Vraag

Casten naar chromecast slechte kwaliteit replay tv

  • 17 January 2021
  • 2 reacties
  • 316 keer bekeken

Op het moment als ik een live tv programma ga casten vanaf de KPN ITV app naar Chromecast heb ik echt mooi, scherp HD beeld. Top, heel fijn. Zodra ik een programma ga terug kijken, zoals bv een voetbal wedstrijd op espn en dit hetzelfde cast naar mijn Chromecast.... Woow, het is alsof ik naar een vreselijk oude videoband zit te kijken via een ouderwetse beeldbuis. Zelfs rugnummers zijn bijna niet te zien. Vreselijk.

Ik heb een 4k Chromecast bedraad. 

Heeft iemand ditzelfde probleem? Als ik live in 720p of 1080p hd krijg dan moet een programma terugkijken toch al helemaal geen probleem zijn met 720p? Dit is echt veel minder dan 460p

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@SietzeT Welkom op het forum. 

Fijn om te lezen dat je over de live televisie in ieder geval zo tevreden bent! 

Wel balen dat de kwaliteit bij terugkijken een stuk minder goed is. Heb je dit probleem alleen bij ESPN of ook bij andere programma's die je terugkijkt? 

@SietzeT . Mijn ervaring is ook dat het beeld via internet minder is van opnamen en via Terugkijken. Maar dat is dan nog altijd alleszins redelijke 720P kwaliteit.

Via de decoder is het gewoon prima 1080i / 7,2 Mb/s kwaliteit.