Casten via ingebouwde Chromecast lukt niet met de commerciële zenders

  • 20 February 2021
  • 6 reacties
  • 464 keer bekeken

Hallo, 

Heb twee Philips toestellen waarvan de tweede een 43 inch smart met ingebouwde Chromecast. Deze hangt in de slaapkamer en werkt het casten via IPad en of IPhone alleen maar voor de zenders NPO 1,2,3. Bij de overige zenders wordt de verbinding wel gemaakt maar dan staat er een groot KPN logo op het tv scherm met de boodschap klaar om te casten met het blauw gekleurde icoontje. 
 

Al lezende door de berichten weet ik nu niet wat er concreet voor acties er ondernomen zijn/worden door KPN om de gebruikers of te faciliteren met een app de smart tv’s of een werkende cast functionaliteit.  
 

IK ben nu 3e maand gebruiker van de diensten van KPN maar tot op heden heb ik het nog alleen maar ervaren als mooie praatjes, eenmaal overgestapt dan ben je aan de grote KPN overgeleverd. Dat doen ze bij Ziggo toch beter….helaas zal het nog 8 maanden moeten uithouden. 
Zal mij benieuwen of het in die 8 maanden nog opgelost zal worden. 
 

grt AJH

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Source, welkom.

De KPN ITV app zou volledig moeten werken met een Chromecast. Staat er op de doos van jouw tv dat er echt een Chromecast is ingebouwd (dus van het merk google/chrome) of bedoel je dat jouw tv over de mogelijkheid tot casten beschikt. Daar zit namelijk verschil in. Ik hoor graag van je! 

Reputatie 7

Die Philips televisies draaien Android TV en daar zit de Chromecast functionaliteit in ingebakken. Dus geen hardware van Google maar software van Google.

Reputatie 7
Badge +13

@wjb Dankjewel! Dat is een erg duidelijk antwoord. Ik ga op onderzoek uit waarom de commerciële zenders niet kunnen casten. 

@Source

Het probleem zit hem in dat u de laatste firmware moet inladen in de Philips android tv 

Ga naar instellingen en update de software 

Dit kan via een internet verbinding 

Dan werkt het weer 

Ik had hetzelfde met Discovery + app

 

dank voor de reacties:

 

@peter-keetfm,

De software is al up to date geeft ie aan.

 

@wjb , 

dat is correct is een ingebouwde chromecast functionaliteit. Deze werkt trouwens prima met andere apps.

 

@Hanna_ 

is er al een oplossing ? 

 

Grt 

Reputatie 7
Badge +13

Hi @Source,

Zou jij mij kunnen vertellen op welke software versie de Chromecast functionaliteit momenteel draait?