Bugs TV- Ontvanger, wanneer worden deze (eindelijk) opgelost?

• 14 maart 2017
  • 11 reacties
  • 141 keer bekeken

Reputatie 2
Badge +3
Wellicht is het een idee om een beetje te inventariseren wie van welke bug in de TV ontvangers wel/geen last heeft.

Ik heb 2x de Arris VIP2952 uitgaande van deze site
De bugs die ik momenteel met regelmaat mee krijg;
1) Opnames komen niet in de opnamelijst tevoorschijn (~1 keer per week)
2) Opnames zijn niet te wissen (er gebeurt niks na de wis-actie, dus ook geen foutmelding) (~10 keer per week)
3) Menu 'mijn opnames' pijl naar boven en beneden werkt niet (elke dag, elke decoder de 1e 'poging')
4) Spoelen in opnames niet mogelijk (~2 keer per week)
5) Afstandsbediening input reageert niet tijdens een opname (decoder geeft wel aan input te ontvangen)(~4 keer per week)
6) Blauwe balk blijft staan na spoelen in een opname (~20% kans)
7) Opname is beschadigd melding (~1% kans, maar bloed irritant om de finale van Wie is de Mol op die manier niet te kunnen zien, gelukkig uitzending gemist)
😎 Netflix app moet halverwege ineens bufferen ondanks strakke stabiele 500mbit verbinding, dit is niet bij de chromecast of netflix app op de TV ... Helaas is die van KPN uit het oogpunt van gemak fijner om te gebruiken met dezelfde afstandsbediening etc.

Niet echt een bug, maar een KPN 'instellings'dingetje
9) Onnodige herhalingen van programma's worden opgenomen, b.v. Idols op zondag middag ipv woensdag avond.

Ik ben me ervan bewust dat KPN deze bugs inmiddels wel kent, maar het gevoel bekruipt mij een beetje dat het een te lage prioriteit heeft om opgelost te krijgen.
Wellicht dat forum leden in dit topic hun bevindingen kunnen aangeven met betrekking tot deze bugs zodat KPN wellicht bewogen kan worden om tot inzage te komen en een structurele oplossing kan beiden.
Topic zal worden aangevuld met bugs die ik gemist heb of zelf niet ervaar.

11 reacties

Reputatie 7
Hmm, 1 t/m 5 en 7 hier nooit last van. Deze problemen lijken me dus individuele storingen/problemen (mogelijk wel van meerdere gebruikers) en niet algemeen.
6. wel. Maar met één druk op de boven- of onderkant van de ring verdwijnt ie weer na enkele seconden. Dat doe ik al bijna automatisch...
Ook 6 is, zoals je weet, niet "algemeen" immers bij ons thuis verdwijnt die blauwe balk altijd vanzelf na een seconde of drie.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi! Zeker geen slecht idee om een lijstje te maken. Lekker overzichtelijk. Ik geloof ook dat de meeste bugs wel bekend zijn. Je kan ervan uitgaan dat het iTV-team constant bezig is met het verbeteren van de dienst. Er komen regelmatig nieuwe updates uit waardoor je hier hopelijk steeds minder last van hebt. Van sommige twijfel ik dus zet ik ze voor de zekerheid door. De prioriteit verschilt per punt. De ene heeft meer impact dan de andere. Het is ook zo dat de ene bug moeilijker is op te lossen dan de andere. Ik kan over het algemeen geen data geven wanneer een specifieke bug is opgelost.

Ik ga ze bij langs en doe ook een duit in het zakje. Ik heb een Arcadyan.

1) Herken ik persoonlijk niet. Komt ie dan wel na een herstart van de tv-ontvanger? Heb je eventueel specifieke voorbeelden? Gebeurt dit bij specifieke programma's of willekeurig?
2) Deze hoor ik wel vaker. Voornamelijk met herhalingen van serieopnames. Hier is veel aandacht voor. In de nieuwe firmware zou dit wel al een stuk beter moeten gaan.
3) Die is bekend en wordt in een komende update opgelost.
4) Krijg je dan een foutmelding? Het is wel zo dat het voorkomt dat als je de opname start je niet gelijk kan doorspoelen. Na een aantal minuten moet dat wel werken. Is dat het geval?
5) Deze herken ik niet. Bij specifieke knoppen? Er gebeurt dan helemaal niets? 4 keer per week vind ik best vaak.
6) Deze is ook aangekaart in een ander topic en aan dit probleem wordt inmiddels gewerkt.
7) Gelukkig komt deze niet al te veel voor als ik dat zo lees. Ik zie er ook niet veel meldingen van op het forum. Je kan eventueel als back-up ook "terugkijken via de gids" gebruiken.
😎 Dit lijkt me ontzettend irritant. Gebeurt dat vaak? Merken anderen dat ook?

9) Ja, een bekend probleem maar het schijnt een lastig probleem te zijn om op te lossen. Ze zijn er dus wel mee bezig maar ik weet niet wanneer dit opgelost is.
Reputatie 7
Badge +24
Je hebt trouwens de laatste firmware update(7.0.16_1)? En de tv-ontvangers zijn bekabeld aangesloten? Ik vraag dit omdat ik die vragen ook ga krijgen zodra ik deze punten doorgeef. Het liefst heb ik dan meerdere mensen die dit probleem melden zodat ik de gegevens(indien ze dat willen) kan doorgeven.

Geheel willekeurig, vorige week Idols en Celblok H. Herstart lost probleem wel op, maar is bloed iritant. Beide decoders hebben een timer gehad, 's nachts 30 minuten stroomloos. maar vervolgens geven ze via HDMI-CEC de TV een startcommando, slaat je TV aan om 3 uur ... niet leuk Nee dat is inderdaad niet leuk. Ik zou me doodschrikken.

Nee, geen foutmelding, enige optie is opname stoppen, 2 minuten wachten en opnieuw starten. Als ik hem laat doorlopen kan ik later (~20 minuten tot eerste reclameblok bijvoorbeeld) ook niet spoelen
Ik ben benieuwd of andere mensen dit ook ervaren. Deze ga ik wel doorzetten naar de ontwikkelaars(mocht het nog niet bekend zijn)

eigenlijk altijd de start/pauze knop. ... voorbeeld: je krijgt telefoon ... op pauze zetten lukt gewoon niet, pas na 10-20 keer drukken ... Gesprek gemist... Gezien ik dit probleem op beide decoders heb, ligt het niet aan de afstandsbediening lijkt me, maar zelfs om dat uit te sluiten is er een nieuwe onderweg (afstandsbediening) Nee dat klinkt dan onwaarschijnlijk. Verder hetzelfde antwoord als hierboven.

Gebeurt met name in de avonduren als we bijvoorbeeld the Blacklist kijken. Zoontje die wel eens een film overdag start heeft er geen last van, ik hoor het geluid dat nooit stotteren. Gemiddeld 1-2 keer per avond, soms enkele keren binnen een tijdsbestek van 1-2 minuten en daarna gaat 't lange tijd weer goed. Deze geef ik ook door. Was mij nog niet bekend.

Voor 9 lijkt me niet heel lastig om eerlijk te zijn, kijk eens in de software van DVBLink, die heeft dergelijke functionaliteit ingebakken.
Dag X tijdstip tussen Y -z en Y +z is start ... meer hoeft het niet te zijn.
Niet alleen kijken naar programma-naam, maar ook naar dag en tijd
Ik snap dat het niet altijd even ingewikkeld lijkt. Ik ben trouwens geen ontwikkelaar dus waar het exact verkeerd gaat kan ik je niet vertellen.
Reputatie 7
Badge +24
Top(de nieuwe is er net een dag of 2)! Duidelijk verhaal verder.
Reputatie 7
Badge +24
Ik herken mijn situatie ook deels in de opgesomde bugs van ThijsTeunissen8.
Bug nr. 2 en 9 zijn de bugs die ook bij mij voorkomen.

Wat betreft de firmware versie, dat moet ik even opzoeken als ik thuis ben. Ik reset de decoder ongeveer wekelijks om van de verwijderde opnames af te komen. Begrijp ik het dan goed dat ook direct de firmware versie geüpdate wordt na het opnieuw opstarten?
Oké, goed dat je het laat weten. Met reset bedoel je de tv-ontvanger stroomloos maken? Dat zou voldoende moeten zijn namelijk.

Klopt inderdaad. Je kan het controleren door te gaan naar Menu -> Instellingen -> gele knop.
Reputatie 7
Hmm, 1 t/m 5 en 7 hier nooit last van. Deze problemen lijken me dus individuele storingen/problemen (mogelijk wel van meerdere gebruikers) en niet algemeen.
6. wel. Maar met één druk op de boven- of onderkant van de ring verdwijnt ie weer na enkele seconden. Dat doe ik al bijna automatisch.
8. Hier geen Netflix in gebruik
9. Al zolang als serie-opname mogelijk is "in the cloud". Kennelijk lastig te tackelen. Dagelijkse programma's (ma-vr) programmering ik maandag's voor de hele week als enkele opnamen.

Arris, v10, koper 100 Mb/s-lijn.
Reputatie 7
Ook 6 is, zoals je weet, niet "algemeen" immers bij ons thuis verdwijnt die blauwe balk altijd vanzelf na een seconde of drie.Ja, da's waar.
Reputatie 7
Badge +18
@ThijsTeunissen8Deze Firmware moet je hebben:

Reputatie 2
Badge +3
1) Herken ik persoonlijk niet. Komt ie dan wel na een herstart van de tv-ontvanger? Heb je eventueel specifieke voorbeelden? Gebeurt dit bij specifieke programma's of willekeurig?
Geheel willekeurig, vorige week Idols en Celblok H. Herstart lost probleem wel op, maar is bloed iritant. Beide decoders hebben een timer gehad, 's nachts 30 minuten stroomloos. maar vervolgens geven ze via HDMI-CEC de TV een startcommando, slaat je TV aan om 3 uur ... niet leuk
We nemen in principe alleen series op, zeer zelden losse opnames
4) Krijg je dan een foutmelding? Het is wel zo dat het voorkomt dat als je de opname start je niet gelijk kan doorspoelen. Na een aantal minuten moet dat wel werken. Is dat het geval?
Nee, geen foutmelding, enige optie is opname stoppen, 2 minuten wachten en opnieuw starten. Als ik hem laat doorlopen kan ik later (~20 minuten tot eerste reclameblok bijvoorbeeld) ook niet spoelen
5) Deze herken ik niet. Bij specifieke knoppen? Er gebeurt dan helemaal niets? 4 keer per week vind ik best vaak.
eigenlijk altijd de start/pauze knop. ... voorbeeld: je krijgt telefoon ... op pauze zetten lukt gewoon niet, pas na 10-20 keer drukken ... Gesprek gemist... Gezien ik dit probleem op beide decoders heb, ligt het niet aan de afstandsbediening lijkt me, maar zelfs om dat uit te sluiten is er een nieuwe onderweg (afstandsbediening)
8) Dit lijkt me ontzettend irritant. Gebeurt dat vaak? Merken anderen dat ook?
Gebeurt met name in de avonduren als we bijvoorbeeld the Blacklist kijken. Zoontje die wel eens een film overdag start heeft er geen last van, ik hoor het geluid dat nooit stotteren. Gemiddeld 1-2 keer per avond, soms enkele keren binnen een tijdsbestek van 1-2 minuten en daarna gaat 't lange tijd weer goed.

Voor 9 lijkt me niet heel lastig om eerlijk te zijn, kijk eens in de software van DVBLink, die heeft dergelijke functionaliteit ingebakken.
Dag X tijdstip tussen Y -z en Y +z is start ... meer hoeft het niet te zijn.
Niet alleen kijken naar programma-naam, maar ook naar dag en tijd
Reputatie 2
Badge +3
@Paul_ Ik moet de firmware nog even controleren, is mij niet bekend uit mijn hoofd.
Decoders zijn beide bekabeld en zonder powerline adapter of andere exotische apparatuur aangesloten,
Ik herken mijn situatie ook deels in de opgesomde bugs van ThijsTeunissen8.
Bug nr. 2 en 9 zijn de bugs die ook bij mij voorkomen.

Wat betreft de firmware versie, dat moet ik even opzoeken als ik thuis ben. Ik reset de decoder ongeveer wekelijks om van de verwijderde opnames af te komen. Begrijp ik het dan goed dat ook direct de firmware versie geüpdate wordt na het opnieuw opstarten?

Reageer