je de zenders wel weer kan kijken? Of moet je de app helemaal afsluiten en weer opstarten?

@Galdor68: Dit ben ik nog niet eerder tegengekomen, maar ik denk dat dit dan ook bij KPN het geval is. Hoe lang duurt het totdat je de zenders wel weer kan kijken? Of moet je de app helemaal afsluiten en weer opstarten?



Ik heb dit nu opgelost door de gegevens te wissen bij de app instellingen, afsluiten en opstarten gaf geen verbetering.
Reputatie 7
@wjb: Jij hebt versie 6.3.1 en niet 6.3.1.1, als ik dat goed lees? Is 6.3.1.1 wel beschikbaar?
Ook ik heb versie 6.3.1.1.


De issues zijn ook met deze versie geconstateerd.

@Galdor68: Dit ben ik nog niet eerder tegengekomen, maar ik denk dat dit dan ook bij KPN het geval is. Hoe lang duurt het totdat je de zenders wel weer kan kijken? Of moet je de app helemaal afsluiten en weer opstarten?
Ik heb dit nu opgelost door de gegevens te wissen bij de app instellingen, afsluiten en opstarten gaf geen verbetering.

Waar het eergister niet goed ging had ik vandaag nergens last van niks byzonders gedaan behalve ongeveer een halfuur gewacht met kijken. Ter herhaling ging de omschakeling tussen het thuis kunnen zien van zenders als BBC1 en 2 niet goed. De app 'dacht' dat ik niet thuis was. Vandaag werkte het naar verwachting.
Reputatie 7
Badge +25
Bedankt. Ik heb alle bevindingen doorgestuurd naar de ontwikkelaars. Zodra ik terugkoppeling heb gehad laat ik het weten.
Reputatie 7
Zojuist versie 6.3.1.2 ontvangen en de LoveNature is er nu wel.

Reputatie 7
Snel naar een zender springen levert ook weer het juiste resultaat.



Helaas gaat het nog niet goed in de buitenshuis en favorieten lijst.
Dezelfde zoekactie resulteert dan in het onderstaande resultaten.


Reputatie 5
Badge +4
Nu de laatste update nog steeds niks, NPO 1 2 3 schokkerig beeld en geluid.
Discovery geeft steeds de bekende 'Sorry Er ging iets fout' error en heel snel zie ik dan ook Rendering Code error(?) voorbij komen. Zo ook BBC 1 2, BBC First, Eén, Canvas, NPO Zappelin extra, CNN!
LoveNature geeft geen afspeelknop en werkt dus niet.
Wat betekenen die twee nullen in de blauwe cirkel(paar seconden)?
Beleef KPN(?) geeft wel beeld, gelijk aan NPO 1 2 3.
Dus op mijn Android 4.4.2 met de 'foute' chip nog steeds bagger, terwijl Netflix en mijn Youtube favorieten probleemloos werken.
Reputatie 7
Badge +25
Hierbij de reacties over de eerder gemelde bugs.

  • LoveNature die mist in de app..- LoveNature zou in alle apps met versienummer 6.3 of hoger te zien moeten zijn. Op oudere versienummers is de zender inderdaad niet beschikbaar. (Maar ik zie dat wjb de zender inmiddels ook kan zien gelukkig.)
  • Snel naar een zender springen levert verkeerd resultaat op. - Dit is nog in onderzoek, maar lijkt een bug te zijn in de back-end (niet de app zelf). (Niet per se relevant voor de klanten waar die bug zit maar wel FYI.)
  • Na update van de app staat “gebruik mobiele data als er geen verbinding met wifi” weer aan, en zijn de beeldkwaliteit instellingen ook gereset. Bekend en staat op de backlog.
  • wanneer je op de achtergrond een video of muziek op iOS luistert, en je opent dan de iTV app, dan stopt opeens de muziek. Bekend en staat op de backlog.
  • De nieuwe "films pagina" is eenvoudig om zeep te helpen. Opgelost in de volgende update (niet 6.3.1.2 maar eerstvolgende daarna).
  • De verkeerde uitlijning bij de opnames (wjb). - Wordt naar gekeken.
Reputatie 7
Daar waar twee dagen terug het "naar een zender springen" in de lijst "Alle zenders" even goed leek te gaan zijn we nu weer terug bij af. 😖

Reageer