Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Beantwoord

Buitenshuis kijken werkt niet?

Ik ben nu noodgedwongen een paar dagen bij mijn ouders en had daarom mijn laptop/tablet meegenomen. (Iets met visite en vis 😉 ) Als ik inlog op hun wifi kan ik alleen opnames plannen, niet live kijken of opnames terugzien omdat hij zegt dat ik niet verbonden ben met het thuisnetwerk. Maar als ik met mijn telefoon op hetzelfde wifi netwerk inlog kan ik daar wel van alle opties gebruik maken. Rara waar gaat dit mis?
Het is een HP Envy die draait op windows 8. KPN app is versie 4.2.1, gisteren opnieuw gedownload vanuit de appstore omdat hij eerst niet wilde openen..
icon

Beste antwoord door PeterG 21 maart 2017, 13:46

In Windows wordt kijken buiten je eigen wifi niet ondersteund.

Dit werkt alleen met tablets en smartphones met Android danwel iOS.

Gewoon tv kijken zul je via de aansluiting van je ouders moeten doen. Als die overigens ook iTV van KPN hebben had je zelfs je eigen ontvanger mee kunnen nemen 😉 !
En je geplande opnamen kan je dus via je eigen ontvanger weer kijken. Ook als je deze op een ander adres gebruikt. Voorwaarde is alleen dat op dat adres ook een iTV abonnement van KPN is.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +16
In Windows wordt kijken buiten je eigen wifi niet ondersteund.

Dit werkt alleen met tablets en smartphones met Android danwel iOS.

Gewoon tv kijken zul je via de aansluiting van je ouders moeten doen. Als die overigens ook iTV van KPN hebben had je zelfs je eigen ontvanger mee kunnen nemen 😉 !
En je geplande opnamen kan je dus via je eigen ontvanger weer kijken. Ook als je deze op een ander adres gebruikt. Voorwaarde is alleen dat op dat adres ook een iTV abonnement van KPN is.
Reputatie 6
Badge +14
Hoi Claudia, welkom op het forum! Ik kan me voorstellen dat je je afvraagt waarom je op je laptop niet buitenshuis naar iTV kunt kijken.

Peter geeft het juiste antwoord. Buitenshuis iTV kijken kan alleen via de app op je mobiel of tablet. Dat het via laptop/computer niet werkt, klopt helaas, en heeft te maken met rechten.
Reputatie 6
Badge +13
Justin_ schreef:

Dat het via laptop/computer niet werkt, klopt helaas, en heeft te maken met rechten.

Toch raar eigenlijk, als ik me tablet meeneem, kan ik wel buitenshuis TV kijken. Dan moet ik me abonnementsnummer en pincode intypen, dan kan ik kijken. Maar doe ik het met me laptop, dan kan het niet. Ik vindt dit erg raar. Gaan ze nou ook al bepalen op welke apparaten ik wel en niet buitenshuis mag kijken? Straks hebben we hier niks meer te vertellen in Nederland! 😞 Of ik nou met met tablet, telefoon of laptop kijk, het abonnementsnummer en pincode blijft hetzelfde.
Reputatie 6
@ClaudiaR, als je ouders ook een tv-abo van KPN hebben kun je inderdaad verbinding maken met hun (Wi-Fi-)netwerk. Als je er dan voor zorgt dat je eigen abonummer verwijderd wordt uit de app (als je in Windows 8 de app hebt gestart, via de rechter Charm (vegen vanaf rechts bij een aanraakscherm of de muis in de rechter boven(- of beneden)hoek plaatsten en dan naar beneden (of boven) bewegen en dan bij instellingen van de app het nummer verwijderen) zal de app het abonummer van je ouders overnemen (je "zit" in hun netwerk) en kun je via hun netwerk kijken. Let op: je kunt dan hún opnames wissen of inplannen maar niet die van jezelf! Je kunt (b.v via IE) ook gebruik maken van www.interactievetv.nl (of als dat niet werkt van www.itvonline.nl) en ook daar zal het abonummer van je ouders automatisch worden overgenomen. En ook daar geldt de waarschuwing over opnames.
Ja ik kwam er ook achter dat je op een computer niet kan kijken buitenhuis via KPN heb nu een VPN connectie lopen naar huis toe en dan werkt het wel. Jammer dat het weer omslachtig moet.

Reageer