Casten naar stb uitschakelen

  • 8 December 2020
  • 9 reacties
  • 1953 keer bekeken

@Marina_  klopt het dat je dit inmiddels niet meer kunt uitzetten? ik kan deze optie niet meer vinden in het menu? zou graag deze TV connect functionaliteit uit willen schakelen namelijk.

admin: Marina is geen moderator mee, eigen topic voor jouw vraag aangemaakt 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

@fiberlight 

Ik zie nu net dat het inderdaad in de nieuwe software niet meer uitgezet kan worden.

Ik zie echter het probleem niet. Het komt alleen in het cast-lijstje (hier Google Chrome) en je hoeft het niet aan te klikken want de ontvanger zelf ondersteund casten niet.

Nou, dan staat het in dat lijstje…. En dan?

@fiberlight

Ik zie nu net dat het inderdaad in de nieuwe software niet meer uitgezet kan worden.

Ik zie echter het probleem niet. Het komt alleen in het cast-lijstje (hier Google Chrome) en je hoeft het niet aan te klikken want de ontvanger zelf ondersteund casten niet.

Nou, dan staat het in dat lijstje…. En dan?

Ik wil daar graag zelf grip op hebben, en niet iedereen die op mijn netwerk de mogelijkheid geven om te streamen naar mijn tv... 

niet iedereen die op mijn netwerk de mogelijkheid geven om te streamen naar mijn tv... 

En dat kunnen ze ook niet. De ontvanger ondersteunt dat juist niet.

Bovendien zou het alleen maar kunnen (in het hypothetische geval dat het wel kan) als met verbonden is met je EIGEN wifi-netwerk. En dan ook nog in het rijtje de ontvanger aanklikken.

Maar het kan dus niet.

N.B.

Heb je een Philips of Sony niet ouder dan 2017 dan zit daar standaard Chromecast in. Dat is bij mijn weten ook niet uit te zetten (tenzij je je tv niet met het internet verbind bekabeld of wifi). Daar kan met via je eigen wifi dus zonder meer naar streamen.

Reputatie 7

niet iedereen die op mijn netwerk de mogelijkheid geven om te streamen naar mijn tv... 

En dat kunnen ze ook niet. De ontvanger ondersteunt dat juist niet.

Maar dat is toch precies waar die functie voor gemaakt is, het kunnen "streamen" van Netflix en YouTube en wellicht toekomstige OTT diensten?!

niet iedereen die op mijn netwerk de mogelijkheid geven om te streamen naar mijn tv... 

En dat kunnen ze ook niet. De ontvanger ondersteunt dat juist niet.

Bovendien zou het alleen maar kunnen (in het hypothetische geval dat het wel kan) als met verbonden is met je EIGEN wifi-netwerk. En dan ook nog in het rijtje de ontvanger aanklikken.

Maar het kan dus niet.

N.B.

Heb je een Philips of Sony niet ouder dan 2017 dan zit daar standaard Chromecast in. Dat is bij mijn weten ook niet uit te zetten (tenzij je je tv niet met het internet verbind bekabeld of wifi). Daar kan met via je eigen wifi dus zonder meer naar streamen.

op mijn beide tvs heb ik hier grip op, en juist ondersteund de KPN ontvanger het WEL om youtube en netflix te streamen naar de ontvanger, dat is het hele punt ;) ik zou graag willen dat ik dit uit kan zetten zoals het altijd kon lees ik….

niet iedereen die op mijn netwerk de mogelijkheid geven om te streamen naar mijn tv... 

En dat kunnen ze ook niet. De ontvanger ondersteunt dat juist niet.

Maar dat is toch precies waar die functie voor gemaakt is, het kunnen "streamen" van Netflix en YouTube en wellicht toekomstige OTT diensten?!

ja inderdaad, maar omdat het zo beperkt is, en niet zo goed werkt als google chromecast zou ik het graag uit willen zetten, om niet door een hele lijst te moeten scrollen :---)

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @fiberlight. Ik begrijp dat je niet steeds door de hele lijst wil scrollen. Mijn collega Hanna heeft dit toevallig laatst nog nagevraagd, helaas is het niet mogelijk om deze functie uit te schakelen. 

Hoi @fiberlight. Ik begrijp dat je niet steeds door de hele lijst wil scrollen. Mijn collega Hanna heeft dit toevallig laatst nog nagevraagd, helaas is het niet mogelijk om deze functie uit te schakelen. 

ik snap dat hoor haha, maar kan er niet nagevraagd worden binnen KPN of het uitschakelen hiervan weer een optie wordt in een volgende update? lijkt me beetje gek dat je dit nu niet meer kan uitschakelen, daar wil je toch zelf de ‘baas’ over zijn?

Reputatie 7
Badge +21

@fiberlight Ik heb het doorgegeven aan de iTV ontwikkelaars. Wellicht komt deze optie terug in een volgende update. :fingers_crossed_tone2: