Beantwoord

Buitengebied 4g upgrade HD zenders

  • 8 May 2019
  • 8 reacties
  • 364 keer bekeken

Door het 4g modem voor het buitengebied is mijn internet snelheid enorm verhoogd.
Is het nu mogelijk dat KPN de HD zenders beschikbaar gaat stellen?
Ik kan namelijk geen HD kwaliteit ontvangen, ook niet als ik de opties op de tv box op HD ontvangst instel.
icon

Beste antwoord door Anonymous 8 May 2019, 17:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Het TV-signaal gedeelte gaat nog steeds over het ADSL deel van de hybride internetverbinding. Als HD dus niet kon of paste kwa snelheid, dan kan het nu met 4G erbij ook niet.
Wat was/is de ADSL snelheid ongeveer?
Reputatie 7
Badge +22
Het TV-signaal gedeelte gaat nog steeds over het ADSL deel van de hybride internetverbinding. Als HD dus niet kon of paste kwa snelheid, dan kan het nu met 4G erbij ook niet.
Wat was/is de ADSL snelheid ongeveer?

Beste @Stokoloog ik sluit me bij @tmoesel aan, zou je eens kunnen kijken op Fourstack welke snelheid je hebt, en deze hier met een screenshot kunnen plaatsen? (postcode even weghalen.)
Volgens mij is de huidige snelheid hoog genoeg voor HD doorgifte. Je kan zien wat een toename van snelheid is ontstaan.

Interactieve TV kan pas met de 5G techniek ook via de ether doorgegeven worden. Vooralsnog is het alleen via een DSL lijn mogelijk. Die bij jouw slechts 7 Mb/s is.

Diverse mogelijkheden HD kijken:

Wil je HD kijken dan kan je er een Digitenne box bij nemen (zie MijnKPN). Dan kun je i.i.g. live HD kijken. (in NH, ZH en prov. Utrecht v.a. 9 juli; rest v.h. land is al HD)

Of je neemt Canaldigitaal met een schotelabonnement.

Ook kun je HD kijken via NLziet of de Canaldigitaal app. Die kunnen wel via 4G. Deze laatste 2 zijn zgn Over The Top diensten.
Bedankt voor de info. Ik weet nu dat het niet zo simpel is als een knopje omzetten in de centrale dus laat ik het maar zo. Beeld zonder HD is ook wel prima.
Reputatie 7
Badge +22
Interactieve TV kan pas met de 5G techniek ook via de ether doorgegeven worden.
@PeterG dat moet je toch eens uitleggen, ik haal met mij 4G verbinding regelmatig meer dan 70 à 100 Mbit/s.
Daar zou makkelijk interactieve TV doorheen kunnen. Want we kunnen ook online naar ITV kijken. 😉
Dat heeft iets met VLAN te maken. Internet gaat over VLAN 6 en I-TV over VLAN 4. Dat laatste is niet mogelijk op 4G, omdat het daar niet op ingericht is.
De functies van de box die van internet gebruik maken (6) werken ook niet omdat het menu via VLAN 4 ondersteund wordt.

VLAN is Virtueel LAN.
Dat heeft iets met VLAN te maken. Internet gaat over VLAN 6 en I-TV over VLAN 4. Dat laatste is niet mogelijk op 4G, omdat het daar niet op ingericht is.
Als dit het probleem zou zijn... geen VLAN en dus zou het onmogelijk zijn om een videostream van grofweg 10Mbps over een mobiele link in stand te houden? Wat dacht je van Netflix enz.

Het probleem zit hem erin dat het gewoon zonde van de investering en radioresources is en soort van cannibalisme is voor je netwerk als operator zijnde. Reken maar eens uit wat het aan data gaat kosten als je je traditionele HD TV wat je wellicht elke avond 3 uur of zo aan hebt staan, inclusief alle reclameblokken die je niet kijkt tijdens plaspauzes en koffiezetten.

En let dan ook op de capaciteit van een totaal aan masten in een dorp van zeg 10.000 inwoners.

Kijk ook maar eens naar de worsteling van KPN en T-Mobile met 4G in buitengebied. Er zijn mensen die honderden GigaBytes per maand mobiel gebruiken en dat voor 40 euro per maand. Dat doe je als operator alleen maar als er anders toch niemand anders van een bepaalde mast/sector gebruikmaakt. Want je kan diezelfde vele honderden GBs ook aan vele mensen verkopen voor eenzelfde maandbedrag.

Met 5G beamforming antennetechnieken kun je wel veel meer gebruikers bedienen, maar ook dat is eindig.